Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat 500X Crossover Facelifting

similar, 2 lata temu
Silnik 1.3 Firefly 150KM 110kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat 500X Crossover Facelifting 1.3 Firefly 150KM 110kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo dobra cena względem jakości, stosunkowo tani serwis i bardzo dobre wykonanie tego samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Żal że nie ma już wersji 4x4 (nawet systemu e-torque na przednia oś poskąpili) - przy tym gabarycie autka i przy jego wysokim prześwicie - zimą byłoby super, a tak trzeba będzie zainwestować w bardzo dobre zimówki.
5,0
Całokształt
Auto zostało kupione dla żony - wersja 1,3 automat benzyna cross - godny następca Fiata Sedici - brakuje tylko napędu 4x4 jaki w Sedici żona posiadała i sobie zimą bardzo chwaliła (obecna 500x po fejsliftingu nie ma nawet e-torque na przedniej osi - szkoda). Cóż, trzeba będzie kupić dobre "zimówki". Auto jest bardzo kobiece, wręcz seksowne, ładne, bezpieczne, dobrze wyposażone i jak na FIATA - nad wyraz dobrze wykonane - o wciąż modnej linii, której z żadnym innym autem pomylić się nie da - żona jest nim zachwycona.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc - 150 KM, wysoki moment obrotowy, silnik bardzo ładnie brzmi, nie pije oleju, fajnie się zbiera i mieści się do setki w 8,5 sekundy - przy tym jest cichy i pali w mieście 7,5 litra - (przy przebiegu rzędu około 10 tyś km i raczej ciężkiej nodze) - to bardzo dobry wynik przy tej mocy.
4,0
Skrzynia biegów
No do Volkswagenowskiego DSG trochę jej brakuje szybkości - szczególnie przy ruszaniu i przy potrzebie szybkiej redukcji na trasie (tu trzeba się wspomóc przyciskiem "Sport"), gubi się też czasem przy nagłym przyśpieszeniu podczas wolnej jazdy i wtedy redukuje biegi z opóźnieniem i niekiedy zupełnie bez sensu... Ma niestety tylko 6 biegów - brakuje ewidentnie "siódemki"...
5,0
Układ jezdny
Jest sztywno i sprężyście - wersja cross ma aż 23 cm prześwitu (opony 19 cali) - bezpiecznie zaliczymy każdy krawężnik i muldę..., przy czym mimo podwyższonego względem pozostałych wersji zawieszenie - nie ma bujania i przechyłów na szybszych lub ciasnych zakrętach - autko prowadzi się na prawdę pewnie i bezpiecznie.
5,0
Karoseria
Dzieło sztuki wzorniczej na kołach - bardzo kobiece i seksowne kształty - śliczna i zgrabna Włoszka. Długo będzie modna, auto rzuca się w oczy wśród innych - jest po prostu piękne.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń - pomagają w parkowaniu czujniki i kamera cofania (mogłaby mieć lepszą rozdzielczość jedynie). Duże lusterka to kolejna zaleta.
4,0
Ergonomia
Do koncernu VAG ciut brakuje ale nie jest źle - dziwna obsługa radia - przyciski podgłaszania są pod a nie na kierownicy (kwestia przyzwyczajenia)... Nie umiem też na stałe włączyć hamulca elektronicznego aby auto nie "pełzało" na postoju (nie wiem jak ta funkcje włączyć na stałe). Kiepsko działa też system automatycznych wycieraczek - słabo rozpoznaje "siłę deszczu".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna automatyczna klima, atermiczne szyby, ciche wiatraki, dobre ogrzewanie - wiele ustawień - każdy znajdzie coś dla siebie bez najmniejszego problemu. Brakuje tylko odrębnych nawiewów na tylna kanapę...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto na płycie podłogowej Punto EVO - odczuwalnie większe od poprzednika - Fiata Sedici - bagażnik mógłby być nieco większy bo przy dojazdówce jest ciut za płytki.
5,0
Wyciszenie
10/10 - to drugie po Fordzie C-Max ostatniej generacji najcichsze auto jakie kupiłem i mam przyjemność prowadzić... Pianki wygłuszające i styropiany są upchane nawet wokół zawiasów drzwiowych. Przy prędkościach autostradowych (czyli około 140 km/h) da się swobodnie rozmawiać i słuchać radia (niezłe audio i 8 głośników jest już w podstawie). Rewelacyjne wyciszenie auta. Słychać tylko świst sporych lusterek przy szybkiej jeździe ale nie jest to uciążliwy świst (pomogło ustawienie kąta szyb w przednich drzwiach kierowcy i pasażera aby domykały się jeszcze szczelniej).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
FIAT ma najtańszy serwis - dlatego zawsze kupujemy FIATA jako drugie auto w rodzinie. Bliźniaczy JEEP Renegade jest w serwisowaniu i przeglądach dwukrotnie droższy, a to technicznie bardzo podobne samochody. Polecam zatem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra relacja - nie ma drugiego tak pięknego i tak dobrze wyposażonego auta w tej cenie - za wersję benzynową cross 1,3 150KM w automacie - zapłaciłem na wyprzedaży rocznika 84900zł gdzie tożsamy JEEP Renegade - jest o około 40000 zł droższy w podobnym wyposażeniu i też bez napędu 4x4, a to bliźniaki przecież.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mamy go dopiero kwartał - wszystko OK jak do tej pory (ustawiono tylko w serwisie domykanie szyb bocznych bo świszczały podczas szybkiej jazdy).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mamy go dopiero kwartał - wszystko OK jak do tej pory.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 Firefly 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat 500X Crossover Facelifting