Szukaj

Lista ocen Citroen Xantia II (92) - Silnik

Na liście zabraknie 58 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~130rapid
Citroen Xantia II
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroenowo-pegueotowy silnik 1.8-16V jest drugą gwiazdą tego wozu, zaraz po słynnym zawieszeniu. Spodoba się oszczędzającym paliwo, jak i lubiącym pozwiedzać górne partie obrotomierza. Ma świetną charakterystykę pracy. Z jednej strony jest zadziwająco elastyczny. Na niskich obrotach przypomina manierami wolnossącego Diesla. Umie jeździć "z przepony". ;-) Toleruje toczenie na poziomie 1300-1500 obr/min i potrafi odepchnąć się z...
5,0
~nexxtsevo@o2.pl
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Jednostka 2.0HDI 109PS zostala wprowadzona do produkcji w roku 1999. Jak na obecne standardy jest moze lekko glosna, jednak glownie z zewnatrz. Na zimnym silniku nie ma objawow \"klekotania\" charakterystycznych dla konkurencji spod znaku VW. Nie ma rowniez zadnych problemow z odpalaniem. Pomimo swojego przebiegu (350tys) bez problemow zapalal po 3dniach na mrozie zeszlej zimy stojac \"pod chmurka\" (-30st). Nie moge powiedziec ze zapalil...
5,0
~tomek
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
ciężki traktorek i ładnie klepie ale to nie jest klasyczny klekot starego diesla:D. niby tylko 109 km ale buta ma. jak na starego diesla i masę auta to bardzo dobre osiągi. ładnie sie zbiera. z plusów to stara i prosta konstrukcja i przede wszystkim żywotna - 300 tys km bez remontu i nadal w świetnej kondycji, a bez remontu ma wytrzymać do 500 tys!!!. no i pojedzie na wszystkim co mu się wleje :D. teraz wady... spalanie to pierwsza z nich....
5,0
~Fckgw
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Mechanicznie auto jest proste. Sam silnik (2.0 HDi 90 KM, bo w opcjach jest tylko HDi 110 KM) prosty w naprawie, bardzo wydajny i przy odrobinie kultury technicznej bezawaryjny. To już common rail ale przepali gorsze paliwo w przeciwieństwie do nowoczesnych silników Diesla. Gdybym wybierał teraz auto i mógł wziąć dowolny silnik to ten HDi byłby na pierwszym miejscu. Silnik zaskoczył mnie bardzo ale to bardzo pozytywnie. Co więcej, odpalał mi...
5,0
~Michal Stepien
Citroen Xantia II
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
Moja Xantia wyposazona jest w silnik 1.9TD. Kupujac auto mialem do wyboru, albo cos naprawde szybkiego i sportowego np. peugeot 106 GTI 140KM (mieszkam w anglii jest tu tego sporo) lub dostojna limuzyna z oszczednym dieslem. Xantia II 1.9 TD to bardzo oszczedne auto, niesamowicie ciche w srodku mimo tego ze z zewnatrz silnik pracuje dosyc glosno. Bardzo elastyczny, chociaz malo zrywny. nie jest to samochod wyscigowy. Ogolna ocena super....
5,0
~Gazdov
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Silnik 2.0 HDi z początkowej serii A, jeszcze pozbawiony drogiego w obsłudze filtra cząstek stałych FAP, jest w zasadzie bezawaryjny i jest to niewątpliwie jego największa zaleta. Silnik posiada intercooler i turbosprężarkę której pracę czuć już od 1250 obrotów a maksymalny moment obrotowy to 250Nm już przy 1750 obr, osiąganych przy 90km/h na V biegu, co przekłada się na bardzo dobre spalanie. Najlepsze rezultaty w spalaniu są osiągane między...
4,0
~MarLub
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
2.0 HDi 90 KM (nie było tej opcji tutaj do wyboru) nie pozwala na szaleństwa ale nie jest ostatni spod świateł i na drodze. Na autostradzie daje radę sobie z nowszymi konstrukcjami nie paląc hektolitrów ON. Silnik bardzo udany, bezawaryjny (jedynie koło z tłumikiem drgań lubi mieć krótki żywot). Motorki te robią bez większych problemów nawet i 500.000 do 700.000 kiloemtrów przebiegu. Dźwięk miły, cichy i nie drażniący. Wersja 90 konna nie ma...
5,0
~Martinello
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Z mojego doświadczenia z innymi samochodami powiem, że silnik jest bardzo dobry. Bardzo elastyczny - ciągnie równo i od 2000 obrotów na piątym biegu można wyprzedzać nawet bez redukcji. Mimo licznikowych 240 000 km nie bierze w ogóle oleju i przed wymianą jest nadal żółty. Od 60 000 km samochód jeździ na LPG - także śmiało można powiedzieć, że gaz nie stanowi problemu. Poza tym to popularny silnik montowany też w Peugeotach.
3,0
~Chris
Citroen Xantia II
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Nie jest źle, nie jest również rewelacyjnie. Jednak wersja z silnikiem 2.0 wydaje się być lepszym rozwiązaniem. Silnik 1.8 16V troszkę za słaby jest jak na tą masę samochodu. Dużą zaletą jest to, że części zapasowe są w rozsądnych cenach. W moim egzemplarzu są małe wycieki, tym nie mniej mój mechanik na chwilę obecną odradzają mi jakiekolwiek uszczelnianie jednostki.
Dziennik kosztów dla Citroen Xantia II
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
3,0
~czarkins
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Silnik pracuje super.Jednak od poczatku mam problem z sensorem pedalu gazu. Nawet po wymianie problem nie zniknal. Po wcisnieciu gazu auto zamiast przyspeszac to zwalnia.Do dzisiaj mnie to dreczy. W upalne dni motor startuje dluzej(trzeba dluzej krecic)nie mam poecia dlaczego. Poza tym chodzi cichutko i miekko.W srodku rowniez cisza.Moglby byc tez bardziej elastyczny.
Citroen Xantia II