Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d

Kukuła, 10 lat temu
Silnik 1.4 16v MultiAir Start&Stop 105KM 77kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d  1.4 16v MultiAir Start&Stop 105KM 77kW 2011 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Złoty środek między osiągami, a oszczędnością.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : zacinające się klamki drzwi tylnych
4,0
Całokształt
Pierwszy fabrycznie nowy samochód w rodzinie, kupiony przede wszystkim z rozsądku. Za te pieniądze ciężko byłoby znaleźć coś z takim wyposażeniem i silnikiem, za taką cenę. Mimo iż sama koncepcja ma już prawie dekadę to jednak Punto wciąż mogę uznać za auto ciekawe i cieszące oko. Ogromny plus za ładne i nieźle wykonane wnętrze. Mówiąc ogólnie, to dobre i sympatyczne auto dla osób, które nie mają zbyt wygórowanych ambicji i oczekiwań.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wybór padł na ówczesną nowość, czyli Multiair. Do tej pory nie ma z nim problemów, a sam silnik zawiera w sobie to co najważniejsze, czyli dobre osiągi i niesamowitą ekonomiczność. Silnik o mocy 105 KM lubi wysokie obroty, dając sporo radości z jazdy. Kiedy jednak chcemy oszczędzać, z tym silnikiem udaje się to bardzo dobrze. Idealny wybór zarówno w trasie, jak i w mieście. Cichy, elastyczny, oszczędny, ale z delikatnym pazurkiem - ma w sobie to, co najlepsze i jest to chyba najlepsza rzecz w tym pojeździe.
4,0
Skrzynia biegów
Dzięki sześciostopniowej skrzyni samochód jest bardzo ekonomiczny. Ciekawostką jest system GSI, który wyświetla nam wskazówki, tak byśmy mogli dobrać najlepszy bieg i oszczędzać paliwo. Jedynym zarzutem może być czasami dość "fiatowska" charakterystyka zmiany przełożeń - czasami nie jest mistrzem precyzji.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest stosunkowo twarde, ale komfortowe. Na równej nawierzchni ciche, zapewnia przyjemne i dość pewne prowadzenie. Typowe dla tej klasy pojazdów i tak naprawdę niczym szczególnym się nie wyróżnia. Układ kierowniczy ma w sobie typową dla Fiata miękkość. Jedni to lubią, inni nie mogą się przyzwyczaić. Nie można jednak odmówić Fiatowi łatwości prowadzenia - plus za funkcję wspomagania CITY.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, cieszy dobre przeszklenie kabiny. Ogromny plus za stylowe, duże i praktyczne lusterka boczne, które zapewniają znakomitą widoczność, nawet bez szczególnej ich regulacji. Jedyne zastrzeżenia, jakie mogę mieć to dość mocno pochylone słupki przednie, które mogą ograniczać widoczność np. na przejściu dla pieszych. Niestety jest to obecnie częsty problem w dzisiejszych samochodach, zwłaszcza miejskich.
4,0
Ergonomia
Dostęp do wszystkich przełączników jest bardzo dobry, a ich obsługa jest całkowicie intuicyjna. Zastrzeżenia budzi u mnie jedynie panel sterowania światłami przeciwmgłowymi po lewej stronie kierownicy. Wymaga niestety znacznego oderwania wzroku podczas jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa poprawnie. Może ogrzewanie mogłoby być ciut wydajniejsze, a może to tylko moje subiektywne odczucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy B, uważam Punto za bardzo przestronne i wygodne. Fotele są twarde, ale komfortowe i nie męczą nawet w czasie długich podróży. Miejsce na nogi znajdzie każdy, a z tyłu jest go naprawdę zaskakująco dużo. Niektóre auta z wyższej klasy mogą zazdrościć. Siedziska przednich foteli mogłyby być jednak dłuższe.
3,0
Wyciszenie
W samochodzie panuje cisza w czasie jazdy, jest po prostu odpowiednio. Nie ma co oczekiwać w tej klasie fajerwerków pod względem wyciszenia - to nie samochód premium. Typowy średniak.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bardzo ekonomiczny, jeśli chodzi o zużycie paliwa. Przy odpowiednim traktowaniu butem można bawić się w rekordy oszczędnego spalania. Koszty serwisowania również utrzymują się na stosunkowo niskim poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po zapoznaniu się z podobnymi ofertami konkurencji, to uważam, że jest to bardzo dobra oferta, biorąc pod uwagę silnik i standardowe wyposażenie, która zawiera w sobie w zasadzie już wszystko, co potrzebne zwykłemu człowiekowi, w czasie zwykłej, codziennej jazdy. Aby znaleźć podobne auto można szukać jedynie u Skody, lub Kii. Mimo, że "to tylko Fiat" oferuje naprawdę rozsądne auto, nieźle wykonane, wyposażone i przede wszystkim proste.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie sprawia problemów, mimo że Fiatowi można zarzucić wiele w kwestii drobnych niedociągnięć. Jedynym chyba i najbardziej irytującym faktem jest problem tylnych klamek. Kiedy tylko temperatura spada, pojawia się kłopot z otwarcie, a potem zamknięciem drzwi... Co najgorsze, denerwuje fakt, że producent chyba nie widzi do tej pory problemu, mimo iż ten sam problem pojawia się już od samego początku modelu Grande Punto, a więc od 2005 roku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pojazd do tej pory nie zaliczył poważnej usterki. Jedyną naprawą była wymiana wadliwego siłownika sprzęgła, wykonana jeszcze na gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16v MultiAir Start&Stop 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d 1.4 16v MultiAir Start&Stop 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto Punto Evo Hatchback 5d