Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Epica

Piotr, 12 lat temu
Silnik 2.0 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 137 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Chevrolet Epica 2.0 16V 150KM 110kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Diesel + automat, regularnie serwisowany, to gwarantuje bezproblemową eksploatację, bardzo dobre osiagi, niskie spalanie.
5,0
Całokształt
Niezawodność, stosunkowo nickie zużycie paliwa i możliwość tańszego serwisowania auta nie w ASO, dyskretna elegancja i ciekawość innych kierowców, wysoki komfort, rewelacjnie niska cena zakupu jak na takie auto, to mega atuty. Wizualna jakość wnętrza, i słabej jakości precyzja zawieszenia, i układu kierowniczego, oraz nie najmocniejsze hamulce, to minusy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dobry z uwagi na niezawodność i bardzo niskie spalanie. Mam EPICĘ od nowości, przejechałem 137 tysi, więc można o niej powiedzieć wiele. Nie jest zbyt cicha, szczególnie na zimno, silnik ma wibracje na postoju. Za to rewelacja niskie spalanie pod warunkiem regularnego serwisowania co 15 tysi. Auto absolutnie bezawaryjne!
4,0
Skrzynia biegów
Do 100 tysi skrzynia wzór. Teraz wydaje mi się, że wolniej się zbiera, zaczyna lekko szarpać przy nagłym naciśnięciu. Podobno czeka mnie wymiana oleju, filtra i reset oprogramowania. Wymagana taka czynność przy 120 tysiach, a więc ma prawo mieć takie objawy. Nie mniej, automat i diesel to ideał w tym przypadku
3,0
Układ jezdny
To nie jest mocna strona EPICi. Auto jak typowy amerykanin, czyli miękko, wygodnie, zero sportu itp. Zdziwiony jestem bezawaryjnością zawieszenia, bowiem na 137 tysi od nowości auta wymieniłem jedynie tylne górne tuleje wachaczy!!!! Zawieszenie pracuje głośno na dziurach, studzienkach, torowisku itd. Bardzo wysoko należy ocenić komfort, idelanie w trasie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na sedana 4,8 metra bardzo dobrze. Polecam kamerę cofania w tym modelu. Lusterka wsteczne, duże ok.
4,0
Ergonomia
Nic na wzór, nic na minus. Bardzo poprawnie, wszytsko pod ręką, drobne schowki, choć wnęki w drzwiach zdecydowanie za małe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze, również jak na diesla, choć czeskie auto i lacetti szybciej grzeją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wzór, idealne auto pod tym względem. Dzieci z tyłu w fotelikach nie sięgną foteli. Fotele mega obszerne, komfortowe, ale ze sportem nic wspólnego.
4,0
Wyciszenie
Nie jest dobrze, szczególnie z dieslem na zimno lub na postoju, ale w trasie bardzo dobrze, nawet przy 180, stąd ocena dobrze z +.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Opinie różne, ale na 137 tysi, uważam ten aspekt za jedną z najlepszych cen EPICI. Mam diesla automat, i spalanie jest wzorowe. Trasa między 5 a 6,5, miasto 6,5-8. Jazda autostradą na maksa nawet 10-11. Duży minus to oszuści w większości serwisów i krótkie okresy przeglądowe, co 15 tysi, co przy dieslu oznacza koszt przeglądu 900-1100 zł. Ceny części niskie, ale wyłącznie poprzez zakup w internecie. W serwisie są 4 razy wyższe!!!!! Warto kupować koreańskie zamienniki
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma bardziej rozsądnego zakupu z uwagi na stosunek: cena, wygląd, wyposażenie. Polecam to auto, ale wyłącznie od polskiego właściciela, a nie sprowadzany najczęściej złom.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jedno z ostatnich chyba tak niezawodnych aut już. 137 tysi i wymieniłem jedynie górne tylne tuleje wachaczy i jedną przednią piastę. Tyle!!! Standardowo 1x tarcze, 2 x klocki, masa żarówek przód H7. Nic więcej!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Piasta przód na gwarancji(!) przy przebiegu 80 tysi.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chevrolet Epica