Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C8

Jerry, 15 lat temu
Silnik 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C8 2.0 HDi 16V 109KM 80kW 2002-2014 - Oceń swoje auto
3,31
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dosyć oszczędny i bardzo elastyczny. Nieźle sobie radzi z tak dużym autem. Jeżeli ktoś jednak chce zaryzykować i kupić to auto - polecam silnik 2,2HDI 173 KM. Znikoma różnica w zużyciu paliwa, przy dużej różnicy mocy i momentu obrotowego. Nietety, spora różnica w cenie (akcyza robi swoje)
1,0
Całokształt
Doskonały samochód rodzinny, doskonale wyposażony (wersja Exclusive, nie ma tylko skóry i navi której nie chciałem). Jeździ mi się nim wspaniale, ale.... uważam że pomimo bardzo wielu zalet, zakup tego samochodu był TRAGICZNĄ pomyłką. Ucałuję ziemię w tym miejscu, z którego to auto odjedzie z nowym właścicielem, o ile znajdę wariata który zechce go kupić. Przymierzam się do złożenia pozwu do sądu o wymianę auta na inne, nawet spowrotem na C8. W serwisie kręcą głową, że trafił mi się wyjątkowo fatalny egzemplarz, może inny będzie mniej awaryjny? Może rzeczywiście miałem pecha, ale wiem jedno - NIGDY WIĘCEJ CITROENA. Odradzam Serwis w Szczecinie - z góry traktują Cię jak idiotę.. brak mi na nich słów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Posiadam autko z silnikiem 2,0 HDI/138 KM. Jak na auto które waży ponad 1500 kg to silnik ten sprawuje się doskonale. Czasami brakuje koników przy wyprzedzaniu, ale tak to już jest, że ile by nie było, to kiedyś zawsze zabraknie.. Czasem bardzo dziwnie pracuje - klekocze jak stara dolnozaworowa Warszawa.
4,0
Skrzynia biegów
Za krótkie 1 i 2 bieg. W mieście jest co robić - tutaj przydałby się automat. Rewelacyjny 6 bieg - bardzo elastyczny. Klekocząca dźwignia zmiany biegów (biegi 1,3,5)
4,0
Układ jezdny
Auto pomimo rozmiarów (jest wysokie) dobrze trzyma się drogi. Dokuczliwie odczuwa się poprzeczne nierówności - czasem mam odczucie że zawieszenie jest zbyt sztywne.
Komfort
4,0
Widoczność
Poza szerokimi słupkami z przodu - jest doskonale. Bardzo przydatny czujnik cofania. Bez niego byłoby dużo trudniej.
3,0
Ergonomia
Przeciętnie. Niby spora ilość schowków, ale ich pojemność i użyteczność jest bardzo mocno dyskusyjna. Brak schowków w bagażniku. Rozmieszczenie wskaźników niezłe, sterowanie tempomatem, radiem, wycieraczkami - całkiem znośne. Jakość zamonowanego seryjnie audio - dramat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonałe ogrzewanie, dobra klimatyzacja, chociaż przy silnych upałach trzeba kawałek przejechać zanim w samochodzie zrobi się znośnie. Doskonałe sobie radzi z zaparowanymi szybami. Nie wiem jak to wygląda z tyłu, bo jeszcze tam nie jechałem, ale skarg od jadących ze mną nie słyszałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu - rewelacja. Dla pasażerów siedzących w drugim rzędzie - bardzo przeciętnie. dotkliwie odczuwa się brak podłokietników. Dla pasażerów trzeciego rzędu - można tylko kogoś podwieźć na imprezkę parę ulic dalej. Jechać tak na urlop - nie ma szans. Całkowity brak przestrzeni bagażowej przy zamontowanych fotelach w trzecim rzędzie. Powrót z wypadu do Włoch - za "jednym podejściem" 1400 km z przewami na jedno tankowane i 3 razy jedzonko - bez żadnego problemu, nie odczułem (poza normalną potrzebą snu) niemal żadnego fizycznego zmęczenia.
3,0
Wyciszenie
Wiem że są głośniejsze samochody, ale mimo wszystko - uważam że wyciszenie jest mocno przeciętne. Słychać diesla, bardzo głośno słychać opywające samochód powierze. Przy 50km/h wyraźnie słychać "przeciąg" w samochodzie - nie potrafię tego zlikwidować. Przy prędkościach powyżej 150 km/h robi się naprawdę głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na te gabaryty - zużycie paliwa jest niezłe. Przy spokojniej jeździe autostradą (2 osoby, 120-130 km/h) potrafi zejść poniżej 7 litrów /100km. Przy prędkościach 150 - 160 km/h - 10,5 litra. Po mieście 10-11 litrów. Tankuję tylko ulepszone paliwo
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno mi się wypowiedzieć. Gdyby nie moje doświadczenia, napisałbym że to doskonale wyposażony, bardzo wygodny samochód za niezłe pieniądze (119 tys zł). Ale zważywszy na to co z nim przeszedłem, to uważam że jest to jeden wielki DRAMAT, nie wart tych pieniędzy. Jeżeli firma Citroen dopracuje ten samochód i nie będzie się on tak psuł - będzie to naprawdę doskonałe auto..
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I tu się kończy dobra lub niezła opinia o tym samochodzie. C8 to JEDEN WIELKI DRAMAT. Przez 7 miesięcy użytkowania (i 35 tys przejechanych głównie po autostradach), nie jestem w stanie policzyć, ile razy byłem w serwisie. Pierwza wizyta po przejechaniu 1200 km - po 4 dniach od zakupu. W zasadzie od tamtej pory jestem cały czas umówiony na kolejne wizyty (jutro też jadę...). Regulacje drzwi bocznych, klekoczącej tylnej klapy, klekoczącej dźwigni biegów, wymiana radia, wymiana rolety przestrzeni bagażowej, blokujący się hamulec lewego tylnego koła, zapalające się komunikaty o niesprawności poduszek powietrznych, braku monitorowania ciśnienia w ogumieniu, uszkodzony czujnik zmierzchu, wymiana piszczącego silniczka nadmuchu (teraz drugi zaczął piszczeć), wariujący czujnik cofania ... długo mógłbym jeszcze wymieniać..
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza tym co wymieniłem - nie zawiódł w taki sposób, żeby trzeba go było ciągnąć na lawecie, ale to chyba żadne pocieszenie? Wymiana wahacza po 7 tys km, wymiana uszczelniacza wałka sprzęgłowego przy 20 tys km (z wyjęciem skrzyni biegów). Wymiana drążka stabilizatora przy 20 tys km. Wymiana tylnych amortyzatorów po 23 tys. Jutro jadę wymieniać przednie - "coś" skrzypi w przednim zawieszeniu i podobno to amortyzator, mam nadzieję że zakończy to trzymiesięczną wojnę z serwisem. Po 15 tys były przetaczane przednie tarcze hamulcowe, pomogło na chwilę. Samochód przy hamowaniu nadal wpada w wibracje. Nie działa układ ASR (serwis ma inne zdanie), przy ruszaniu wyraźne wibracje od silnika. Gwoździem programu jest to, że bardzo często po lekkim dodaniu gazu (i zabraniu z niego nogi) - silnik "leci " sam z siebie na 3-4 tys obrotów i po chwili dopiero wraca na obroty jałowe. Serwis w żaden sposób nie potrafi zlokalizować tego problemu.. Może ktoś ma podobne doświadczenia i dotarł do przyczyny tego problemu? mój mail: jurek@coldtrans.pl Proszę o kontakt..

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C8 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C8