Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Sedan

Łukasz, 14 lat temu
Silnik 3.0 530d 184KM 135kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 217 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 184KM 135kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
BMW E39 z silnikiem 3.0 D zaskoczyło mnie totalnie. Przyspieszenie naprawde fajne, prędkośc max 235 - mysle ze wiecej nie trzeba. Do tego wygodny, świetnie sie prowadzi. A spalanie? 9-10 L po mieście i nie chce wziąść wiecej ! a wolno nie jeżdze. Fakt ze bez klimy bo nie lubie Trasa gdańsk - wawa w 4 godziny na nie całej połowie zbiornika. Zrobiłem nim już ponad 70 tys i nie zepsuło sie nic. Jedynie rzeczy eksploatacyjne. Jedyna recepta na to według mnie to jeździć z głową - wybierać dziury, chłodzić turbo, olej co 10 tys, regularnie filtry i do tego dobra ropa. A najważniejsze ze większośc aut w Polsce ( 1.9 TDI itp ) nas na trzeciego nie weźmie czy w innych sytuacjach gdy będzie potrzebna nam moc beja da rade. No i nie można nie wspomnieć o tylnim napędzie:) Minus za audio - seryjne przeciętnie a zrobić lepsze to już droższa sprawa w przypadku E39
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 3.0 D był nazwany najlepszym silnkiem disla roku 3 lata z rzędu. To świadczy samo za siebie. Naprawde daje rade na autostradzie przy przy wyprzedzaniu. Do tego pali nie wiele jak na ta moc. Extra !
4,0
Skrzynia biegów
Dobra (automat tiptronic) ale trzeba ją wyczuc. Np nie stosowac kick downa bo kręci nie potrzebnie do czerwonego pola obrotu a moc największa jest i tak do 4,5 tys. Wtedy szybicej wrzuci nastepny bieg a tam napewno bedzie moc bo ciągnie od 2 tys ( przy 3 tys jest największe kopnięcie) Na trase lepiej wrzucić tiptronica, wtedy ma sie najlepsze panowanie nad mocą i autem a miasto komforcik ,,D\" :)
5,0
Układ jezdny
jak to w BMW
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cięzko ustawić odpowiednią temperature ale nie ma tragedi
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
znacznie lepiej niż BMW 3 a nie duzo gorzej od siódemki.
4,0
Wyciszenie
W okienku wyciszenie napisze o audio:) Mogło by być lepsze (mowa o BMW bisnes ze zmieniarką 6cd i 6 głośnikami. Jakoś tam gra ale bas słaby. Ogólnie ciężko zrobić dobre audio w BMW E39 co według mnie jest jego największą wadą. Radio wbudowane, głośniki ogólnie za małe rozmiarami. Kaszana. A co do wyciszenia podczas jazdy to nie ma sie do czego przyczepić
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10 z klimą, 9 bez klimy miasto, trasa 8 przy ostrej jeździe
5,0
Stosunek jakość/cena
BMW E39 w dislu 3 litrowym w pełenej opcji warta jest jakies 32-35 tys z 2000r na ta chwile. Za te pieniądze naprawde warto bo miazdzy konkurensje. AUDI w tej cenie ma tylko 2.5 TDI bo 3.0 były w późniejszych rocznikach, passat i inne klekoty z 1.9 TDI sie chowają, japończyki np Avensis to jakiś żart. Jedynie zastanawiałem sie nad BMW 7 :) ale tam tylko 4.0 D a te były wtedy drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas 2 letniego uzytkowania ( 70 tys km) :gumy na stabilizatorach, przedni dolny prawy wachacz, amorki przód, klocki plus tarcze i co chwile żarówki ( na szczęście nie wymieniałem jeszcze w lampach xenonowych)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 530d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Sedan