Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 Aircross SUV

Krzychu, 4 lata temu
Silnik 1.6 PureTech 181KM 133kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 Aircross SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : REWELACJA!!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : póki co brak
5,0
Całokształt
REWELACJA! To auto rozwala wszystkie suvy! Kapitalna bryła, przód tył i z boku, wygląda przepięknie. Na dziurach płynie, komfort, komfort, komfort - NIE DO POBICIA !!! Zanim zdecydowałem się kupić to auto, objechałem VW TIGUANA, HONDE HRV i CRV, TOYOTA RAV4, KIA SPORTAGE, VOLVO XC40, MAZDA CX-5, NISSAN QASHQAI i nawet SKODĘ SUPER-B, mimo że to nie ten segment. CITROENA nie brałem po uwagę mimo że codziennie w drodze do roboty mijam ich salon, ale jakoś tak nie czułem wewn. ochoty na tą markę. Zawsze CITROEN kojarzył mi się z niedoróbką, tandetą i wiecznie psującą się elektryką i powszechną rdzą, owszem z awangardą i kosmicznymi rozwiązaniami także niekoniecznie przemyślanymi, ale mimo wszystko skojarzenia tej marki były dla mnie bardziej odpychające aniżeli przyciągające, mimo że nigdy citroena nie miałem w swoim garażu a swoja jazdę z tą marką miałem za gówniarza w 2CV :) plus kilka jazd taksówkami citroena jak się trafiło. Dysponując kwotą 150 tyś. zł. miałem cholerny ból głowy, co kupić ? W końcu przez zwykły przypadek wszedłem do salonu CITROENA i mimo że w necie oglądałem kilka filmików o C5 Aircossie to jakoś mnie to nie przekonywało, ale gdy minąłem próg salonu to momentalnie ten model przykuł moją uwagę, wsiadłem i pierwsza myśl "KU..., TO JEST TO!" Odnalazłem się w tym aucie w kilka minut, po chwili podszedł pracownik salonu, pogadaliśmy chwilkę a następnie poprosiłem o jazdę testową. Bałem się że jazda testowa zburzy mi wszystko to w czym zakochałem się w tym aucie siedząc i macając wnętrze od kilku minut.NIE! Na szczęście NIE! Jazda to poezja, te dziury, wyboje, garby, kocie łby, czyli to wszystko co pokonywałem do tej pory w drodze do pracy i z powrotem, tym autem odkryłem tą drogę na nowo, mało tego, jadąc CITROENEM C5 AIRCROSS, odkryłem że nasze polskie drogi są bardzo porządnie zrobione, równe i wręcz płaskie jak stół. To trzeba samemu doświadczyć, aby uwierzyć, tego nie da się opisać. Ja się w tym aucie zakochałem i mimo że odbyłem jazdy w/w autami to ŻADNE ale to ŻADNE nie jest tak komfortowe jak CITROEN C5 AIRCROSS Owszem każde z nich ma kilka swoich smaczków ale w bilansie ogólnym to w porównaniu z cytryną dzieli przepaść. Być może gdybym miał 20/30 lat to skusiłbym się na vw tiguana albo na super-b (oba auta z silnikami powyżej 200 koni) ale cytrynka c5 ze swoim silnikiem robi też robotę a ja nie potrzebuje wgniecania w fotel przy ruszaniu, choć i tu jest bardzo dobrze jak na SUVa. Spasowanie materiałów na bardzo wysokim poziomie, nic nie stuka nic nie trzeszczy. Jak wszędzie tak i tu mógłbym się przyczepić, ale to są takie drobiazgi że nie warto ich wymieniać. Ogólnie auto genialne, bezkompromisowe, płynące po drogach w błogiej ciszy (oczywiście są granice tej ciszy), pełen ocynk, więc rdza nie powinna zbyt szybko się pojawić, lakier trochę słaby, obawiam się że myjnia automatyczne go załatwi na cacy (póki co jeźdżę na ręczną), silnik dopracowany, wnętrze wręcz przytulne aż nie chcę się z niego wychodzić, multimedia jak w każdym obecnym aucie z tym że te w C5 zaskakują wyborem kilku trybów kokpitu a najlepszy jest ten retro ze przesuwającym się wskaźnikiem. Najgorzej wypada kamera, obraz jak przez mgłę, niewyraźny, rozmazujący, początkowo myślałem że soczewka ufajdana, ale nie, ten typ tak ma. Brzmienie audio nie jest super rewelacyjne, ale jak ktoś nie jest audiofilem to w zupełności wystarczy. Miejsca nad głową sporo, wychodzenie z auta bardzo wygodne, prześwit spory a nawet duży, więc można wjechać "wszędzie". No właśnie, JEDYNA wada tego auta to brak napędu 4x4 - gdyby był taki napęd - to uwierzcie, NIE MIAŁBY KONKURENCJI a tak pozostaje niedosyt braku napędu na obie ośki, ale nadrabia komfortem, wyglądem i zawartością, może za kilka lat doczeka się 4x4 - oby
Wrażenia
4,0
Silnik
180 koni pracuje spokojnie, ale jak depniesz to czuć że auto idzie jak należy.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynnie, 8 przełożeń, cicho i bez szarpnięć, dla mnie osobiście rewelacja, gałka też niekonwencjonalna i fajnie wygląda - polecam
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, bryła auta spora więc na zakrętach nie co szaleć, jest dobrze, pamietać należy że to SUV a nie HOT-car
5,0
Karoseria
Mi się podoba a patrząc i widząc że inni patrzą to chyba jest OK
Komfort
5,0
Widoczność
bez komentarza - to trzeba samemu przetestować
4,0
Ergonomia
uważam że jest OK
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobre, szybko się nagrzewa a i chłodzenie nadąża
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy petarda, dla pasażerów (tych z tyłu) to szału nie ma, ale ja jestem kierowcą :)
5,0
Wyciszenie
bez komentarza - to trzeba samemu przetestować
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
kilka tysięcy mniej by wystarczyło
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za nowe aby coś się psuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za nowe aby coś się psuło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 Aircross SUV