Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 III Hatchback

Michał, 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,14
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Karoseria
Silnik
4,0
Całokształt
Samochód miałem przez tydzień, przejechałem nim kilkaset kilometrów (Bogato doposażona wersja FEEL). Jest to naprawdę fajny samochód do miasta. Ma swoje wady, ale za taką cenę ciężko znaleźć ciekawszą propozycję przy podobnym wyposażeniu. Największymi rywalami byłaby Kia Rio, 208 i Suzuki Swift, bo Mazda 2 i VAG przy podobnym wyposażeniu kosztują 10-15 tys więcej, a w tym segmencie aut to bardzo dużo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajny silnik, aczkolwiek jego brzmienie nie każdemu przypadnie do gustu. W trasie przy dwóch osobach i zapełnionym bagażniku musiałem redukować do 2 biegu żeby wyprzedzić dziadka jadącego Fabianem 90 km/h. Nie wiem, czy silnik 1.2 110 km daje na tyle dużo lepsze osiągi żeby dopłacić do niego te kilka tysięcy, ale podobno daje radę. Spalanie moim zdaniem standardowo.
3,0
Skrzynia biegów
W wersji silnikiem 82 km skrzynia biegów jest co najwyżej przeciętna. Co prawda ani razu nie miałem problemu z wrzuceniem jakiegoś biegu, ale układ przełączania biegów jest średnio precyzyjny, a skoki są bardzo długie, co sprawia że wrzucenie 5 dla wyższej osoby może się nawet wiązać z odrywaniem pleców od oparcia siedzenia. Bardzo krótkie biegi 1-3 i bardzo długie 4-5. Ewidentnie skrzynia zestrojona pod miejskie warunki.
4,0
Układ jezdny
Oprócz tego, że kierownica nie ma położenia centralnego nie mam zastrzeżeń. Zawieszenie jest mega komfortowe - jeżdżenia po nierównościach, dziurach, torach tramwajowych praktycznie się nie odczuwa. Zawieszenie to najmocniejszy punkt tego samochodu, chociaż przy mocniejszym hamowaniu samochód potrafi "zanurkować". Mi to specjalnie nie przeszkadzało.
5,0
Karoseria
Pod względem designu ten samochód jest genialny. Jest mnóstwo fajnych smaczków, a lakier orange power z czarnym dachem i felgami steel&style wygląda obłędnie. Nie wiem jak z odpornością lakieru na uszkodzenia mechaniczne - za krótko użytkowałem samochód.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok. Na boki słabo - przy cofaniu z miejsca parkingowego i włączaniu się do ruchu widoczność utrudniają dosyć grube słupki B, co BARDZO mi przeszkadzało, szczególnie jeśli miałem pasażera w samochodzie siedzącego obok. Słupki C też pokaźnych rozmiarów, ale tutaj pomagają bardzo duże (jak na segment B) lusterka. Poza tym miałem czujniki parkowania z wizualizacją na ekranie, więc z parkowaniem do tyłu nie było najmniejszych problemów.
3,0
Ergonomia
Fatalne umiejscowienie tempomatu, którego trzeba po prostu nauczyć się na pamięć, bo nawet go nie widać siedząc za kierownicą. Gałka do ustawiania lusterek oraz przycisk wł/wył asystenta pasa ruchu są tak oddalone od kierowcy, że trzeba oderwać całe plecy od siedzenia żeby je nacisnąć. Poza tym sterowanie większością funkcji z ekranu dotykowego bardzo mi się podobało - wszystko chodzi łatwo, szybko i przyjemnie. Nawigacja bardzo fajna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W majówkę było naprawdę gorąco 25-30 stopni. Po minucie w nagrzanym samochodzie było już chłodno. To bardzo mocny punkt samochodu, chyba że w zimie jest gorzej...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment jest ok. Dla dwóch osób samochód pod względem przestrzeni wystarczy nawet na dłuższe wakacje. Z tyłu nie siadałem.
3,0
Wyciszenie
Jest przeciętnie. Silnik przy wyższych obrotach niż 2,5 tys. zaczyna być słychać bardzo wyraźnie. Nie jechałem po autostradzie, ale myślę, że przy 140 km/h może być kiepsko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis w Citroenie podobno do najtańszych nie należy, ale przy benzynowym silniku 1.2 ubezpieczenie wysokie nie będzie. Spalanie jest zupełnie przyzwoite.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na miasto bardzo fajny i piękny samochód, którego prowadzenie to sama przyjemność. Gdyby nie drobne wady, średnia skrzynia biegów i mega tanie plastiki w środku byłoby idealnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, nowy samochód
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, nowy samochód

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C3 III Hatchback