Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 Aircross Crossover

Jerzy, 2 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C3 Aircross  Crossover 1.2 PureTech 110KM 81kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest rewelacyjny nie bez powodu był najlepszy europejskim silnikiem roku. Montowany jest w wielu modelach: Opel, Peugeot i inne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Dotychczas brak jakichkolwiek usterek.
4,0
Całokształt
Nadspodziewanie dobry samochód. Bezawaryjna eksploatacja. Olej wymieniany co roku lub po przebiegu 15 tysięcy kilometrów i na tym nie należy oszczędzać. Samochodem w cztery dorosłe osoby wybrałem się do Włoch, pełny bagażnik, samochód na autostradach na 6 biegu pod górę przyśpiesza i wyprzedza bez problemu często mocniejsze samochody. Rewelacja !. Średnie zużycie paliwa przy tym obciążeniu i dystansie 3500 km ok. 6,5 litra. Jedynym utrudnieniem dla mnie jest niezbyt wygodna pozycja za kierownicą, dla osób o niższym wzroście oraz niska DMC holowanej przyczepy - tylko 840 kg.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobry i bezawaryjny pod warunkiem, że się nie oszczędza na jego obsłudze. Przy stałej równej jeździe niewiele go słychać, trochę specyficznie terkocze przy przyśpieszaniu (3 cylindry), ale można do tego szybko się przyzwyczaić. Nie bierze oleju !
4,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie, nie odbiega od przeciętnej, dosyć długi skok lewarka wymaga przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ kierowniczy, zawieszenie dosyć miękkie, ale sprężyste, nie dochodzą z podwozia żadne niepokojące odgłosy.
5,0
Karoseria
Mam zwykły biały lakier i nic z nim złego się nie dzieje, nic nie skrzypi ani nie stuka, jest dobrze spasowana.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra zarówno do przodu jak i do tyłu (duże lusterka), ale przednie słupki są dosyć szerokie więc w pewnych sytuacjach trzeba zachować ostrożność.
5,0
Ergonomia
Sterowanie samochodem odbywa się poprzez panel dotykowy - trzeba się tego nauczyć i do tego przyzwyczaić, poza tym wszystko jest w miarę intuicyjnie rozmieszczone i w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik zimą się dosyć długo nagrzewa, trzeba przejechać kilka kilometrów, żeby ogrzewanie zaczęło dobrze działać. Wentylacja działa bez zarzutu, ale jest dosyć głośna. Klimatyzacja i odparowanie tylnej szyby działają bardzo sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażerów o wzroście nie przekraczającym 180 cm zarówno z przodu jak i z tyłu nie zabraknie miejsca. Bagażnik też jest duży jak na tą klasę samochodu - 410 litrów. Oczywiście podłogę bagażnika należy obniżyć na dolny poziom, nie wiem kto wymyślił te głupie płytkie bagażniki, na szczęście w tym modelu mamy wybór.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest dość dobrze wyciszony, nawet przy prędkości 140 km/h, silnik pracuje cicho, natomiast podwozie jest słabo wyciszone i te głupie relingi dachowe sterczące jak u koziorożca powodują dodatkowy, niepotrzebny hałas.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W okresowej obsłudze drogi jest olej silnikowy, poza tym normalnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 Aircross  Crossover