Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo

w_jezierski, 6 lat temu
Silnik 2.0 320d 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 190KM 140kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po przesiadce na auto z segmentu premium raczej innej opinii nie może być :) Nie mam się do czego przyczepić w tym momencie - jedynie może przyszłościowo nie brałbym błyszczących elementów plastikowych - strasznie widać kurz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo tego, że silnik z niższej półki w GT to jak na razie daje radę. Miasto w trybie Comfort, trasa Sport i jest OK. ECO-PRO jak jest pusto i dla oszczędzenia paliwa. Podoba mi się to, ze przy przełączeniu w tryb Sport wyłącza się auto-stop - wygodne.
5,0
Skrzynia biegów
W zależności od trybu pracuje szybko lub wolniej - dla każdego coś dobrego. W trybach ECO-PRO i Comfort czuć "turbo dziurę", ale przy trybie Sport już jest lepiej, w połączeniu ze zmianą z trybu D na Sportowy "ograniczana" jest ilość biegów z 8 do 7 i dynamika dodatkowo jest podbijana.
5,0
Układ jezdny
Mam standardowe zawieszenie i na normalne jazdy daje radę. Na torze czuć delikatne odchylenia, ale moim zdaniem w kierowca nie czuje isę zagrożony.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód i boki bez problemów. Tył - nie jest źle. Trzeba się przyzwyczaić do długiej maski, ale połączenie czujników parkowania (przód + tył) oraz kamery cofania bardzo ułatwia poruszanie się przy parkowaniu. Jedyne co mnie zaskoczyło w porównaniu z poprzednim samochodem to fakt, że jeżeli nie cofamy to czujniki trzeba ręcznie włączyć - czyli w korku już nie wykryje automatycznie, że jesteśmy blisko poprzedzającego nas samochodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nawet z podstawowym systemem sterowania (brak dotykowego pokrętła) nie ma problemów. Jedyne co mnie zdziwiło to brak możliwości synchronizowania klimatyzacji po stronie pasażera z tą po stronie kierowcy - to bym zaliczył na minus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak problemów. Wszystko działa jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, przy 185 cm wzrostu sporo miejsca nad głową. Pasażer za mną ma więcej miejsca niż w serii 5, więc dzieciak nie kopie mi fotela - chyba, ze specjalnie :). Bagażnik największy z serii 3 całkiem ustawny, chociaż czasami ciut brakuje na wysokości - ograniczają ją sztywne półki, ale dzięki temu nie ma problemu z zasuwaniem rolety.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie oceniłbym na coś pomiędzy Dobrze a Doskonale. Żeby usłyszeć, czy włączył się alarm w domu to muszę otworzyć szybę. Pomimo szyb bezramkowych dopiero przy prędkościach autostradowych słychać szum wiatru, ale nie mam niestety porównania jak to jest w przypadku sedana czy touringa- wtedy można by było ocenić czy jest to kwestia braku ramek czy to po prostu seria 3.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od ciężkości nogi - jak delikatnie używa się gazu to spokojnie można zejść do 4-5 l/100 km. Moja średnia z 20k km to 6.5 wg komputera, wg tankowań to 6.73. Co do innych kosztów: ubezpieczenie - wiadomo od kwoty, serwis: brak kosztów, tylko wymiana opon i klimatyzacja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Płaci się sporo, ale warto, tym bardziej na firmę w leasing.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 20k km - brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 20k km - brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo