Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Cruze Kombi

qualaleppa, 9 lat temu
Silnik 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Cruze Kombi 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Jest nieźle pod względem relacji jakości do ceny, ale jeśli zaczniemy się przyglądać z bliska, to okaże się, że za niewiele większe pieniądze moglibyśmy mieć auto o klasę wyższą.
Wrażenia
4,0
Silnik
To niewątpliwie największy atut tego auta, ale i tak daleki od ideału. Jeździłem kilkoma turbodieslami, wszystkie nieco słabsze od Cruza, a charakterystyka ich pracy sprawiała, że jazda nimi była nieco przyjemniejsza. Gigantyczna turbodziura w Cruzie sprawia, że wajchujemy dźwignią zmiany biegów jak w benzynie.
3,0
Skrzynia biegów
Przełożenia dobrane absurdalnie. Minimalna jedynka, długie i mocne 2 i 3, a potem jedna wielka turo DZIURA. Porażka. Nie ma sznas przyspieszyć na piątce przy 60km/h na płaskim terenie.
4,0
Układ jezdny
Całkiem średnio. Ford Focus bije Cruza na głowę, ale i tak większość konkurentów jest słabsza.
Komfort
2,0
Widoczność
Olbrzymie słupki i mikro szybki z tyłu. Porażka. No ale stylistyka kosztem fukcjonalności.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest dostępne i raczej intuicyjne, ale radio z navi mogłoby być nieco bardziej przejrzyste i prostsze. Wszak obsługuje się to często w trakcie jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel, grzeje się wieczność w zimie. Ale klima bardzo wydajna. Nawet za bardzo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mogłoby być nieco więcej miejsca na nogi. Nissan Primera, którym jeździłem wcześniej, miał rozstaw osi tylko o 2 cm większy, a miejsca z tyłu duuuużo więcej.
4,0
Wyciszenie
Jak za tę cenę akustycznie jest w porządku. Nawet nie bardzo slychać, że jeździ się klekoczącym dieslem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam orientacji co do kosztów serwisu, na razie sama eksploatacja. Póki co tak sobie. Oczyszczanie filtra DPF włącza się co 200-300km (!). Nie zawsze jest dokończone, bo czesto nie wiem, że nawet się odbywa. Spalanie wtedy wzrasta o 100-150% i trwa to różnie. Czasami kilka minu, a czasami dwa dni, bo cykl jest przerywany. Porażka jest to, że auto w żaden sposób nie sygnalizuje, że proces spalania sadzy właśnie trwa. Jak się uszkodzi filtr, będzie reklamacja. Jeżeli będą próbowali winę zrzucic na mnie, będę się bił, choćby w sądzie. Między bajki można włożyć dane dotyczące spalania. Dane producenta, to czysta fikcja (powinno to być karalne). Nie mam pojęcia jak innym użytkownikom udaje się osiągnąć poziom 6 l średnio. Wcale nie mam ciężkiej nogi, a nie kasowany komputer od tysiąca kilometrów (jazda totalnie mieszana) pokazuje 8,2l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno szukać konkurencji w tej cenie, ale za niewielką dopłatą można mieć sporo lepsze auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak spostrzeżeń. Nadmiernie często włącza się tylko oczyszczanie filtra DPF, ale może to choroba wieku dziecięcego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero wrażeń, bo póki co bez usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 10

Chevrolet Cruze – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chevrolet Cruze Kombi