Szukaj

Lista ocen BMW Seria 5 E34 Sedan (188) - Wentylacja i ogrzewanie

Na liście zabraknie 239 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Grzechotnik
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 129KM 95kW
Jest bardzo dobra o ile się o nią dba - a to oznacza znowu rzecz obcą dla wielu czyli KULTURĘ TECHNICZNA - jeśli coś ma określony okres zużycia to trzeba to wymienić - Dobra chłodnica, dobra chłodnica klimy, dobry wentylator, zadbane cięgna i przełączniki i jest dobrze. Niewydolność to zazwyczaj - zapchany filtr przeciwpyłkowy, uszkodzone przełączniki na konsoli lub silniczki sterujące pokrywami w tunelach i oczywiście ogólne problemy z...
4,0
~Piotrr
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
E34 nie nagrzewa się bardzo szybko, zimą trzeba chwilę pomarznąć w środku. Ważna informacja dla wszystkich użytkowników E34 - od strony kierowcy, zdejmując boczek obok prawej nogi, znajduje się opornik dmuchawy jeżeli jest już stary lub zasyfiony jakimiś liśćmi itp, to może spowodować zwarcie lub też nawet pożar dlatego zalecam każdemu sprawdzić ten element. Ja posiadam akurat model bez opornika w takiej formie, najprawdopodobniej przez...
5,0
~Beny
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 129KM 95kW
DTutaj dla mnie również idealnie. Nawiewy na twarz zawsze z zimnym powietrzem omijającym nagrzewnicę. Nawet w najuboższej wersji ogrzewanie dwustrefowe z czujnikami temperatury - nie jak w innych autach z klapką ciepło/zimno. Pokrętła wyskalowane w temperaturze, czujniki temperatury nad nogami z wężykami podciśnienia wymuszającymi w nich ruch powietrza. Jak na 1988 rok to myślę że całkiem nieźle. Jedna wada w starych egzemplarzach - były 3...
4,0
~Piotrek
BMW Seria 5 E34
Sedan 525 tds 143KM 105kW
Powiem szczerze dalem tylko 4 dlatego ze posiadam nie dzielajaca klimatyzacje....pomimo prob jej ratowania nie moge zlokalizowac wycieku czynnika chlodzacego...ale nie jest to wielki problem bo"Tadek"posiada szyberdach i naprawde dobry nawiew...filtr przeciwpylkowy znajduje sie w miejscu prawie nie dostepnym wiec po 2-och wymianach po prostu go wywalilem...i jest git.Dosc dlugo sie nagrzewa w zimie ale za to dlugo trzyma temperature po...
5,0
~Beowulf
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Nawet w upalne lato jest dość wydajne (przy braku klimy), choć na najwyższych obrotach trochę szumi. Zimą doskonałe. Elektroniczna, dwustrefowa kontrola temperatury (zakres 18-28 sto) daje możliwość dobrania sobie takiej temperatury jaką się chce. Silnik nawet przy dużych mrozach (poniżej -10st) osiąga temperaturę pracy po 5-10 minutach jazdy. Ogrzewanie bardzo wydajne - jeszcze przed osiągnięciem temp. pracy silnika można zrobić saunę w...
5,0
~Roughrider
BMW Seria 5 E34
Sedan 525 tds 143KM 105kW
Nie mam klimy ale w lecie jest nawet ok z otwartym dachem. W zime odparowanie szyb, to kwestia sekund. Po ustawieniu dmuchawy na max, czuję się jakbym miał wylot z turbiny skierowany do kabiny;p Naprawdę jest mocna. Przy rozgrzanym już silniku, ogrzanie kabiny do przyjemnej temperatury to moment. Nagrzewanie się silnika to już inna sprawa ale nie gorzej od innych aut (jeżdzę również doblo 1,4 i mondeo 1,6, oba w benzynie i nagrzewają się...
3,0
~Kamil
BMW Seria 5 E34
Sedan 524 td 115KM 85kW
Dałem jedynie 3, dlatego, że akurat w moim przypadku miałem z ogrzewaniem troche problemów, tj. na początku ekspoloatacji tego auta przezemnie padła chłodniczka nagrzewnicy (używana 150zł+ wymiana 50żł), później padła pompka wspomagania ogrzewania (używana 130żł +wyamiana 20zł), a w zeszłym roku padł wentylator (cena: 80żł + wymiana 50zł). Miałem chyba poprostu pecha, bo znajomy też ma taką Bmkę i u niego wszytsko działa bez najmniejszych...
4,0
~czlowiekfinn
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Miałem wersję jeszcze bez wymuszonego obiegu płynu chłodniczego. Niestety wpływa to dość znacznie na ogrzewanie, na wolnych obrotach praktycznie go nie ma. Ale ogólnie wentylacja jest bardzo dobra. Nawet w upalne dni, pomimo czarnego jak smoła lakieru w samochodzie panowała bardzo komfortowa temperatura. W swoim egzemplarzu nie miałem klimatyzacji, za to był fantastyczny (cichy) szyberdach.
4,0
~mariusz
BMW Seria 5 E34
Sedan 524 td 115KM 85kW
Tu akurat mnie spotkalo rozczarowanie... Ale to akurat wina wieku auta i poprzedniego wlasciciela. Nawalila nagrzewnica (koszt to 700 zl nagrzewnica + 1200 zl wymiana - przy zalozeniach serwisowych). Klima odmowila wspolpracy a z racji wieku auta nie mozna jej dobic bo gaz stosowany do (chyba) 1992 roku jest zabroniony. Sa zamienniki ale to roznie bywa ze szczelnoscia.
2,0
~Krzysiaczek19881
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Źle jak nie zatrą się szczotki to połamią się łopatki, jak nie połamią się łopatki to padnie opornica dmuchawy, jak nie to to zablokowane klapki nawiewu. Trzeba pilnować bardzo płynu chłodniczego bo gdy trochę zbraknie to zaraz w zimie w aucie mamy zimę bo wcale nie grzeje. Sprężarka klimatyzacji się zatarła nawet nie będę tego robił bo... po co
BMW Seria 5 E34 Sedan