Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo IV

Bigaf, 6 lat temu
Silnik 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Doblo IV 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW 2015 - Oceń swoje auto
4,54
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dokładniej spalanie. Jak na taką Loche jest bardzo pozytywnie w trasie da sie zejść do 6, po mieście jak sie wskoczy czasem na obwodnice to do 6,8, jeżdżąc normalnie czyli zdecydowanie (nie mylić z agresywnie) i w korkach to da sie zejsć poniżej 8 po mieście
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Posiadam cargo maxi l2h1 z końca 2016r. Przez 9 miesięcy poruszania się głównie po Warszawie przejechane jest jakieś 23000 km. Nie wiele i za wcześnie na opinie ale za pół roku zapewne zapomnę się podzielić wrażeniami. Auto w sam raz do firmy. Mam ciut ponad tone ładowności drugą na haku. Wysokość auta poniżej 2m czyli garaże podziemne nie są mi straszne. Radze na dzień dobry zapatrzeć sie w chociaż podstawową zabudowę ze sklejki, ja niestety tego nie zrobiłem i mam teraz wygniecenie na drzwiach przesuwanych bo drabina mi latała po pace. Wybrał bym również drugie przesuwane drzwi za kierowcą. Dodatkowo polecam montaż klamek od środka w drzwiach przesuwanych (w furgonie to opcja). Jedynym minusem tego typu aut (furgonów) jest to że poduszka pasażera jest "opcją".
Wrażenia
5,0
Silnik
Działa, jak na warunki miejskie auto żwawe, Kapcia nie spalisz, prędzej sprzęgło zjarasz :)
5,0
Skrzynia biegów
fajna 6 stopniowa skrzynia biegów, póki co działa bez zarzutu. Na niższych biegach słyszalny i wyczuwalny strzał jak za szybko puści się sprzęgło
5,0
Układ jezdny
Nie jest to ferrari, ale prowadzi się dobrze, wiadomo że jak paka pełna to trzyma sie drogi jak szalony, ale z pustą też nie podskakuje. Ze względu na gabaryty auta przy wyprzedzaniu TIRów obie ręce na kierownicy, przy dużym podmuchu trzeba kontrować.
Komfort
4,0
Widoczność
Szyby chyba z JumboJeta są. Lewo, prawo i do przodu wszystko elegancko widać. Przy lewoskręcie i przejeździe przez pasy warto powiercić się na siedzeniu bo słupki potrafią zasłonić człowieka. Szyby wysokie i jak za blisko sygnalizatora się stanie to da rade ogarnąć zmianę światła. Lusterka podwójne i duże. Do tyłu brak szyb i centralnego lusterka. Zaopatrzyłem sie w czujniki i da sie żyć
4,0
Ergonomia
Półka u góry jest świetna, brakuje mi półki na przegrodzie, przyciski rozmieszczone intuicyjnie. Początkowo nie rozumiałem po co mi zaraz pod radiem przyciski opuszczania i podnoszenia świateł, teraz uważam że to leprze niż szukanie ich w trakcie jazdy gdzieś pod kierownicą. Brakuje mi schowka gdzieś pod kierownicą, oraz schowka na okulary. Podłokietnik kierowcy jest porażką bo działa w systemie zero-jedynkowym tzn jest lub go nie ma, o regulacji jego wysokości zapomnij. Na stanowisku kierowcy łatwo otworzyć drzwi podczas jazdy chcąc zamknąć el. szybę jak ktoś nie wyćwiczy odruchu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, żeby nie grzać i nie chłodzić przestrzeni ładunkowej mam pełną przegrodę zaraz za plecami. Zimą szybko się nagrzewa, latem szybko chłodzi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja 2-osobowa wygodna, na pace można się ganiać w berka. Jak ktoś lubi biwaki to na długości 1,95 m można się już wygodnie rozłożyć :) Zapomnij o jeździe "na zimny łokieć" drzwi są cholernie daleko od Twojego łokcia, musiał byś sie na nich położyć.
4,0
Wyciszenie
to nie Bentley ale do 150 (na niemieckich autostradach ^^ ) idzie znieść
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
póki co leje i jeżdżę
4,0
Stosunek jakość/cena
miałem do wyboru gnieść sie w corsie i wykładać co roku miliony monet na naprawy lub wydać je na nowe auto co by sie nie psuło i jeździło. Na chwile obecną jestem zadowolony z zakupu i wyboru. owszem lepiej było by cieć transportera t6 lub żeby było w tym segmencie to transita Connect ale 20 koła różnicy robi swoje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamek lub klamka w prawych tylnych drzwiach coś czasem szwankuje, czasem centralka ich nie zamknie albo tak jak dziś po raz pierwszy nie mogłem z zewnątrz ich otworzyć. Ogranicznik w tylnych drzwiach mi wyskoczył (tych od "bagażnika") i nie mogę go zapiąć za "szczękę" teraz muszę się pilnować bo przy otwieraniu i mocniejszym podmuchu wiatru drzwi lecą o 180 stopni i wyrwać zawias może.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poczekamy, zobaczymy, póki co jest dobrze

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Doblo IV 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Doblo IV