Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Bartosz, 6 lat temu
Silnik 2.0 520i 150KM 110kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 258 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pieknie brzmiacy, solidny, legendarna 6-cylindrowa rzedowka. Przejedzie ze mna bez problemu kolejne 80tys, a i pewnie jeszcze wiecej :-)
Karoseria : Mocne blachy, nie rdzewieje mimo 3 lat stawania na parkingu pod chmurka.
Zawieszenie : Kapitalnie wybiera nierownosci. Wielowahacz kosztuje, ale komfort jazdy jest na poziomie premium
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Klimatyzacja. Rozumiem, ze auto ma prawie 20 lat, ale ten wentylator klimatyzacji to jakas porazka...
5,0
Całokształt
Decydujac sie na ten model 3 lata temu, spelnilem moje marzenie z dziecinstwa, gdy jako 8 letni chlopak dostalem zabawke samochodzik model e39 na urodziny. Wtedy tak mnie urzekla, ze gdy tylko nauczylem sie podstaw mechaniki samochodowej i poczulem stabilizacje finansowa, postanowilem spelnic moje marzenie. I tak po 3 miesiacach poszukiwan znalazlem moj ideal. Zadbany 520i, ktory w zachodzacym wiosennym sloncu czekal na mnie w umowionym miejscu na ogledziny... ten samochod, albo sie kocha, albo nienawidzi. Mnie zdecydowanie urzekl juz wtedy gdy mialem 8 lat...
Wrażenia
5,0
Silnik
M52tub20, rocznik 2000. Miesiac - maj. Nie pije oleju, nie traci plynu chlodniczego. Przez 3 lata jedyna awaria to silnik krokowy i termostat. Co ciekawsze nawet z bledem silnika krokowego i ograniczeniem obrotow, pozwolil mi dojechac 50km do domu i znalezc odpowiedniego mechanika do naprawy. Szacun dla BMW za ten silnik. Ktos powie, ze 150km to za malo, ale gwarantuje, ze zadbane m52tub20, nie ma zadnych problemow z masa pojazdu. Trzeba tylko trzymac minimum 3000obr/min, a przy tym dzwieku silnika, to sama radosc :)
4,0
Skrzynia biegów
U mnie problemem jest skrzynia. Prawdopodobnie przez jezdzenie po miescie poprzedniej wlascicielki wyrobilo sie gniazdo przy 2 i dlatego czasami wydaje dzwieki. Jednak mimo dzwiekow nic przez 3 lata nie robilen. A przejechalem nim juz prawie 80tys km. 4gwiazdki za 4tys przy 140... troche malo ekonomicznie na trasie gdy trzeba podjechac ponad dozwolone predkosci ;)
4,0
Układ jezdny
Zestrojenie bardzo sztywne. Wlasnie takie powinno byc. Pozwala na szybka jazde i dokladnie wykonuje polecenia kierowcy. Szybki na lukach, a gdy trzeba wspomaganie pomoze przetrwac parkingi. Chociaz jest to bardziej auto na dlugie trasy. W miescie nie wykorzystuje swojego potencjalu ;)
5,0
Karoseria
Ehh... ten design... ostatnie prawdziwe bmw:) charakter i agresja gdy trzeba przyspieszyc, a jak nie to robi sie spokojnym dostojnym sedanem klasy premium. Blachy nie rdzewieja mimo parkowania juz 3 rok pod chmurka. Do tego sa grube i byle galazka ich nie uszkodzi. Po prostu solidne auto na kolejne lata :)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na tak duzego sedana, widocznosc jest bardzo dobra. Za rowno z przodu jak i z tylu, czy to przez lusterka czy odwracajac sie do tylu, zawsze pewnie wykonamy swoj manewr. W mojej opinii swietna widocznosc.
5,0
Ergonomia
I tu moglbym sie rozpisac... kokpit bmw e39 skierowany do kierowcy i kapitalnie rozlokowane przyciski sprawiaja, ze jazda noca i obsluga to dziecinna zabawa. Wszystko na swoim miejscu. Duzy, masywny kokpit dla prawdziwego mezczyzny. Moze toporny, bez polotu, ale wlasnie taki ma byc. Ma byc wszystko pod reka, byc czytelne i nie odrywac od drogi podczas obslugi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu mam maly problem z klimatyzacja. W zasadzie w calym aucie tylko ona mnie wkurza. Bede juz drugi raz wymienial wentylator. Ale oprocz tego wszystko cacy. Szybko sie nagrzewa, a przy grzanych fotelach jak u mnie, nawet w -20'C nie czuc mrozu. Tylko te niemile zaskoczenie po wyjsciu z auta ;) przy sprawnej klimie w lato rowniez szybko schladza auto. Jedynym problemem jest ten wentylator... no ale przy 18letnim aucie nie mozna miec wszystkiego :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu chyba nie musze przekonywac tych, co mieli okazje sie chociaz raz przejechac... myslalem ze tylko kierowca ma tyle miejsca, ale raz po% przejechalem sie z tylu i stwierdzilem "wow". Nie jest to superb, ale zdecydowanie jest to duze i wygodne auto zarowno dla kierowcy, jak i pasazerow
5,0
Wyciszenie
Zeby w latach 90, zestroic tak uszczelki, ze przy 160 slychac tylko szum opon i radio, ktore nawet w lasach nie traci fali to cos niesamowitego. Jezdzilem samochodami mlodszymi o 10, 15 lat, ale w e39 wyciszenie jest na poziomie premium. Nic dodac, nic ujac
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj czarowac nie bede... na czesciach nie oszczedzam, to i wiem jak realnie kosztuje ten samochod. Tyle o ile 10,5l gazu na 100km wyglada dobrze, to juz kazda naprawa boli... nie jest tego duzo, ale nawet przy moich 80tys robienie standardowych wymian oleju, hamulce, wahacze, sprezyny, teleskopy to sa duze koszty. Dobre wahacze w komplecie to 1500 za przod i jakies 1200 za tyl. Ja wymienilen to tylko raz na szczescie ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jezeli za 15tys mozna kupic auto, ktore oferuje wszystko to co wiekszosc nowych aut, a przy tym nie jest to gniot, tylko ostatni bastion prawdziwej motoryzacji to bez dwoch zdan daje 5. Przy zarobkach na poziomie 5tys stac Cie na wszystko, a w zamian dostajesz wyciszona, agresywna, kultowa limuzyne z charakterem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim przypadku problen dotyczy tylko wentylatora klimy. W tym roku kupuje nowy najlepszy dosteony zamiennik. Zakladam ze problemy sie skoncza. E39 to model bardzo udany. Jezeli nie trafisz na skatowany egzemplarz, to nie ma sie co w nim psuc. To auto bylo przygotowsne do jezdzenia, a nie stania w warsztacie :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zaskoczyl mnie ten silnik krokowy, ale ponadto zadnych uwag. Trzeba przejrzec uklad chlodzenia, sprawdzic wisko i wentylator klimy, ale przy aucie prawie 20letnim, to doslownie pierdoly. Wsiadac, zalewac dobry olej i benzyne i jezdzic. Tylko nalezy pamietac o regularnym przegladzie. Dbajac zeby sie nie przegrzal bedzie sluzyc wiele lat

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Sedan