Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen XM II Hatchback

KAMIILCIIO, 11 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 147KM 108kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen XM II Hatchback 2.0 Turbo 147KM 108kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piękna stylistyka, i mistrzowskie tylne lampy:D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wyciek z gumowych węży
Silnik : Cieknące silniki, kapanie oleju. częsta usterka
Inne : Elektryka, w mk I problem z klawiatura zapłonu
5,0
Całokształt
Samochód świetny, wygodny, ogromny i niezawodny. Jak szukasz czegoś taniego na dojazdy do pracy kup sobie golfa.. ale zależy Ci na dobrej opinii i wysokim standardzie, kup sobie XM-a nie pożałujesz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli chodzi o sam silnik, to pracuje świetnie. Silnik pracuje bardzo cicho i równo. Elastyczność, dynamika jest na wysokim poziomie. Do tego mamy turbinkę która zapewnia nam wysoki moment obrotowy silnika dostępny stosunkowo nisko. Można porównać ten silnik do diesla, 5 bieg przy 60 i można się toczyć po mieście, a jeśli trzeba przyspieszyć wystarczy wcisnąć gaz. Samochód gotowy do startu:)
5,0
Skrzynia biegów
Na skrzynie nie ma co narzekać, przełożenia są bardzo dobre.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie, układ kierowniczy Itp. nie ma co narzekać. wszystko świetnie. samochód niczym przyklejony do drogi, hamulce bardzo dobre a układ kierowniczy precyzyjny. Zawieszenie zapewni wysoki komfort, o ile pamiętamy by nabijać kule co 3 lata:)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma tu problemu z widocznością, cały samochód oszklony, widać wszystko bardzo dobrze. W lusterkach bardzo dużo widać.
5,0
Ergonomia
W modelu MKI można narzekać na złą ergonomie... ale w MKII ten problem został rozwiązany i niczego nie trzeba szukać, wszystko pod ręka i wszystko tam gdzie powinno być:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W samochodzie jest bardzo ciepło, nie ma problemu z odparowaniem szyb. 5 min nawet mniej i szyby czyste. A po kilku kilometrach w samochodzie jest juz ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma może troszkę mniej miejsca, ale on ma sie skupić na jeździe a w między czasie cieszyć sie jazda:) pasażerowie maja najwięcej miejsca, moim zdaniem najwygodniej jest z tyłu. Można poczuć sie jak ktoś bardzo ważny:D
4,0
Wyciszenie
Przy 120 km/h niektóre uszczelki przepuszczają wiatr, więc czasami słychać jak powietrze opływa samochód:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna 5,61zł/l, 2,0 silnik plus turbina = 147 koni.. więc nie ma co sie spodziewać niskiego spalania, ale w porównaniu z V6 citroena to ten silnik daje więcej frajdy i zużywa znacznie mniej paliwa:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanio kupujemy samochód na wypasie, auta z tego samego roku i w tym wyposażeniu sa znacznie droższe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczący plastik i małe usterki z elektryką, przełączniki lusterek trzeba czyścić co jakis czas:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najgorsze co Cie może spotkac to wyciek płynu LHM, to dyskwalifikuje z jazdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen XM II Hatchback