Szukaj

Lista ocen Citroen ZX Hatchback (168) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 150 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Piotrek lopt@wp.pl
Citroen ZX
Hatchback 1.6 i 88KM 65kW
Jeździłem wychwalanymi Focusami tak Mk I jak i Mk II, Mondeo, Megane i wieloma innymi samochodami, ale jeśli chodzi o porównanie z ZX to...nie ma porównania. ZX o ile sprawny, a takiego posiadam prowadzi się jak po szynach. Aby stał się narowisty, nad- czy pod sterowny trzeba się "postarać". Zakręty to jego żywioł, zaś na prostej to poezja. Na naszych "równych jak stół autostradach" delikatnie kołysze, co jest zasługą sporego skoku...
4,0
~PN1500
Citroen ZX
Hatchback 1.9 TD 90KM 66kW
Na tamte czasy prawie doskonale. Tyle, że przy 25 tys. poszedł łącznik stabilizatora. ASO tylko go reanimowało i zaraz po gwarancji trzeba było wymienić. Zawieszenie bardzo wygodne. Świetnie trzymał się w zakrętach. Ale uwaga, przy zacieśniającym się zakręcie, dużej prędkości i przyhamowaniu dwa razy zarzuciło mi tyłem. Raz na tyle mocno, że ZX-a obróciło o 180 st. Natomiast wejście w zakręt było dość ekstremalne. W Xsarze ten efekt też...
5,0
~gregor@dnx.pl
Citroen ZX
Hatchback 1.4 75KM 55kW
To jest to co tygryski lubią najbardziej. Miękki kiedy trzeba i wspaniale trzymający się na zakrętach pokonywanych szybciej. Wręcz namawia do szybkiego wchodzenia w zakręt, jest przy tym trochę podsterowny, ale korekty gazem wszystko naprawiają. Fajnie odczuwalne jest też boczne przyspieszenie jak wciśnie się porządnie gaz w zakręcie, a autko jedzie dalej jak po szynach, nie powodując żadnych nerwowych sytuacji. To jest chyba zasługa skrętnej...
3,0
~no_wizard
Citroen ZX
Hatchback 1.6 i 88KM 65kW
Zawieszenie ciężko ocenić, ze względu na fakt, iż było do wymiany. Amortyzatory tył były oryginalne( 248 000 km skuteczność na \"trzęsawce\" 28%), przód wymieniany przy 220 000 km. Do wymiany były również wahacze, sworznie oraz łożyska tylej belki (i tak długo wytrzymały). Patent z tylną belką samoskrętną genialny - zaczynał działać przy ok 40-50 km/h. Auto nieco pływało, ale było przewidywalne. Komfort jazdy był bardzo wysoki - przejazd...
5,0
~AdamolSS
Citroen ZX
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Atuko przeznaczone raczej do spokojnej wręcz luksusowej jazdy ( w porównaniu do szajswagona golfa). Nierówności pokonuje gładko jak auto o klasę wyższe. Jeźdże teraz skodą fabią i jak się z cytrynki do skody przesiadam to jak w tandetnej taczce się czuje. Dodatkowo jak w większości aut francuskich tylnia belka skrętna co właściwości jezdne poprawia. Do wyścigowej jazdy się nie nadaje, ale i silnik nie jest przeznaczony do wyścigów. Mocniejsze...
5,0
~przemyslaw.muszynski@onet.eu
Citroen ZX
Hatchback 1.9 D 68KM 50kW
Skrzywdził bym ten samochód, mówiąc, że coś mogło by być lepiej; ten samochód najlepiej się prowadzi z tych, którymi miałem okazję się przejechać. bdobre zawiszenie z belką samoskrętną. Wspomagania, nie potrzebuję, jeśli uważasz, że w tym samochodzie ciężko chodzi kierownica, to koniecznie wymień łożyska kolumn McPersona, u mnie jedno było zatarte, a drugie się rozpadło na 3 części i zostały w nim 3 kuleczki xD. Teraz z nowymi jest miodzio....
5,0
~dwabulaje
Citroen ZX
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Do układu jezdnego nie mam zastrzeżeń. Autem się po prostu płynie. Nie odczuwa się nierówności terenu, tak jak ma to miejsce w innych markach samochodów. Układ jezdny doskonale tłumi mankamenty nawierzchni, ale przy polskich drogach nie może mieć dłuższej żywotności, a z tym się wiążą większe wydatki na remont, bo dochodzi serwis tylnego zawieszenia. Ale i tak cytrynką się jeździ najwygodniej ! Auto nawet przy większych prędkościach doskonale...
4,0
~mak (wazovsky [at] tlen.pl)
Citroen ZX
Hatchback 1.9 D 64KM 47kW
Zawieszenie jest komfortowe, a przy tym dobrze się trzyma drogi, również nierówności na zakrętach nie stanowią zagrożenia. Tył trochę przysiada przy dużym obciążeniu, ale generalnie prześwit jest całkiem duży i samochód świetnie sobie radzi np. w śniegu. Brak chlapaczy i dość wysokie zderzaki bardzo ułatwiają życie w mieście. Mankamenty: nie mam wspomagania układu kierowniczego (ale nie jest to poważne utrudnienie), no i dość miękko...
3,0
~pozytywny
Citroen ZX
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Mój ZX nie posiadał wspomagania, więc dosyć dobrze czuło się to co się działo na drodze. Z racji zawieszenia auto mocno pochylało się na zakrętach co nie każdemu się spodoba. Hamulce są dosyć twarde i żeby skutecznie zahamować trzeba mocniej \"depnąć\". Raz mało co przez to nie miałem stłuczki. Narzekać nie mogłem na komfort spowodowany francuskim, tylnym zawieszeniem :)
5,0
~Marcin (Klub Cytrynki)
Citroen ZX
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Pasywnie skrętna tylna belka po prostu cud, przed zakrętem lekko puszczasz nogę z gazu gdy wejdziesz w zakręt zaraz gaz w podłogę i lecisz jak po szynach ;). Jeśli dbamy o nią to koszta utrzymania nie muszą być straszne, zaś jeśli nie dbamy to po 160tys słyszymy różne dźwięki z niej, a kółka stoją tak / to koszt regeneracji ok. 700-800zł i przez kolejne 160tys spokój :)
Citroen ZX Hatchback