Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat 500X Crossover

vonski, 6 lat temu
Silnik 1.4 16V Mair 140KM 103kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat 500X Crossover 1.4 16V Mair 140KM 103kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń w środku.
4,0
Całokształt
Auto żony, ale kupione również pod kątem rodzinnych wyjazdów, więc siłą rzeczy jeżdżę nim nie mniej niż ona... Ogólnie dość udany samochód, choć z kilkoma wadami (jak każdy). Póki co mało popularny w Polsce, przez co ciągle dość atrakcyjny na ulicy. Natomiast zagranicą jeździ tego naprawdę sporo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do używania tylko w trybie sport, w pozostałych mulasty. Ale to nie problem, bo zużycie paliwa jest w zasadzie takie samo w każdym trybie. Całkiem niezła dynamika i elastyczność, choć z pełnym obłożeniem (2+2, bagaże i box na dachu) trzeba go już dość mocno gonić na obroty.
3,0
Skrzynia biegów
Mi osobiście nie leży. Szarpiąca jedynka, z której można gładko ruszyć tylko z całkowitego zatrzymania. Męcząca szczególnie jazda w korku. Reszta raczej z normie, choć 6 bieg relatywnie mało elastyczny.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie dobrze. Na 17" kołach wygodnie i zaskakująco pewnie. Oczywiście przy dynamicznej jeździe w zakrętach auto musi się przechylać, ale nie ma chyba crossovera, który tego nie robi.
Komfort
3,0
Widoczność
No tutaj to tak sobie... do przodu ok, choć końca maski nie widać. Na boki w miarę dobrze, choć mi akurat listwa dzieląca przednią boczną szybę zasłania prawe lusterko. Do tyłu bez czujników bardzo ciężko. Mała i skośna tylna szyba, szerokie słupki, generalnie parkowanie tylko na słuch.
3,0
Ergonomia
Mało intuicyjna obsługa komputera pokładowego i układu audio. Kretyńskie włączanie wycieraczek pokrętłem na dźwigni zamiast jej przesunięciem, jak w 90% samochodów. Niewygodne na dłuższych trasach fotele. Beznadziejne, za nisko osadzone, płaskie i twarde zagłówki. Radio (Uconnect 4,5") z nawigacją Tomtom lubi się zawiesić, albo nie włączyć razem z zapłonem, kapryśne w kwestii czytania niektórych pendrive'ów z muzyką. Droga aktualizacja map (darmowa jest tylko przez pierwsze 3 miesiące).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klima i szybkie ogrzewanie. Wygodna tradycyjna obsługa z 2 strefami nawiewu. Tu nie mam uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miłe zaskoczenie. Sporo miejsca w środku, zarówno z przodu jak i z tyłu, choć pod warunkiem podróży w 4 osoby. W wersji bez koła dojazdowego całkiem spory i ustawny bagażnik, choć boli brak zaczepów na siatki, dodatkowego złącza zasilania, słaba lampka itp. No ale to Fiat a nie Skoda.
5,0
Wyciszenie
Jak na kształt i gabaryty samochodu, to bardzo dobrze. Na autostradzie cicho do 140-150km/h. Zimą trochę słychać zimny silnik, ale bez dramatu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakup w cenie ok. 78tys. Duży upust od Fiata przy wyborze najdroższego lakieru (amore rosso), który po rabacie wyszedł w cenie zwykłego matalika. A auto w tym kolorze prezentuje się naprawdę świetnie. Póki co przed przeglądem, ale koszty nie odstraszają. Na razie wszelkie wydatki to paliwo, a tego nie idzie mało: - miasto latem 9-10,5l/100km, - miasto zimą 11-13, czasami nawet 14l jeżdżąc na krótkich dystansach na zimnym silniku, - w krasie na krajówkach można zejść w okolice 7-7,5l - 5tys km trasa do Hiszpanii (2+2, mnóstwo bagażu i spory box na dachu)- średnia 8,4l, z czego 90% po autostradach z przepisową prędkością. Do wyników trzeba dodać ok 0,5L na stacji, bo komputer przekłamuje w dół. Generalnie wyniki spalania z katalogu należy włożyć między bajki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie chyba dobrze. Samochód kupowany dla żony, więc od kosztów ważniejsze były walory wizualne :) Na placu boju była jeszcze Mazda CX-3, ale jest sporo mniejsza, no i żonę ostatecznie urzekł środek Fiata w stylu retro. Miłym zaskoczeniem jest ilość miejsca w środku, bo auto spokojnie daję radę na wyjazdy rodzinne, nawet z większą ilością maneli. Ważna uwaga: box dachowy kupować tylko po przymiarce, bo kształt tylnej klapy i spoiler skutecznie uniemożliwiają montaż 90% boxów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic poważnego, ale parę rzeczy zgłoszę na przeglądzie. Trzeszczy lewa strona tylnego spoilera, jakby ktoś pożałował kleju, szumi sprężarka klimy przy maksymalnym nawiewie, no i wspomniane cyrki z Uconnect. Zobaczymy jak do tego podejdzie serwis.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
póki co brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V Mair 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat 500X Crossover