Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting

Zadowolony, 6 lat temu
Silnik 1.2 PurTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting 1.2 PurTech 130KM 96kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Znakomicie hamuje z dużych prędkości na bardzo stromych zjazdach.
5,0
Całokształt
Idealne auto na długie podróże. Dobre do jazdy po mieście.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przetestowany na dystansie 5000km - europejskie autostrady prędkość 110-140, strome alpejskie podjazdy i miasto. Całkowicie wystarczająca moc. Bez problemu przyspiesza na stromych podjazdach w górach i na autostradzie. Niestety wystarczającą moc osiąga dopiero po mocnym naciśnięciu gazu co mocno wpływa na spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zmienia płynnie biegi. Często utrzymuje za niskie obroty (poniżej 2000 auto dosyć słabe) - Przeszkadza po przesiadce z czterocylindrowca w manualu. Potem można się przyzwyczaić. Szczególnie dokucza podczas stromych podjazdów. Trzeba zdecydowanie docisnąć gaz żeby była redukcja. Przy podjeździe skrzynia wydaje się uczyć i utrzymuje wyższe obroty. Trochę za wolno redukuje podczas wyprzedzania - trzeba mocno zdecydowanie nacisnąć gaz.
4,0
Układ jezdny
Jazda po równych drogach bardzo komfortowa. Dobrze trzyma się na zakrętach. Średnia podatność na wiatr. Trochę słabo tłumi nierówności na dziurawych polskich drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność podczas jazdy. Bardzo przydaje się kamera cofania. Mam trochę problemów z parkowaniem na ciasnych parkingach - żałuję, że nie zamówiłem kamery 360.
5,0
Ergonomia
Do obsługi przez tablet można się całkowicie przyzwyczaić - nie brakuje mi przycisków poza jednym - Brak osobnego przycisku do wyłączania start/stop. Na panelu szybko dostępny, ale niestety trzeba odwracać głowę podczas jazdy jeśli zapomnimy wyłączyć na postoju. Bardzo dobra rzecz to możliwość wyświetlenia wskazań nawigacji obok prędkościomierza - mniejszy panel jest trochę za nisko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo dobrze sobie radzi przy temp. znacznie powyżej 30 stopni. Wygodny sposób ustawiania z panelu - nie brak przycisków. Oddzielne nawiewy w drugim rzędzie - niestety tylko nawiew zimnego powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W pierwszym rzędzie idealnie. W drugim przestrzeń na nogi całkowicie wystarczająca. Auto mogłoby być parę centymetrów szersze - trochę ciasno trzeciej osobie przy dwóch fotelikach. Tylny rząd przetestowany dla osoby 170cm - bez problemu można jechać na dalszą trasę.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho - cisza aż usypia na dłuższej trasie. Silnik słychać tylko podczas mocnego przyspieszania. Hałas mniej zależny od prędkości (opory powietrza), znacznie bardziej zależny od materiału, z którego została wykonana droga.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak możliwości oceny - na tą chwilę żadnych nieprzewidzianych kosztów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto wykonane bardzo ładnie. Wszystko dokładnie spasowane. Słabej jakości plastiki użyte do wykończenia - niektóre można bez problemu przez przypadek podrapać paznokciem - gorszej jakości niż w aucie, które kosztowało 50% ceny tego auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie bez problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie bez problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PurTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Citroen Grand C4 Picasso II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso Facelifting