Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X1 E84 Crossover

radek_rr@o2.pl, 12 lat temu
Silnik sDrive18d 143KM 105kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW X1 E84 Crossover sDrive18d 143KM 105kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najmniejszy X przypomina gabarytowo BMW Serii 1, ale wierzcie mi - miejsca jest w nim tyle co w X5, nie licząc bagażnika oczywiście. Kupiłbym jeszcze raz, gdybym potrzebował niewielkiego auta do wszystkiego. Ten samochód jest po prostu dobry w każdym calu i może pełnić każdą funkcję, poza tą wyścigową :)
5,0
Całokształt
Być może mam inne oczekiwania co do samochodu i gdyby nie konieczność posiadania takiego auta jeździłbym jakimś coupe (320d) albo roadsterem (z4), ale auto daje naprawdę ogromną frajdę z prowadzenia jeżdżąc nawet przepisowo. Każde BMW którym jeździłem świetnie się prowadziło i tak też jest w przypadku X1, jest to auto, które można kupić, pokochać i jeździć aż się rozpadnie, czyli do końca życia :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Sama praca silnika oczywiście jak w BMW - niezawodna, nic do zarzucenia, jednak autko trochę mnie rozczarowało jeśli chodzi o osiągi. Ma 20 kucy więcej niż 118d, z którego się przesiadłem, ale mimo innej bryły i ciut większej masy (85kg?) sądziłem, że nie odczuję różnicy na autostradzie. Jednak o ile do 120 km/h autko się fantastycznie zbiera, o tyle jak przy 150/160 wrzucę 5 bieg to prawie nie przyspiesza. Ledwo buja się do 180/190 i koniec. 118d spokojnie do 200, potem do 220 z wielkim trudem ale się rozbujał. Jedyneczka z 2006 roku, 122 konie.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zsynchronizowana, biegi wchodzą płynnie, bardzo podoba mi się w BMW lekki opór przy przesuwaniu drążka w lewo na 1 i 2 bieg, ciut za długa droga do pokonania podczas przełączania biegów.
5,0
Układ jezdny
Świetnie nadaje się na polskie drogi. Lubię mniejsze auta i miałem trochę mieszane uczucia przesiadając się do X\'a, ale najmniejszy z SUV\'ów BMW nawet nie próbuje udawać auta terenowego. O ile x3 można wjechać na łąkę czy pole, o tyle x1 nadal pozostaje autem typowo szosowym. Jest to górna granica jaką mogę przekroczyć, większego bym nie kupił, x1 mnie nie zawiódł.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic do napisania, widoczność na fantastycznie wysokim poziomie, jak w każdym BMW genialny system obserwacji krawężnika podczas cofania, lusterka eliminujące \"martwy punkt\", słupki w dobrych miejscach nic nie zasłaniają na skrzyżowaniach, duża szyba.
5,0
Ergonomia
Fantastyczny system iDrive. Miałem (nie)przyjemność korzystać z poprzednika iDrive i nawigacja była koszmarnie uciążliwa. iDrive jest tak intuicyjny i prosty w obsłudze, że można go obsługiwać prawie nie poświęcając mniej uwagi na prowadzenie auta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima dwustrefowa mnie rozczarowała. O ile funkcja auto jest wyłączona to wszystko gra i buczy. Lubię dyskretne działanie takich systemów, a na full-auto zawsze wieje tylko z przednich wywietrzników prosto w tors.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak niewielkie autko miejsca jest mnóstwo. Mimo że jestem raczej przeciętnego wzrostu (183 cm), to moja pozycja za kierownicą wyklucza komfortową podróż pasażerowi siedzącemu za mną - w większości samochodów. W x1 za mną spokojnie zmieści się osoba nawet wyższa ode mnie i będzie miała sporo miejsca w kolanach. Jednak dużo miejsca dla pasażerów zostało wygospodarowane kosztem bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Głośność silnika na idealnym poziomie, podczas normalnej jazdy nie przeszkadza, ale jest słyszalny i można intuicyjnie zmieniać biegi. Podczas bardziej dynamicznej jazdy bardzo fajnie mruczy i jest głośniejszy. Jak mu się wciśnie to od 2,5 tys obr. ryczy jak dziki zwierz, jednak nie ma to nic wspólnego ze zrywaniem asfaltu (pisałem o osiągach wyżej) niestety. Szum toczenia się oraz wiatru zaczyna przeszkadzać dopiero na autostradzie i to dość sporo przekraczając dozwoloną prędkość.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O ile można nim jeździć bardzo oszczędnie (dwu litrowy diesel BMW to bardzo fajny motor w stosunku osiągi-spalanie) i moja kobieta potrafi na pełnym baku przejechać ponad 1000 km, o tyle mi nigdy się nie udało zejść ze średnim spalaniem poniżej 6,8 l/100km nieważne jak bardzo próbowałem. Jeżdżę raczej dynamicznie, nie patrzę na wskazania spalania ale też nie piłuję silnika. Lubię podciągnąć czasem do 2,5-3 tysięcy obrotów żeby zachować wyższą dynamikę. Mimo wszystko wydaje mi się, że autko mogłoby spokojnie spalić 0,5 litra mniej przy moim stylu jazdy, wspomnianym 118d jeździłem bardziej agresywnie a palił 6,2 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ocena bardzo dobra gdyż jest to najsłabszy diesel w ofercie BMW. Jeżdżę najsłabszym dieslem dlatego, gdyż mocniejszy jest za drogi. Tego nie rozumiem najbardziej w BMW. Najlepiej widać problem na przykładzie Serii 3 Coupe. 320d kosztuje około 160 tysięcy zł, a mocniejsze 323d, które daje nam tylko troszeczkę lepsze osiągi już 190 tysięcy złotych. Nie dziwiłoby mnie to gdyby te samochody czymś się różniły, ale to są identyczne motory i komponenty, a różnice jeśli są (być może jakieś wydajniejsze filtry czy wydech) to z pewnością nie warte swojej ceny. Przykład? Hyundai Genesis Coupe wersja dwulitrowa kosztuje od 120 tys, a wersja 3,8 litra niecałe 160 tys. Różnica w wyposażeniu? Zapraszam na stronę Hyundai\'a, ale BMW nie daje do 323d za wspomnianą cenę dodatkowo panoramicznego dachu, spoilera tylnego, 3 sekund mniej w sprincie na 100 km/h i innych bajerów. Nie mówię, żebyśmy wszyscy kupowali Genesis Coupe, ale tam klient wie za co płaci i jest to cena bardzo przystępna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic się nie popsuło ani nic mnie nie zawiodło z jednym małym szczegółem, a mianowicie - opcja przyciemniania ekranu podczas jazdy w nocy. Nawigacja dalej wyświetla bardzo jaskrawą mapę, pola dalej są zielone i jest błękitny horyzont. Ta funkcja po prostu nie działa. Radzę sobie z tym maksymalnie przyciemniając wyświetlacz, a że w nocy nawigacji używam wyłącznie na trasach to nie jest to zbyt uciążliwe. W serwisie BMW zaproponowali mi aktualizację oprogramowania wraz z mapą za 1500 zł o ile się nie mylę. Należy doliczyć oczywiście standardowe roboczogodziny. Oczywiście odmówiłem, ale nie będę pisał więcej o serwisie bo to dobry scenariusz na jakiś motoryzacyjny dramat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nic się nie popsuło.

On - zużycie paliwa dla silnika sDrive18d 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW X1 E84

Liczba wpisów: 3

BMW X1 E84 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW X1 E84 Crossover