Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caliber

Kierowca bombowca, 12 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dodge Caliber 1.8 i 16V 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Linia nadwozia, prostota obslugi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Nie jest za precyzyjny, szybko się grzeje
Zawieszenie : Nie jest to jeep choc stajnia ta sama, dość sztywny, odczuwalne nierównosci drogi
Układ elektryczny : Prowadzenie szyb potrafi być kaprysne podnoszac je z różną prędkoscią, wymaina żarówek przód to paranoja
4,0
Całokształt
Całokształt dobrze (patrz sląbe punkty autka), Rewelacją jest linia nadwozia, wyróżniająca sie w tłumie
Wrażenia
4,0
Silnik
Na autostradzie powyżej 130km/h auto wyje. Zależy to też zapewnie od jakości opon i ich typu. Ja testowałem na letnich Continental. Jeżeli chcesz posłuchac radia musisz dać prawie na max volume bo ryk silnika zaglusza wszystko. Elastyczność średnia ponieważ na normalnej drodze przy ruszaniu np z 2jki musisz umiejętnie wduszac pedały bo CI zgaśnie. Jest to bez waątpienia spowodowane masą tego małego czolgu 1380kg bez załadunku.
4,0
Skrzynia biegów
Występuje usterka, awaria na elementach ciernych kół zębatych w skrzyni. Trzeci bieg wymieniony po hmm 10tyś (to już jakaś kpina). Przełożenia długie, a szkoda (choć sportowego zacięcia ten czołg nie ma).
4,0
Układ jezdny
Szalu nie robi, pomimo wysokiego profilu opon i w miarę wysokiemu zawieszeniu już gdzieś prztytarłem o podwozie. ponadto dziury naszych pięknych polskich dróg zbiera tak sobie. Przy prędkosciach ok 80km/h i średnio wielbłądziej drodze (koleiny) auto zachowuje się jakby koń na spręzynie jaki widzialem ost. na placu zabaw dla dzieci. Wygina sie to w lewo to w prawo, a brak w moim przypadku ESP nie pozwala zbytnio poszaleć.
Komfort
3,0
Widoczność
Ocena średnia bo przód ok ale tylko przednia szyba, w zakretach juz gorzej ponieważ przednie słupki lewy i prawy zabierają sporo widoczności. Słabo widac też koniec przodu autka np. przy parkowaniu, ze względu an spadek ostry maski (kwestia wyczucia). Rewelacją sa boczne lusterkan - duży pzreświt. Porażką jest tylnia szyba a lusterko wsteczne to tylko gadżet bo i tak przez niego nic nie widać. Widoczność tylu na cofaniu przez tylnią szybę - zapomnij! Ucz sie na boczne lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko gra i buczy z wyjatkiem jednej rzeczy ktora mnie osobiście non stop irytuje. Jest nią przełącznik światel awaryjnych i cypel przelącznika stanu licznika, temp. - pierwszy, światła awaryjne, wduszam zawsze przypadkowo jadac i kręcąc temperaturą i nawiewem, - drugi, cypelek kompa, muszę stac na światłach by go poprzelączac, w pzreciwnym razie się do niego nie dostanę (albo trudno przez gimnastykę)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To juz znają wszyscy uzytkownicy tego cuda Minusy - szybko parujące szyby, glównie przednia. Plusy- na szczeście autko szybko łapie wysoką temp silnika, szybko się ogrzewa w środku,a jest to przydatne przy LPG wówczas nawet zostawiajac autko na zimnie wchodze po godzince i szybko chwuta ustawioną ok 35stC temp i załącza sekwencję.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, tyl w miare ok choc panel an napoje tyl zabiera miejsce pod nogi srodkowego pasazera. Kufer - nie wierzcie że jest spory.Przy zapakowaniu 4 kól i wymianie na zimowe musisz to logistycznie dobrze przemyśleć jadac do stacji nawet samemu. Ja mam w miejscu zapasówki jeszcze butlę LPG Statko 50l i podłoga po wypoziomowaniu butli 10cm wyższa, a przez to przestrzeni też znacznie mniej. Za to dużo klamotów pod podłogę obok butli teraz sie pomiesci.
3,0
Wyciszenie
Pisałem juz przy kulturze pracy silnika. Przy malych prędkosciach w miare ok, a powyżej 100km/h to już masakra.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem co inni mają za wersje (że pali im po 6-7beny na 100km) bo mój to ma apetyt na benzynke jak skacowany na wodę z rana. Dodam, że nie wariuje an drodze i jadę raczej spokojnie. -miasto 13-15 l/100km, - trasa 10 l/100km, - cykl mieszany 11 l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu nie jest źle, ceny części jak u konkurencji, a ich dostępność z opisów i weryfikacji sklepów w sieci jest niezła.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- błąd przepustnicy przy 24 tyś.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- naprawa skrzyni po 10 tyś km,

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Caliber