Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X3 F25 SUV

Michał, 9 lat temu
Silnik 2.0 20i 184KM 135kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW X3 F25 SUV 2.0 20i 184KM 135kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bierzcie benzynę, naprawdę to lepszy wybór. Które opcje wyposażenia polecam. Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika. Z pilota. Wyciąganie zakupów, wkładanie bez konieczności odkładania toreb. Codziennie mi się przydaje. Kamera cofania. Must have, bardzo ułatwia, czujniki to za mało. Pakiet dodatkowego oświetlenia! Dzięki niemu w kabinie jest oświetlenie ambientowe. Podświetlenie wnętrza, schowków, listew na delikatny kolor bursztynowy. Wprowadza to 90% super klimatu wieczorami, zimą. Bardzo przyjemne, nastrojowe. Zestaw głośnomówiący. Super jakość, bezpieczeństwo, wygoda rozmów telefonicznych. Klikam "5" na kokpicie i dzwoni do teściowej. Odbieram przyciskiem z kierownicy. Zestaw hifi professional. Podstawowe audio jest słabe niestety. Z tym zestawem nawet słuchanie muzyki z radia jest dużą przyjemnością. Dach panoramiczny. Lepszy niż w Audi i VW, ponieważ: a) Większy b) Można całkowicie zasłonić (a nie przeźroczysta firanka) c) Świetne, aby poczuć klimat miasta, przyrody, świeże powietrze. Czego NIE polecam: łopatek do kierownicy. To znaczy one super wyglądają i są bajeranckie, dodają pazura sportowego wnętrzu. Ale przy skrzyni automatycznej praktycznie nie używam, bo ona jest zbyt dobra. Nie polecam także nawigacji. Szkoda pieniędzy, jest słaba, pomimo, że ją mam, to korzystam z tej w telefonie.
5,0
Całokształt
Najlepsze jakie miałem. Komfortowe auto premium. Bardzo rodzinne, ale z zacięciem sportowym. Dużo miejsca, bezpieczeństwo, wysoka pozycja. Silnik rewelacja, cieszę się, że wyłamałem się z tłumu i wziąłem benzynę zamiast diesla. Poniżej piszę dlaczego :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Dlaczego 20i jest lepszy od 20d diesla? 1) Zimą kabina nagrzewa się natychmiast, a 18 stopni osiąga po 2-3 km. W dieslu trzy razy dłużej. 2) Jest szybszy. 8 sekund do setki (silnik ma tzw "gift" od producenta). 3) Spala tylko 1 litr na 100 km więcej od 20d w praktyce. Zaoszczędzone pieniądze na zakupie diesla starczą na 4-10 lat "dopłacania" do benzyny. 4) Jest cichy, nie powoduje drgań. 5) Dużo, dużo lepszy jeżeli pokonujemy krótsze odcinki do 10 km lub jeździmy sporo w mieście. Najbardziej współczuję kierowcom 20d zimą. Nie dość, że marzną biedaczki, to jeszcze przy dźwiękach traktora. O ile im odpali ;-)
5,0
Skrzynia biegów
Szybko można się przyzwyczaić do wygody. Błyskawiczna, inteligentnie wyczuwa nasze zamiary. W porównaniu do DSG wypada bardzo podobnie (wbrew opiniom, że jest dużo lepsza, nie czuję tego, jest wystarczająco dobra, więcej nie trzeba).
5,0
Układ jezdny
Komfortowy. Miałem dość tłuczenia kości w Q5. Myślałem, że BMW jest twarde, a tu podczas jazdy testowej miła niespodzianka. Jest super. Bo to jest taka idealna miękkość. To znaczy ładnie tłumi wszystkie dziury, przejazdy przez tory, jazdę po bezdrożach. Ale zachowuje sztywność w zakrętach. Nie wziąłem dynamicznego zawieszenia. Większość jego użytkowników jeździ 90% czasu w trybie komfort, który jest odpowiednikiem zwykłego zawieszenia (porównywałem). Polecam Zmienny, sportowy układ kierowniczy. W mieście łatwiej się manewruje, jeden obrót kierownicy mniej przy manewrowaniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu idealnie (wysoka pozycja, duże lusterka). Z tyłu z kamerą cofania zero problemów. Ale koniecznie kamerka, czujniki nie pozwolą manewrować z dokładnością do 1 cm. A kamerka tak.
5,0
Ergonomia
Niemieckie auto. Dodatkowo mile zaskakują detale. Np. można zaprogramować przyciski w radio pod różne funkcje. Np. "2" - dzwoń do żony, "3" włącz klimatyzację postojową itd. Dowolne funkcje! Świetne sterowanie z kierownicy radiem, polecam, must have dla bezpieczeństwa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ten silnik ma dodatkową nagrzewnicę zimową, to była dla mnie super niespodzianka. Nagrzewnica + benzynowy silnik = tak szybko ciepło, że byłem zszokowany. Bardzo fajna klimatyzacja nowej generacji. Schładza efektywnie, ale jakoś tak łagodnie. Koniec z bólem gardła latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu jak w Mercedesie S. Bardzo wygodnie dla rodziny. Z przodu też dobrze.
5,0
Wyciszenie
Super, szczególnie z silnikiem benzynowym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
X3 waży ok 1,6 tony. Dzięki temu jest bezpieczne, w zderzeniu z mniejszymi autami jesteśmy czołgiem. To przekłada się na wyższe zużycie w stosunku do aut "zwykłych". Ale raz się żyje, trzeba dbać o to życie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatna do tego co dostajemy. No może za wyjątkiem nawigacji. Słaba, nie warto, nieaktualna, słaba, myląca się. Pomimo, że ją posiadam, to używam telefonu...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20i 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X3 F25 SUV