Szukaj

Lista ocen Citroen Xantia I (159) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Na liście zabraknie 218 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~miroslaw998
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
Ocena \"tylko\" dobrze.Powód?Zmęczenie materiału.Zaliczam sie raczej do doświadczonych kierowców,jednak z takim przypadkiem spotkałem się po raz pierwszy.Księżna to taki twór że jak nie działa pompa LHM to w zasadzie poza silnikiem nie działa nic!Pękła mi śruba w głowiczce pompy co doprowadziło do jej rozszczelnienia.Płyn poza tym że zalał mi wszystko pod maską rozlał się strumieniem aż do chwili zatrzymania.Użyłem szczęśliwie na pustej drodze...
2,0
~Maveriq
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
Mam pechowy egzemplarz po przejściach. Kupiłem w Niemczech jako uszkodzony, po pęknięciu paska rozrządu (poprzednim właścicielem od nowości była kobieta). Po rozebraniu silnika okazało się też, że wcześniej silnik był przegrzany (nadpalony jeden tłok), chłodnica była nieszczelna. Tego silnika już nie było mi szkoda, więc naprawiałem większość własnoręcznie (wymiana tłoka na nowy, nowe pierścienie, chłodnica, szlif bloku, wymiana zaworów,...
5,0
~Lenny_White
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Nie odnotowałem poważnych usterek, ale muszę przyznać, że jestem bardzo wyczulony na stan techniczny mojej Cytrynki i wszelkie niedomagania usuwam błyskawicznie. Uważam, że jak autko czuje się zadbane, to odwdzięcza się bezawaryjną eksploatacją. Może nie do każdego to przemówi, ale auta nie są bezduszne...one czują tak jak my. Jak o nie dbamy są posłuszne i nie złośliwe, ale jak traktujemy je jak niewolników są krnąbrne, awaryjne i często...
3,0
~Mirek
Citroen Xantia I
Kombi 2.0 i 121KM 89kW
Psuje się to co w innych starych samochodach. Wiadomo - materiały poddane tarciu się zużwają, guma parcieje. Hydrozawieszenie jest niezawodne, wbrew obawom. Trzeba mniej wiecej co 3 lata wymienić płyn LHM (200 zł), który odpowiada za zawieszenie i hamulce. Nowe gruszki, spełniające rolę amortyzatorów, kosztują ok 130 zł/szt i wytrzymują 60-100 tys. km. W starym, kilkunastoletnim samochodzie trzeba sprawdzić stan gum w przednich kielichach...
3,0
~inspektor
Citroen Xantia I
Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Moja xantaia ma przejechane 289 tys km i musiałem w ostatnim czasie wymienić: nagrzewnice (zamiennik za 40 zł - za oryginał chcieli 500 zł), chłodnice (380 zł), tłumiki (480 zł zamienniki, oryginały to koszt jak mi powiedziano 780 zł) no i zanikła masa na rozruszniku (gdzieś się ukruszył po drodze kabel masowy, który zastąpiono nowym), ale myśle że jak na 14 letnie auto (1996r.) to i tak nie wiele w porównaniu do przereklamowanych niemców....
3,0
~Klempas
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
po kupnie wyciek spod miski olejowej bo jakis idiota zle ja(byla peknieta od dziur na drodze)zespawał i od temeratury sie skzywił uzywana 500zł.Poszla ruwniez uszczelka dekla zaworów olej wydmuchało i na kolektor wydechwy olej poszedł.dym z pod maski ze hej.ostatnio czasem podczas jazdy zapala sie lamka cisnienia LHM ale podejzewam ze od mrozu.po paru sekundach gasnie.A i jak zapale go na mrozie temp silnika to jakies 65 C jak zaczne jechać...
4,0
~darek-wrocek
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
Podstawową zasadą jest omijać salon citroena oraz mieć jednego zaufanego mechanika. Auto raczej niezawodne jednak potrzebuje pieszczot, po przejechaniu 250000km wymieniłem poduszki pod kulami i nabiłem kule koszt 500zł reszta zawieszenia ok , wymiana płynu i płukanie układu koszt 350zł, wymian łożysk w wachaczach tylnych koszt 300zł auto ma przejechane 360000km na przeglądzie ( takim na żądanie ) usterek nie stwierdzono.
2,0
~Keverus
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Moja ocena jest drastyczna, gdyż hydrauliczne zawieszenie to koszmar na polskich drogach! Być może jest bardzo wygodne i świetnie wytłumia nierówności jezdni, ale jakże awaryjne! Spędziłem dużo czasu na poszukiwaniu mechanika, który na temat hydrauliki wie cokolwiek, a później, po wymianie kul żaden z nich nie potrafił powiedzieć skąd i dlaczego cieknie LHM.
4,0
~aweventus@poczta.onet.pl
Citroen Xantia I
Liftback 1.6 i 88KM 65kW
Raczej bezawaryjnie, jest to jednak auto wysokiej klasy. Zreszta przedtem mialem Renault 19 z prawie 200tys km przebiegiem i tez nie moglem narzekac. Czesci sa nienajtansze, ale w sumie auto jest raczej bezawaryjne. Troche krotko go mam, wiec trudno mi sie wypowiadac, ale znam poprzedniego wlasciciela, wiec wiem, ze nie bylo powaznych problemow.
4,0
~alamo@poczta.onet.pl
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Auto, o ile jest serwisowane jak powinno, nie nastręcza większych kłopotów niż VW Passat. Najważniejsze : dbać o zawieszenie, ale nie żeby na nie dmuchać, ale żeby się nim zajmował mechanior który wie o co chodzi. Jeśłi rurki są umocowane jak powinny, to nie będą pękały. Jeśli pompa LHM "siada", to będziesz o tym wiedział na pół roku przed jej śmiercią...
Citroen Xantia I