Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Spacetourer Van

Wiktor, 4 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 131KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 Spacetourer Van 1.2 PureTech 131KM 96kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestronność, wyciszenie, wygoda
4,0
Całokształt
Auto kupione jako jedne z ostatnich w Polsce w takiej konfiguracji - silnik 1.2 + automat EAT8. Jestem pasjonatem motoryzacji i decyzja została podjęta po wnkliwej analizie i opiniach znajomych. Zalety: - poręczność auta w mieście (kompaktowe wymiary) przy zachowaniu sporej przestronności- wygodna pozycja, świetna widoczność, wyciszenie kabiny, silnik wystarczająco dynamiczny na trasie i w mieście, bardzo przyjemna skrzynia EAT8 - czytaj poniżej. Wady i denerwujące elementy (w większości czepanie się, ale w aucie, które jest na rynku już jakiś czas nie powinny występować): - przeciętne światła mijania - głupiejące czyjniki parkowania przednie, piszczenie i wzywanie do serwisu co chwila, brak możliwości dezaktywacji jedynie przednich czujników (być może jest to wadaj techniczna, sprawdzę niedługo w serwisie) - przerażające alarmy np. w przypadku otworzenia drzwi gdy skrzynia nie jest w pozycji "P", czy bez zaciągniętego automatycznego hamulca, czy naprawdę jest konieczne alarmowanie całej okolicy? - mało funkcji komputera pokładowego, które widziałem w innych autach, np. średnie spalanie od uruchomienia, średnie spalanie od tankowania (jedynie po zresetowaniu), czas podróży - niby widok zegarów można konfigurować ale jedynie w ograniczonym zakresie. Nie da się np. zobaczyć jednocześnie obrotomierza i temperatury silnika - automatyczna klapa bagażnika działa wolno (ale to jest wada większoći aut z tym rozwiązaniem) ale alarm zamykania klapy jest nieprzyjemnie głośny - nie zależy mi na tym, żeby cały parking widział, że zamykam klapę - spryskiwacz szyby przedniej nawet w najwyższym ustawieniu pryska zbyt nisko i nie działa wtedy kiedy chcesz tylko automatycznie, zatem zazwyczaj pryska pod wycieraczkę i płyn jest szybko ścierany. - lusterka automatycznie składane - czy musza się rozkładać przy każdym otworzeniu auta - celem wyciągnięcia/włożenia czegoś, nie można było zrobić opcji rozłóż po wciśnięciu zapłonu? - bluetooth - brak autostartu po rozpozaniu telefonu, trzeba zawsze wybrać źródło - nie zapamiętuje ostatniego wyboru Generalnie auto warte polecenia, trzeba mieć jedynie na uwadze, że spalanie w mieście jest bardzo wysokie, średnio ok 11l/100km przy płynnej jeździe. Nie wiem na ile to wina silnika a na ile skrzyni biegów. W trasie przy 90km/h ok 5.5-6l/100km, przy 120km/h ok 7-7.5l/100km, przy 150km/h 8.5l/100km
Wrażenia
4,0
Silnik
mam wersję ze skrzynią automatyczną EAT8, silnik wystarczająco dynamiczny ale w mieście z automatem bardzo paliwożerny.
5,0
Skrzynia biegów
EAT8 działa przytomnie, 8 biegów daje dużą przewagę, w trasie przy pedkości 150km/h obroty wynoszą 2.5 tys/min co zapewnia komfort akustyczny i niższe spalanie. Przy 120 ok 2 tys. obr/min. Minusem jest trzymanie dość niskich obrotów na codzień, brakuje trybów typu eko, normalny, dynamiczny. Czasem przydają się łopatki przy kierownicy do wcześniejszej redukcji jeśli naprwdę potrzebuję szybkiej reakcji na dodatnie gazu.
4,0
Układ jezdny
Odpowiedni balans między komfortem, a prowadzeniem. Nie wychyla się zanatto, a przy dużych prędkościach autostradowych nie ma problemu z pływaniem auta.
5,0
Karoseria
Bardzo praktyczna buda w kompaktowych wymiarach. Sprawdza się w dużym mieście i podczas wyjazdów, taki złoty środek dla rodziny. Pakowny bagażnik, pojemne schowki, dobre wyciszenie i świetna widoczność, panoramiczna szyba i duże okna boczne, któe docenią dzieci.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna, kamera cofania, jedynie przód auta wymaga wyczucia.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja jest bardziej pionowa ale jak dla mnie wygodna, fotel pasażera z rozkładanym podnóżkiem traktuję jako bajer, którego bardzo rzadko się używa (tylko dla niższych osób)
5,0
Wyciszenie
Jest to element, który ma dla mnie duże znaczenie i przyznam, że jestem zadowolony. W mie ście czy na postoju bardzo cicho, w trasie spojonie można słuchać przyciszonej muzyki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- spalanie na poziomie silnika 2.0 w manualnej skrzyni biegów nie jest zachęcające - mniej popularne rozmiary opon (drogie w zakupie) - reszta póki co na gwarancji więc się nie wypowiem
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest naprawdę dobrze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie by powiedzieć, ze względu na wariujące czujniki parkowania przednie (prawdopodobnie zbyt wrażliwe na zabrudzenie) daję 4.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za wcześnie by powiedzieć

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Spacetourer Van