Szukaj

Lista ocen Dacia Logan I (185) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 166 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~mrwait
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Komfortowy, dobrze wybiera nierówności i mało przenosi się na kręgosłup. Pomagają w tym na pewno baloniaste opony na 14" felgach. Wyraźnie przychyla się w ciasnych zakrętach. Przy prędkościach autostradowych bardzo podatny na boczne podmuchy wiatru - szersze 15" lepiej by się spisywały w trasie. Tylna belka bezobsługowa do tej pory. Minus za wprasowywane sworznie wahaczy przednich, co utrudnia wymianę we własnym zakresie. Do...
5,0
~Michał z Gdańska
Dacia Logan I
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Przyjemnie spręzysty, duży rozstaw osi 2,62m powoduje, że auto jedzie dojrzale, nie podskakuje. Dobrze filtruje nierówności, w zakrętach lekko się wychyla, ale przy dozwolonych w Polsce prędkościach nie stanowi to problemu - nie traci łatwo przyczepności. Wysoki prześwit daje komfort, że nic nie zgubimy na dziurach i krawężnikach. Zawieszenie wzmocnione, porste w budowie, o podwyższonym skoku (nie dobija przy obciążeniu), pod silnikiem płyta...
4,0
~wallenrod
Dacia Logan I
MCV 1.6 105KM 77kW
Zawieszeni bardzo twarde, czuć każdą dziurę. Za to można wrzucić w bagażnik 300 kg i jeszcze koła się nie chowają w błotnikach. Bardzo pewne i stabilne prowadzenie, nawet przy Vmax prowadzi się jednym palcem. Dosyć trwałe, 40 tys. od zakupu nic nie robione, żadnych stuków, a jeżdzę czasem słabymi drogami. Tył na popularnej belce skrętnej (nie mylić z kosztowną w naprawach belką łożyskowaną z drążkami skrętnymi), więc na szybkich zakrętach może...
5,0
~El Logano
Dacia Logan I
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Baaardzo wysoki komfort. Cicho, wygodnie. Nie buja - rozstaw osi ponad 2,6m robi swoje. W zakrętach lekko się przechyla, ale mi to nie przeszkadza. Układ kieroniczy precyzyjniejszy niż np w Renault Clio II, dość szybko reaguje na ruchy kierownicą. Umiarkowana podatność na podmuchy boczne. Zawieszenie zaprojektowane na takie drogi jak w Polsce, wzmocnione, o podwyższonym skoku i prześwicie, pod silnikiem stalowa płyta ochronna. Nie straszne mu...
5,0
~Piotr S.
Dacia Logan I
Sedan 1.6 MPI 87KM 64kW
doskonale radzi sobrie z wybojami manewrowaość bardzo dobra (mam wrażenie, że lepsza niż w np. Punto w trybie "City") Przy mocniejszym dowrocie (zmniejszanie promienia jazdy) zdarza się, mocne, acz niegroźne przechylanie tyłu. Z punktu widzenia kerowcy daje to w r a ż e n i e, że "tył ucieka". Wg zewnętrznych obserwatorów nic takiego się nie dzieje (poza ww. przechyłem) Skuteczne hamulce. Poprawne zachowanie przy ostrym hamowaniu, w tym...
5,0
~dacia-fan
Dacia Logan I
MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Niestety, wbrew temu co piszą w prasie, zawieszenie jest bardzo twarde, nawet jak się jedzie w 6 osób. Długi rozstaw osi (290 cm!) powoduje, że na zakrętach samochód zachowuje się bardzo pewnie. Zwrotność tragiczna. Skręt pod kątem prostym na miejsce parkingowe na parkingu podziemnym w centrum handlowym to manewr, który nie może się udać. Ciężko pracujący układ kierowniczy (pomimo wspomagania), ale i tak jest o niebo lepiej niż w Octavii.
4,0
~GrzesiekW
Dacia Logan I
MCV 1.6 MPI LPG 84KM 62kW
Dla mnie w porządku, czasem denerwuje spadek obrotów na jałowym biegu przy pracującym wspomaganiu kierownicy. Natomiast rozstaw osi, sztywność i super duży prześwit są często niezastąpione. Jeździłem po rożnych dziurach i ani razu o nic nie zahaczyłem. A nawet jeśli to pod silnikiem jest dość porządna metalowa osłona więc się zbytnio nie stresuję :). Pod tym względem w aucie czuję się jak w SUVie.
5,0
~Gregosa
Dacia Logan I
MCV 1.5 dCi 75KM 55kW
Wyraźnie sztywniejszy niż w sedanie, ale wciąż komfortowy. Proste rozwiązania powinny zaowocować trwałością i niskimi kosztami napraw. Auto dobrze sie prowadzi i nie myszkuje na drodze. Duży prześwit pozwala wjechać na polne drogi bez większych obaw, a duży skok amortyzatorów pozwala bez ´dobijania´ pokonać nasze powszechne dziury. Znakomite hamulce (100-0km/h na odcinku 39,4m).
4,0
~Piotrek
Dacia Logan I
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Na nasze polskie drogi zawieszenie jest bardzo dobre. O ile oczywiście nie jeździmy brawurowo. Nie pogardziłbym gdyby Dacia dodała jeszcze najprostszy napęd na cztery koła (jest montowany w produkowanym aktualnie przez Dacię modelu pick-up). Hamulce są dobre, ale zastanawiam się, czy zamontowanie z tyłu tarcz zamiast bębnów nie poprawiłoby ich pracy. Auto lekko nurkuje przy gwałtownym hamowaniu.
5,0
~Jurek - Sokółka
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Nie mam negatywnych uwag. Cichy, nic nie trzeszczy i nie piszczy, na bruku super jak i po dziurach. Zawieszenie twarde, ale to jest plus, bo nawet z pełnym obciążeniem nigdy nie dobije. Zawieszenie zostało wzmocnione i zaprojektowane specjalnie na polskie dziurawe drogi. Na zakrętach za to nie ma żadnych przechyłów. Czy jest pod sterowny czy nadsterowny to nie sprawdzałem, bo ja po wariacku nie jeżdżę.
Dacia Logan I