Szukaj

Lista ocen Fiat Bravo II (472) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 169 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~ZWIERZAK
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Skrzynia biegów zaczęła sprawiać problemy w zimie 2010. W serwisie wtedy otrzymałem odp, że zamarzają linki itp. Podczas podróży i pobytu w Hiszpanii miesiąc temu szkrzynię trafił szlag. Czyli zamiast biegu nr 1 wchodziła 3, zamiast 3 wchodziła 5 itd. Wymiana linek w serwisie spowodowała powrót do normalności. Niemniej jednak wydaje mi się to grubą przesadą w samochodzie za 70 tys ( ten wariant wyposażenia ) Do tej pory jeździłem Corollą i...
3,0
~Rafał
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Jako jedyna wersja silnikowa w Bravo, 1.9 120 KM jest wyposażona w 5-biegową skrzynię biegów. Trochę szkoda, zwłaszcza ze wersja 6-biegowa zbiera lepsze opinie. Przełożenia są dobrze dobrane, choć dość długie. Na 5-tce przy 3000 obr/min auto jedzie z prędkością ok. 160 km/h, i to jest taka optymalna, przelotowa prędkość autostradowa tego samochodu. Na tym niestety kończą się zalety. Fiat na przestrzeni lat niewiele się nauczył w kwestii...
2,0
~dth
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Nietety skrzynia 5-cio biegowa pozostaje baaardzo daleko za mozliwosciami silnika. Raz gdy jest zimna to jedyna, dwojka i wsteczny wchodza baaaardzo ciezko. Jak jest cieply to dwojka nie jest problemem, ale jedyna i wsteczny dalej (slabiej bo slabiej) ale dalej hacza. Dwa niestety sila jakiej trzeba uzyc aby zmieniac biegi jest pod psem. Porownujac do mojego poprzedniego autka (Ibiza) to jest to ziemia a niebo. Duze opory, duza sila. Dwojke...
2,0
~Lasot
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
No i tu zaczynają się schody... Mówiąc krótko: dramat. Skrzynia M32 z Opla. Najbardziej awaryjna i najdroższa w naprawie część tego auta. Gdyby nie ta skrzynia to auto było by idealnym kompaktem. Łożyska w skrzyni padają po około 80 tyś km. Winą tego jest błąd konstrukcyjny który nie zapewnia odpowiedniego smarowania łożysk 5 i 6 biegu. Nic z tym nie da się zrobić. Rozwiązaniem jest kupno modelu po roku 2010 (po lifcie) w którym zastosowana...
3,0
~darek_skowroński
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
M32, czyli pięta achillesowa tego samochodu. Po zakupie często wywalał pierwszy bieg a 2 i 3 dość ciężko wchodziły. Po wymianie oleju przekładniowego jest znacznie lepiej, jednak skrzynia jest nieprecyzyjna - często zamiast 5 lub 6 wejdzie 3 lub 4, trzeba drążek pchać mocniej do prawej strony. Dodatkowo na drążku można wyczuć drgania, za które mogą odpowiadać albo padające łożyska, albo rozregulowane cięgna. Sam szósty bieg jest...
4,0
~EC-Transalpin
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
Dopasowanie biegów do charakterystyki silnika idealne. 140 km/h oznacza ok 2500 obr/Min. Idealne odstępy między poszczególnymi biegmi. Szóstkę można śmiało wrzucać już od 70 km/h bez zbędnego protestu silnika. Zmiana biegów między niemieckimi i francuskimi samochodami tak w połowie. Trochę długi ruch lewarka w skrzyni biegów. Ludzie z krótszymi rękami mogą czuć czasami dyskomfort. Sprzęgło dotyczy to samo-do całkowitego wysprzęglenia...
3,0
~bravo11
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
6-stopniowy manual Fiata jest poprawny. Po przejechanym prawie ćwierć miliona kilometrów cieknie tu i tam, ale działa dalej cicho i sprawnie. Dźwignia zmiany biegów ma dość krótki skok i stawia miły opór (trochę jak w BMW). Nie trzeba szukać biegów. Przy bardzo agresywnym starcie czasem trudno wbić 2. bieg - to wada, ale może tylko mojego egzemplarza. Dziwnie dobrane przełożenia - 1. i 2. bieg bardzo krótki, kolejne dość długie - w trasie daje...
4,0
~karoll
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Przy zimnym silniku , skrzynia biegów chodzi stosunkowo ciężko i mało precyzyjnie w porównaniu do mojego poprzedniego auta, czasem trzeba się nawalczyć przy wrzucaniu 1 lub wstecznego. Natomiast przy ciepłym silniku precyzja znacznie się poprawia i właściwie nie stwarza żadnych problemów, a nawet pokusił bym sie o stwierdzenie że jest idealna. 6 biegowa skrzynia daje naprawdę dużo, lepsze osiągi przy starcie, aż po świetną kulturę pracy na 6...
2,0
~Seweryn
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Skrzynia natomiast jest najsłabszym podzespołem przed zakupem upewnijcie się czy nie ma skrzyni M32 wystarczy wpisać w google i wszystko jest jasne nie będę się rozpisywał napiszę tylko że miałem problem od samego początku z szumem i musiałem robić remont łożysk za ponad 2000tys zł po remoncie przejechałem jakieś 70-80 tys i wszystko jest ok biegi wchodzą płynnie i lekko. Gdy za bardzo przeciagniemy samochód na pierwszym biegu to drugi bieg...
4,0
~bravooo
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Biegi wchodzą prawidłowo.Troszkę coś haczy przy wrzuceniu II i III. Auta mam miesiąc-myślę że wszystko się dotrze, dopracuje. Wsteczny wchodzi bez żadnego problemu. Bieg nr 6 super, 2000 tyś obrotów i autko jedzie bez oporu 80 km/h. Na 3 i 4 ciągnie rewelacyjnie. Bieg nr 1 krótki, ale to nie wada. Drążek zmiany biegów fajnie sztywno "siedzi" w każdym przełożeniu. 22.01.2009r. ok. 2 tyś. km tak jak myślałem wszystko się ładnie ułożyło.Biegi...
Fiat Bravo II