Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

Gietki1990, 10 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1,6 a czuję jakby tam 2.0 latało :)
5,0
Całokształt
no cóż :) ja jestem zadowolony nie psuje się poruszam się żwawo :) komfortowo jak to mówią na głowę nie kapie jestem zadowolony i póki co nie zmienię jej :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Wiecie to jest 1,6 Coupe to nie demon prędkości ale jak na 1,6 jest żwawe prędkość przelotowa to 90-110 max to 140 potem to jest już głośno i nie przyjemnie :)chyba że ktoś lubi jak jest głośno noo... przy 160 km/h mamy 5000 obr. :) a kultura pracy ? hymm... do 4000obr. jest dobrze do 3000obr. jest cicho pięknie, nie buja na wolnych obrotach (po 250000 tys.)nie psuje się przynajmniej dla mnie ;p ,a jestem 3 właścicielem rozrząd około 400zł (z pompą wody) także nie tak drogo. Elastyczność no cóż można jechać na czwórce 30 km/h ale wiadomo to nie zdrowe dla Cytrysi poza tym elastyczność to po części też kwestia pierwszego użytkownika i jego stylu jazdy podczas dotarcia silnika także ja jako trzeci nie narzekam. Ogólnie na polskie drogi wystarczy jeśli chcemy jeździć szybko ale z najszybszymi nie damy rady ;p
4,0
Skrzynia biegów
chyba nie zsynchronizowana jedynka trzeba prawie się zatrzymać aby wrzucić bieg , wrzucanie biegu wstecznego hymm.. nazwę to tak działa ale trzeba to robić wolno na chama nie wciskać czasem wysprzęglić nawet 3 razy i jest ok :)no i z 2 na 3 jak wrzucam to czuje w ręku nie przyjemne takie jakby wgryzanie się w zębatkę nie słychać tego ale w ręku czuć ale 250000 tyś przebiegu może robić swoje ;p poza tym jest fajnie no pedał sprzęga trochę mi przeszkadzał na początku (bo mocowanie pedała jest poprowadzone obok a nie za pedałem) ale potem się do niego przyzwyczaiłem :)
5,0
Układ jezdny
dam doskonałe ponieważ ja szybko ją nie jeżdżę , podobno jest za miękka :) ale mi to nie przeszkadza wręcz przeciwnie podoba mi się to :) co do układu kierowniczego wcześniej jeździłem seicento bez wspomagania to to dla mnie bajka :) czesem jest dziwne uczucie jak dynamicznie (bardzo dynamicznie )chcemy zmienić tor jazdy czyli skręcamy w lewo potem w prawo czuje się wtedy lekki opór przy skręcie w prawo ale trzeba szybko teki manewr zrobić wtedy to się odczuwa czasem ;p poza tym do spokojnej czy też rozsądnej dynamicznej jazdy jest doskonale :)
Komfort
5,0
Ergonomia
jeszcze koło pod podwoziem rozumiem ale lewarek to lipa ;pale nie korzystamy z tego codziennie, poza tym wszystko tam gdzie być powinno kwestia przyzwyczajenia :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima mrozi dobrze ostatnio tak mi rękę zmroziła że czułem mrowienie ;p musiałem zmniejszyć nawiew ;p tryb auto jest dziwny nie kumam go ;p poza tym wentylacja jest na dobrym poziomie nie mam co się przyczepić :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ja mam Coupe i powiem że jest pojemne 5 osób normalnej budowy może siedzieć spokojnie :) kierowca ma dużo miejsca na nogo nisko się siedzi(można sobie podnieść jak kto lubi :) )dobre trzymanie boczne , kolumna kierownicy też regulowana , dużo schowków jak na auto tej klasy ,jest lusterko dla mojej dziewczyny :) czego ja mogę chcieć więcej :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to tak za podnośnik szyby lewej zapłaciłem 250zł z robotą , rozrząd około 400 zł amortyzatory tył olejowe 60 zł sztuka gazowe 130 zł raczej nie drogo , a co do spalania to jeżdżę na gazie także tankując 32 litry przejadę 320 km nie oszczędzając a oszczędnie to 380 km
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem ją za 7000 zł rok 2002 mam klimę, el. szyby i lusterka, reg. kolumna kierownicy, sportowe fotele regulowane również do wysokości siedzenia , mnóstwo schowków, centralny zamek, zero rdzy, i jest mi wygodnie uważam że to super zakup co do jakości i ceny .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tylko elektryczna szyba , i pompa od spryskiwacza szyby przedniej się uszkodziła ;p tak poza tym to nic:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie na szczęście nic poważnego :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,8
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara II Hatchback