Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna

Czarnoskrzydly, 8 lat temu
Silnik 2.0 320i 184KM 135kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny i żwawy silnik. Niski apetyt na paliwo jak na swoją klasę.
5,0
Całokształt
Solidny sedan klasy D o znakomitych właściwościach jezdnych pozwalający na komfortową podróż dla 4 osób. Mocny i ekonomiczny silnik benzynowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny , jednostajnie rozwija moc od samego dołu do 5000 RPM , sprawnie przyspiesza niemal na każdym biegu. Jak na swoją moc i pojemność jest dość ekonomiczny - spalanie przy przepisowej jeździe pozamiejskiej oscyluje w okolicach 7l/100km (nie przekraczając 120km/h), jazda autostradowa 140km/h 7,5-8l/100km , 160km/h w okolicach 8,5-9l/100km. Nie lubi miasta i jazdy na zimno - niemal zawsze powyżej 10l/100km. Kultura pracy? Akurat silnik N20 znany jest z charakterystycznego metalicznego terkotania co wielu może się nie podobać.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótki pierwszy bieg i lubi szarpnąć, dwójka już dłuższa i poniżej 20km/h nie pojedziesz bo dławi silnik na 1000rpm. Zmiana pozostałych biegów płynna, biegi wchodzą bez większego oporu.
5,0
Układ jezdny
Przyklejony do drogi na zakrętach , bardzo stabilny nawet przy prędkościach rzędu 220km/h (o ile macie dobre opony) , precyzyjny układ kierowniczy.
4,0
Karoseria
Mam wersję z 2012 roku -obecnie 10 lat. Nie ma problemów z korozją. Średnia trwałość lakieru. (ryski, odpryski)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność , dość ergonomicznie umieszczony GPS i zegary. Siedzenie jak w typowym sedanie - nisko. Można ponarzekać jak przesiądzie się z SUV-a.
5,0
Ergonomia
Proste wnętrze, dobra ergonomia przycisków. Jedynie niezbędne przyciski, bez żadnych bajerów - typowe dla BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie załącza się szybko (odwrotnie do nagrzewania silnika które jednak wymaga dość sporego czasu). Klimatyzacja automatyczna wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto dość przestronne ale przeznaczone dla czterech pasażerów ze względu na obecność tunelu środkowego. Wejdą 2 foteliki dziecięce na isofix ale pomiędzy nimi nie posadzimy już nikogo. Z tyłu przyzwoita przestrzeń , dorosła osoba może podróżować komfortowo. Pozycja kierowcy bardzo wygodna.
5,0
Wyciszenie
Kabina dobrze wyciszona, terkoczący na zewnątrz silnik nie jest słyszalny wewnątrz dla kierowcy i pasażerów. W kabinie jest dość cicho nawet przy wyższych prędkościach rzędu 160-180km/h i można prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie wymagał ode mnie jakiegoś większego nakładu finansowego a jeżdżę nim od 8 lat. Ekonomicznie obchodzi się z paliwem jak na swoją klasę. Jedynie wyższe ubezpieczenie względem konkurencji ale to dopłata za BMW. Serwisowanie? Ceny olejów i filtrów bez szału.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto dobre , jednak dość drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do 130 000 jedynie wymieniane części eksploatacyjne. Doszło jedynie do obluzowania śrub wózka jezdnego - stuki i puki. Naprawa w zasadzie symboliczna - dokręcenie śrub.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem poważnych usterek z wyjątkiem awarii układu elektroniki który włączał losowo tryb awaryjny silnika. Po wymianie układu scalonego problem zniknął. Silnik bez problemu - obecnie 130 000 przebiegu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna