Szukaj

Lista ocen Citroen Xantia I (191) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 186 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~inspektor
Citroen Xantia I
Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Bardzo komfortowe i niezawodne zawieszenie. Wszystkie negatywne opinie o tym zawieszeniu są pisane przez osoby które nie dbają o samochód lub od takich delikwentów go zakupiły. Na tzw gruszkach śmiało robi się 100 tys, a jak ktoś nie jeździ po drogach kamienistych i nie zdarzy się przygrzać w większą dziurę można przejeździć 130 tys bo tyle zrobiłem mając citroena BXa, który także miał zawieszenie hydropneumatyczne. Najważniejsze jest aby...
5,0
~TRG42
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Prosty jak woźnicy bat! tuleje wahacza wielkie wszystko pancerne wręcz... kule jak nabiłem 58kkm temu tak się trzymają 25 zł sztuka za nabicie... 75 za strzeloną... po prostu to jest tapczan płynie po drodze... jednocześnie jest dobry w zakrętach... troszkę uchylne tylne koła coś jak w nowej lagunie... do tego nic nie wymieniałem żadnej tulejki niczego pewnie jeszcze to jest oryginalne... zawieszenie pracuje bardzo cicho... jednak jest mały...
5,0
~Pierwszy użytkownik
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
zdecydowanie najmocniejszy punkt auta: jazda kilkaset km nie powoduje zmęczenia. po zakupie układ przeczyszczony specjalną odmianą oleju i potem praktycznie bezawaryjny, raz na 1-2 lata zadbać trzeba o ciśnienie w gruszkach (2017: nabicie (nie każda wymaga) 50zł, nowa 120zł), raz czyszczenie tylnego regulatora no i czy pompa nie za często się włącza - jak zwykle musi być mechanik co wie gdzie sprawdzić. Plus zawieszenia jest taki, że jeśli...
4,0
~admin@mariuszpapa.com
Citroen Xantia I
Kombi 2.0 i 16V 132KM 97kW
Jak na 10 lat w kraju o wielkich ambicjach na autostrady i nic poza tym zawieszenie jest OK. nie jest to klasa CX w którym nie czuło się zupełnie zadnych dziur i auto dosłownie płynęło lecz jestem mile zaskoczonym . Zawieszenie daje kontakt z jezdnią i jakiekolwiek przechyły czy też nierówności nas zupełnie nie drażnią. mam wersje z hydroactiv i pozwalam sobie na odrobinę szaleństwa. Wcześniej Pontiaciem w ostry zakręt na którym jest...
5,0
~Mirek
Citroen Xantia I
Kombi 2.0 i 121KM 89kW
komfort i stabilność jednocześnie - rzecz nie do pogodzenia w innych samochodach. Jedziesz przez 12 godz i nic nie boli, a żeby wyprowadzić auto z równowagi np. na zakręcie, trzeba bardzo sie starać. Hamulce są mocne, ale warto dbać o ABS, bo przy masie 1300 kg + ludzie + ładunek łatwo wpaść w poślizg, przy zbyt gwałtownym hamowaniu. Samochód idealny w trasę. Z racji dużego rozstawu osi jest mało zwrotny. Auto trzyma sie równolegle do drogi,...
4,0
~Maveriq
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
Jeżdżąca kanapa, w środku podczas jazdy można urządzić piknik z napojami. W co by się nie wjechało, plomby nikomu na pewno nie wypadną, jeśli chodzi o dziury, to praktycznie się ich nie odczuwa, tylko słyszy się, jak pracuje zawieszenie. Problemem są duże poprzeczne nierówności, ponieważ mogą wprowadzić autko w denerwujące bujanie nawet na kilka sekund. Do sportowej jazdy przy normalnych nastawach sie nie nadaje, po prostu zawieszenie za...
5,0
~Wiarygodny Użytkownik
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Mimo że płyn hydrauliczny nie zmieniany chyba od początku, to nadal dobrze się jeździ i hamuje. Ci co znają Xantie mówią że ten egzemplarz jest za twardy, ale dla mnie i tak lepiej od podpartych żelazem. Duży plus za brak niewygaszanych powolnych bujań powodujących nudności (tylne siedzenie np. Mercedesie, gdy siadają amortyzatory). Plusy użytkowe: samopoziomowanie, stały prześwit przy zmianie obciążenia, tryb terenowy oraz możliwość...
4,0
~znajomy
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
wszystko działa , trzeba pilnować płynu lhm 60tyś wymiana ,zawieszenie wygodne po przesiadce do innego auta czuć że w xanti lepiej sie jeździ po nierównościach , pedał hamulca nie wymaga tyle siły nacisku jak w innych więc po przesiadce jest chwila na zmianę nawyku,podniesienie pojazdu (chwilowe-nie wolno tak jeździć)umożliwiało mi zawsze jako jedynemu z rodziny wyjazd bez odśnieżania podwórza,sfery zamiast amortyzatorów koszt u mnie 120zł szt...
5,0
~Jurek Czyż, jc406@wp.pl
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Miękki element sprężysty i silne tłumienie to cechy gwarantujące wysoki komfort jazdy i bardzo duża stabilność w czasie szybkiej jazdy na nierównych nawierzchniach. Sztywne tłumienie odpowiada za odczuwalność drobnych nierówności, które jednak nigdy nie stają się uciążliwe - tak aby czuć nawierzchnię. Precyzyjny, choć niezbyt czuły układ kierowniczy. Hamulce bardzo skuteczne, ale wymagają przyzwyczajenia w dozowaniu siły hamowania na limicie...
Dziennik kosztów dla Citroen Xantia I
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,5
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~miroslaw998
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 101KM 74kW
I znowu,tak jak wcześniej odnieść się muszę do wcześniejszych aut i nawyków.Wsiadając do hydrowozu,zakładając że stał kilka dni nie da się tak jak w poprzednikach odpalić i w drogę.Trzeba pamiętać że Księżna wymaga jednak dodatkowej dbałości.Odpowiednie ustawienie pozycji podróżnej zaowocuje komfortem jazdy.To wdzięczna bestia i jeżeli się tylko o nią zadba odda z nawiązką.
Citroen Xantia I