Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia I Liftback

aweventus@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 88KM 65kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xantia I Liftback 1.6 i 88KM 65kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : hydrauliczny system zawieszenia to po prostu rewelacja!!! Samochód płynie po jezdni, sama przyjemność. po za tym zaskoczyło mnie, jak dobrze zachowuje sie w szybkich zakretach, spodziewalem się czegoś gorszego po tak dużym aucie. Wspomaganie kierownicy mogłoby być troszke lepsze, poza tym moj egzemplarz - ale mozę to kwestia ustawienia zbieżności - trochę dziwnie zachowuje sie przy manewrach parkingowych na pełnych skrętach - mam wrażenie, że troche kosi, ale może to tylko w moim aucie tak jest. Podsumowując: auto bardzo dobre, wygodne, o rewelacyjnym zawieszeniu, bardzo sprawnym silniku (choć mógłby byc silniejszy), wydaje się, że blacharsko jest bardzo dobrze wykonany - moje 11letnie auto nie ma śladów korozji. Ciche, komfortowe, duży bagaznik. Bardzo udany model za bardzo rozsądną cenę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : drobiazgi
Silnik : zapchala sie odma miski olejowej - naprawa 102,00 zl.
Zawieszenie : wymiana 2 kul - laczny koszt ok 260,00 zl
4,0
Całokształt
Po prostu dobre, wygodne, przestronne, w miare niezawodne i w miare nowoczesne auto. Polecam szczerze, jezeli ktos nie stawia na sportowa jazde, ale raczej na komfort, przestrzen i przyjemnosc ze spokojnej jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo "kulturalny", ale nie dla kierowców ze sportowym zacięciem - po prostu trzeba lubić taką jazdę. Plusem jest duża elastycznosc. najprzyjemniej chodzi w zakresie 2tys - 3 tys obrotów, ale ponizej też jest całkiem ok.
4,0
Skrzynia biegów
moje auto ma 11 lat - nie wiem, jak chodziła skrzynia biegów, kiedy auto było nowe, ale teraz jest najwyżej dobrze. jedynka mogłaby wchodzić lżej, trójka czasem daje taki mały opór, wsteczny też, ale może to wina sprzęgła. Jak na auto wyższej jednak klasy mogłoby być troszkę lepiej.
5,0
Układ jezdny
REWELACJA!!! Samochód płynie, a nie jedzie. Długa podróż nie męczy, a jazda po mieście też jest przyjemnością. Doskonale trzyma się w zakrętach. Generalnie "hydraulika" to rewelka i - wbrew obiegowym opiniom - jest to tanie rozwiązanie. Jedna kula to koszt niewiele ponad 100 zl, a to podstawowy element zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Dałbym dobrze z plusem, ale ideałów przecież nie ma.
4,0
Ergonomia
Po prostu bardzo wygodny, przestronny i dobrze wyciszony samochód. Miałem kiedyś mercedesa beczkę i tu jest bardzo podobnie wg mnie, tylko nowocześniej. Chociaż jako wysoki kierowca musze zaznaczyć, że to francuski typ pozycji za kierownicą - inny, niż w autach niemieckich, czy japońskich - czyli kierownica raczej daleko, a pedały raczej blisko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń i bez rewelacji. Ale powyżej średniej - nie ma takich niespodzianek, jak wiecznie parująca szyba w hondzie, czy "dziwny" nawiew w skodzie. Wentylator, ktory lubie mieć zawsze właczony na "1" w tej pozycji działa raczej cicho, chociaz widzialem cichsze 9a raczej słysalem).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No coments... Pełny komfort.
5,0
Wyciszenie
Prawie "bardzo dobrze". Do 140 jest super, powyzej troche słychać. Generalnie silnik bardzo cicho,natomiast szum powietrza i opon jest wyraznie slyszalny. Ale generalnie na minus 5. Aha - zawieszenie bardzo ciche, nic nie tlucze, nie stuka - to ważne, szczególnie w mieście.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miescie 10l musi spalic. Na trasie 700km, z czego przejechalem cala Wawe tam i spowrotem, srednia wyszla mi 7,5l, wiec w sumie ok jak na tej wielkosci auto, ale oczywiscie porzadny, nowoczesny diesel tozupelnie inna bajka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje sie, ze bezkonkurencyjnie. Niemieckie lub japonskie auto tej klasy i z tego rocznika to o ok 40 - 50% wyzsza cena - ten bonus wynika ze zlej opinii, jaka ciesza sie francuskie auta w Polsce.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w kazdym starszym francuzie drobiazgi sa niedopracowane - szczegolnie te elektryczne. Predkosciomierz, wskaznik paliwa, przycisk opuszczania prawej szyby w lewych drzwiach - to u mnie nie dziala. Zepsul sie tez przelacznik kierunkowskazow, zacina sie tylna wycieraczka. Nie dziala regulacja lusterek bocznych. To niestety normalne we francuskich autach, mam juz takie doswiadczenia z Renault 19 i z CitroenaC15.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej bezawaryjnie, jest to jednak auto wysokiej klasy. Zreszta przedtem mialem Renault 19 z prawie 200tys km przebiegiem i tez nie moglem narzekac. Czesci sa nienajtansze, ale w sumie auto jest raczej bezawaryjne. Troche krotko go mam, wiec trudno mi sie wypowiadac, ale znam poprzedniego wlasciciela, wiec wiem, ze nie bylo powaznych problemow.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia I Liftback