Szukaj

Ocena kierowcy - DS 4 II Hatchback

Kamil, ponad rok temu
Silnik 1.6 PureTech 181KM 133kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
DS 4 II Hatchback 1.6 PureTech 181KM 133kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,93
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Karoseria
Silnik
5,0
Całokształt
Rozglądaliśmy się za dopracowanym, dobrze wyposażonym kompaktem i jako numer jeden na celowniku był Golf 8. Po rozczarowującej jeździe próbnej zdecydowaliśmy się zbadać wszystkie kompakty na rynku i wybór padł na DS. Bajeczna jakość wykończenia wnętrza, ogromny komfort foteli i resorowania, szalone wyposażenie i wystarczająco żwawy motor (1.6 225 KM bez hybrydy) kupiły nas bez reszty. Z nowych aut segmentu C to prawdopodobnie najlepsza opcja na rynku, choć niektórym będzie brakować mocniejszych napędów. Jazda DS4 odpręża, zachwyca, a kiedy trzeba to i na emocje znajdzie się miejsce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wybraliśmy najmocniejszy konwencjonalny motor z oferty - nie byliśmy zainteresowani hybrydą plug-in. Silnik przyspiesza dość ochoczo, choć inne 225 KM raczej będą miały lepsze osiągi. Pracuje cicho, a jak już go słychać, to brzmi przyjemnie. Spalanie jest totalnym zaskoczeniem in plus. Nie słychać i nie czuć rozruchu silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 8-biegowa produkcji Aisina sprawdza się dobrze. Nie ma szarpania (zdarza się lekkie przy ruszaniu na zimno), zmiany biegów odbywają się w przewidywalny i dopracowany sposób. Ewidentnie nie jest sportowo zestrojona, bo dobierając nieco inne zachowanie na pełne wciśnięcie gazu, z tego silnika wyciśniętoby więcej. Jest leciutki lag (do 1 s) po nagłym wciśnięciu gazu do końca.
5,0
Układ jezdny
Prawdopodobnie najlepsze zawieszenie w klasie. Mamy wersję „aktywną” z kamerą skanującą drogę. Mimo kół 19 samochód dosłownie lewituje nad dziurami. Nie przesadzono przy tym z miękkością i nie ma bujania czy przechyłów, które występuje w innych nowych kompaktach z Francji. Miałem otwarty pełny termos z kawą na betonowej drodze z płyt i nic się nie ulało :-)
5,0
Karoseria
Przepiękny design, ładne wykonanie spawów, elementy świetnie spasowane, do tego według detailera ładnie położony lakier dobrej jakości. Prezentuje się najlepiej w klasie, może porównywalnie z ostatnim Peugeotem 308.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Do tego świetna kamera cofania i kamery 360, a lusterka opuszczają się po wrzuceniu wstecznego.
5,0
Ergonomia
Przez pierwsze dni trzeba się przyzwyczaić, ale już potem wszystko jest na swoim miejscu. No, może poza przyciskami sterowania szybami, na które w czasie deszczu po prostu pada w razie uchylenia szyby. System multimedialny i nagłośnienie jakiejś francuskiej marki premium - brzmi fantastycznie, działa płynnie. Pomysłowa podpórka na telefon przed podłokietnikiem i przelotka na kabel ładowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Fajnie, że są fizyczne przyciski do wywołania sterowania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - wzorowo. Bagażnik prawie największy wśród konkurencji. Niestety z tyłu przydałoby się odrobinę więcej przestrzeni na nogi.
5,0
Wyciszenie
Tu dees jest już zdecydowanie najlepszy w klasie. Gdy nie ciśnie się silnika na maksa, w ogóle nie słychać jego pracy. Szum powietrza, zawieszenie, nadkola - cisza. Przy 160 km/h nadal pełen komfort akustyczny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo bogate i rozsądnie wycenione programy serwisowe pozwalają przedłużyć gwarancję nawet do 8 lat / 200 000 km bez wyłączeń.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jesteśmy z żoną zachwyceni z zakupu. Konfiguracja naszego pierwszego pomysłu, Golfa 8, wyszła 202 tys. zł, a wielu elementów z DS-a tam w ogóle nie ma. Auto jest drogie, ale po doposażeniu konkurencja wypada na rowni lub gorzej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie, by o tym mówić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie, by o tym mówić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
DS 4 II Hatchback