Szukaj

Lista ocen Citroen Xantia II (92) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Na liście zabraknie 58 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~nexxtsevo@o2.pl
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Ekonomicznosc bardzo dobra. Spalanie na trasie 5.5l/100. Spalanie w miescie 6.5l/100 (mala ilosc korkow, raczej male predkosci i czeste zatrzymania ze wzgledu na swiatla/pieszych). Wypada to duzo lepiej niz wiele nowych samochodow. Cena jest jednak dynamika jazdy. Jesli chodzi o ceny przegladow/napraw to moim zdaniem powinno sie robic tak: diagnostyka tylko w ASO lub u specjalisty od citroenow (rozsadne ceny nawet w ASO), a naprawa, t.j....
5,0
~citron
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Jeśli chodzi o spalanie to świetnie. Na co dzień Auto jeździ po mieście na bardzo krótkich odcinkach, często w korkach i mieści się w 13L LPG. Poprzednia Xantia 1,6 8v na tej samej trasie paliła 16L LPG. Ostatnio "dłuższa" trasa z odcinkiem autostrady 143 km w 1,5h. Na autostradzie jazda... szybka. Zbyt szybka.... rzec by można: bardzo agresywna... spalanie: 9L LPG/100km. Na słowackiej autostradzie przy 120km -140km/h z bagażnikiem dachowym 8L...
4,0
~130rapid
Citroen Xantia II
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Przy tej wadze, mocy i energochłonnej hydraulice, na podstawie doświadczeń starych użytkowników, spodziewałem się spalania w granicach 7,5-8 l/100 km. A tu miła niespodzianka! Bez wielkich wyrzeczeń mieścimy się w 7 litrach. Jeżdżąc do 110 km/h, nie szczędząc sobie sztucznego chłodku. :DDDDDD Regularnie serwisowana Xantia nie będzie droższa w eksploatacji, niż np. równoletni Volkswagen Pasaat. I z pewnością nikt jej nie ukradnie. :PPPPPP...
4,0
~tomek
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
w brew pozorom xantia to ekonomiczne auto*. czemu gwiazdka(*)? bo jest ekonomiczne jeśli kupiliśmy zadbane auto i sami o nie dbamy. głównie chodzi tu o hydraulike. jeżeli ktoś dbał o nią i doglądał to autem jeździ się super a kłopoty są z nią praktycznie zerowe. jeżeli było odwrotnie to okaże sie że to skarbonka bez dna tym bardziej o ile ktoś nie ma zielonego pojęcia o hydro. jeżeli chodzi o silnik to części owszem są drogie ale awaryjność...
3,0
~MarLub
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Jest to samochód leciwy i bądź co bądź niszowy. Podstawowe części jak klocki, elementy zawieszenia typu sworznie, tuleje, półosie czy drążki są tanie i dostępne. Elementy hydro jak sfery czy płyn LHM także. Sfery kosztują poniżej 150 zł za sztukę, LHM poniżej 30 złza litr (rok 2014). Natomiast takie części jak pompa LHM, zawór hamulcowy czy przewody (rurki, węże) hydrauliczne nie występują. Jest to polityka Citroena, że o starych autach...
4,0
~KeBi
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Auto najmniej pali gdy właściciel opowiada o nim znajomym więc nie ma co wierzyć tym co mówią że ich auto jeździ na powietrze.... Uważam że jak na tak dużą masę, hydraulikę, jazdę na włączonych światłach, klimatyzację itp itd to jest dobrze. Na trasie można zjechać śmiało poniżej 5,5l/100km (nawet z ciężką nogą), w mieście trzeba liczyć minimum 7. W zimie na krótkich trasach można zbankrutować, dlatego po mieście jeżdżę mniejszym autem na...
3,0
~Fckgw
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Pełen bak (65 litrów) pozwala na przejechanie nawet 1300 kilometrów. Spalanie jest niskie i to jeden z atutów tego silnika. A inne koszty? Z nietypowych napiszę o oleju LHM. na wymianę potrzeba 5 litrów płynu x ~35 zł / litr. Nie jest to wielki wydatek... Koszty jednak w rakietowym tempie szybują w górę gdy trzeba czegoś typowego do hydrowozu. Pomp LHM nie ma. Zaworku hamulcowego nie ma. Inne rzeczy jak przewody wysokiego ciśnienia także...
4,0
~Gazdov
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Auto jest bardzo ekonomiczne. Silnik jest zasilany w systemie Common Rail, co sprawia że jest bardzo ekonomiczny, średnio jedno tankowanie 65L paliwa pozwala na spokojne przejechanie 1200 km w trasie. Spokojnie można zejść do 5 litrów ON w trasie i ok 7 litrów w mieście przy spokojnej jeździe. Spalanie różni się w zależności od pory roku (dokładniej temperatur), oraz długości odcinków przejazdu. Naprawy o ile wykonywane przez świadomego...
3,0
~edek
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
ekonomiczność tego silnika to jego wada. jak się nim normalnie jeździ bez szaleństw to jest przyzwoicie, jednak jak mu się depnie to swoje łyknie. ale chyba nie jest źle bo słyszałem że słynne TDI od 120 w górę mają większy apetyt na ON niż przy spokojnej jeździe. silnik ten jest mało awaryjny jednak gdy się cos zepsuje to zaczynają się schody. części są droższe i mniej dostępne niż w przypadku silnika 1.9td. trzeba znaleźć gościa na aukcji...
5,0
~Anatol
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
tutaj jestem bardzo zdziwiony pozytywni. Jadąc 1210 km z niemiec do polski samochodem spaliłem około 4,9 l / 100 km podróżując 120-140 km /h podkreślam że jechałem na zimowych oponach ( lałem ropę pod korek w mieścinie Overath koło kolonii a w Warszawie byłem 1210 km i zatankowałem znów pod samiuski korek ) . Ale większe zdziwienie zrobił na mnie test zalania pod korek po jeździe miejskiej okazało się że na 60,8 litrach przejechałem 1010 km...
Citroen Xantia II