Szukaj

Lista ocen BMW Seria 5 F10-F11 (133) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 84 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Nigdy więcej nie kupię czterocylindrowego silnika do tak dużego samochodu..
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 525d 218KM 160kW
Skrzynia pracuje dość specyficznie. Gdy tego nie potrzebuje zbyt długo ciągnie na biegu, gdy chcę przyspieszyć sama nie wie ,które z ośmiu przełożeń powinna wybrać. Sama zmiana biegu jest szybka, pewna i zdecydowana a jej czas nie pozwala na nic narzekać, wszystko dzieje się z należytą płynnością. Jej główna wada to niezbyt trafne dostosowanie biegu do prędkości z jaką się poruszam i stopnia wykorzystania pedału gazu. Dość przydatna staje się...
5,0
~beorg
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 520d 184KM 135kW
Jeździłem automatami Hondy, VAG - Audi A5 S-tronic, Passat - DSG, Peugeot 508, Mercedes E320 CDI, Volvo S80. Mogę śmiało powiedzieć, że ten od BMW ma je wszystkie pod sobą. Ten automat jest taki jaki chce kierowca, kiedy trzeba delikatny i niezauważalny, a kiedy trzeba szybki i zdecydowany. W dodatku oprogramowanie jest tak dostrojone, że jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby decyzja skrzyni różniła się od mojego oczekiwania wyrażonego pedałem...
3,0
~TIGERn
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 520d 184KM 135kW
Posiadam manualna skrzynie. To był mój świadomy wybór.Raz że nie jeżdżę na tyle po mieście,aby automat mi się przydał,dwa ze względu na niższe spalanie (ale to wyszło przy okazji), oraz przede wszystkim ze względu na przykre doświadczenia związane z poprzednim autem z automatem.Ale wróce do manuala.Wszystko ładnie pięknie,ale gdy chcesz szybko wrzucić jedynkę np. na światłach,uważaj-bo ja kilka razy wrzuciłem już wsteczny.Rozwiązanie...
4,0
~Mirek
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 535d 299KM 220kW
Zmiana biegów płynna i bez zastrzeżeń, Dobrze dobrane przełożenia do prędkości i osiągów. Minusem jest duże opóźnienie przy przyśpieszaniu podczas wyprzedzania. Np. jadąc 70 km/h wciskam gaz do dechy chcąc energicznie wyprzedzić inne auto i mała lipa. zanim poczuje że auto zbiera się do przodu mija przynajmniej sekunda "pustki" ( za długa redukcja biegów i dopiero przyśpieszenie) w każdym automatycznym trybie. Dopiero manualna zmiana biegów...
5,0
~Andrzej
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 520d 190KM 140kW
Co do skrzyni biegów - to po prostu rewelacja. Jak zwykle ZF sprawuje się wyśmienicie. Należy jednak pamiętać o wymianie oleju zgodnie z zaleceniami producenta (i nie mówię tu o tym, co mówi BMW, tylko sam ZF), a mianowicie - pierwsza wymiana oleju na 100 tyś. km lub 5 lat, każda kolejna wymiana co 50 tyś. km. Natomiast - jak wspomniałem - skrzynia przerzuca biegi płynnie, odpowiednio dobiera przełożenia, czyli wszystko to - czego można...
4,0
~lukaszb
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Skrzynia jest rewelacyjna, ale przełożenia są już nieco bez sensu dobrane. 8 biegów, z czego pierwsze trzy to sie zmieniaja do 30km/h. Duza roznica miedzy 7 i 8 biegiem. Niestety obroty wyzsze niż w 3.0d przy tych samych prędkościach autostradowych - nad tym mógłbym ubolewać, ale są akceptowanle i jest cicho. przy 120km/h jest około 2000 obr. Z racji że jeździmy około 180km/h - daje to około 3000 obr. - jest OK, ale mogłoby być lepiej....
5,0
~BMWF10
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 525d 218KM 160kW
Po przesiadce z E60 6HP na 8 stopniową skrzynię, chwila na przyzwyczajenie się do tak niskich obrotów - skrzynia zmienia biegi błyskawicznie. Drugi bieg minim."kopie" , ale nie jest to nazbyt uciążliwe - dla laika raczej niezauważalne - taki ponoć urok tego 8 st. automatu - wszystkie tak działają, czy to nówka, czy 100, czy 160 tys. przebiegu - sprawdzone. Ale ogólnie przekładnia pracuje perfekcyjnie.
5,0
~_F1le_
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 535d 313KM 230kW
W koncu polubilem automat. 8-biegowy ZF 8HP70 dzial wrecz wybornie. Nic nie szarpie, biegi zmieniane sa plynnie, niby skrzynia sie uczy, ale w trybach innych niz sport wyprzedzanie wymaga albo redukcji z manetki, albo odczekania ok 1s zanim bieg zostanie zrzucony. W trybie sport tego problemu nie ma. Zawsze mozna tak ustawic, zeby bylo dobrze. Duzy plus za plynne zmiany biegow ktorych w ogole nie czuc.
5,0
~Tomek JG
BMW Seria 5 F10-F11
Touring Facelifting 520d 190KM 140kW
Zmiany biegów praktycznie nie odczuwane. W trybie Comfort (czyli tym, w którym będziesz jeździł w 90%). Gładko, bez szarpnięć, smooth as hell ;). Na Sporcie luuuubi pociągnąć na biegach ale to taka jego rola. W EcoPro tasuje jak kurpier w kasynie, wszystko po to, aby z kolei kropelki na stacji "ciurczyły" powoli! Reasumując, zwarta solidna konstrukcja z bawarską szachownicą.
4,0
~foreks
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 550i 407KM 299kW
Mialem 320i z tym 8-biegowym automatem i tam robila robote - prawie 200KM palilo srednio 9-10l naprawde szybkiej jazdy, biegi zmienialo bezszelestnie i szybko. Tu start spod swiatel to lag sekundowy - skrzynia mysli. Nawet w trybie sport gaz do dechy i skrzynia raczej baczy, zeby nie szarpalo, niz zeby redukowac. Do spokojnej jazdy moze pasuje, ale kto kupuje 400KM dla spokoju?
BMW Seria 5 F10-F11