Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 III Hatchback

Leszek, 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,14
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Za tą cenę (46 tys. zł) nie kupiłbym niczego choćby podobnie wyposażonego (autoklima, system multimedialny współracujący z AndroidAuto) więc pod tym względem strzał w 10.
Wrażenia
3,0
Silnik
84KM to minimum do tego auta. Słabszą wersję nie warto nawet brać pod uwagę. Ta daje sobie radę po mięście. Poza miastem jest znacznie gorzej. Silnik słychać powyżej 3500 obrotów. Na wolnych obrotach ten 3 cylindrowiec nie drga. Silnik przy niskich obrotach bardzo słabo reaguje na gaz, a po chwili dostaje ostrego kopa, że zanim się zorientujesz to obrotomierz jest w czerwonym polu
4,0
Skrzynia biegów
Co do działania nie mam zastrzeżeń. Może biegi trochę za daleko rozstrzelone. Na pewno brakuje 6 biegu, przez co na autostradzie obroty nie schodzą poniżej 3500-4000 na piątce.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się całkiem dobrze i wygodnie przy prędkościach miejsckich. Przy wysokich prędkościach samochód jest niestabilny, buja. Wspomaganie twardnieje stopniowo. Gorzej w drugą stronę - przy hamowaniu jest długi czas twarde, bo potem gdy samochód prawie się zatrzyma nagle całkowicie "sflaczeć". Wielki minus to tylne zawieszenie dobijające na progach zwalnaijących nawet przy pustym bagażniku i tylnej kanapie.
5,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń na chwilę obecną. Na dachu jest wykonane duże wgłębienie w środku, w którym zbiera się woda.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonała widocznosć w bocznych lusterkach. Wąska szyba z tyłu (ale teraz to standard). Grube słupki A i C.
3,0
Ergonomia
Generalnie OK, ale jest kilka wad. Ustawienie lusterek poza zasięgiem ręki bez odrywania pleców od siedzenia, ciasno się wsiada z przodu. Środkowe lusterko chodzi bardzo topornie. Wycieraczka od strony kierowcy kończy pracę daleko od słupka. Prawą ręką zasłania się ekran trzymajac ją na kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Działa sprawnie i szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie wystarczająco miejsca. Jedynie trochę ciasno się wsiada z przodu.
2,0
Wyciszenie
Bardzo, bardzo słabo! To jest poziom 20 letniego Seicento i nie ma w tym ani trochę przesady. Już przy 70 km/h jest wyraźnie głośniej. Przy setce trzeba ostro radio podkręcać, a wyżej to szkoda gadać. Sam silnik głośny nie jest, ale opory powietrza tworzą harmider wewnątrz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porządku. Silnik w jeździe miejskiej w duzych korkach potrafi spalić poniżej 8 l/100 bez specjalnego ekodrajwingu. Przy prędkościach autostradowych spalanie leci w kosmos. Do 120 można zejść poniżej 6l ale mając 140 często zobaczy się wartości zbliżone do 10 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę nic nawet ze zbliżonym wyposażeniem bym nie dostał.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C3 III Hatchback