Szukaj

Lista ocen Fiat Tipo I (281) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 237 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~van_hoover@poczta.onet.pl
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.4 76KM 56kW
Auto niskie i szerokie. Klasyczne (McPhersony, trojkatne wahacze) zawieszenie z przodu, interesujaca (krociutkie wleczone wahacze skrzynkowe) konstrukcja z tylu plus dwa stabilizatory. Sportowo zestrojone zawieszenia musi niestety walczyc ze zlym wywazeniem pojazdu (ciezki, dlugi przod i prawie nieistniejacy tyl). Dopoki "trzyma" sie (a "trzyma" sie bardzo dlugo) prowadzi sie super, ale na sliskim moze byc niebezpieczny dla nieobytych...
3,0
~qooba
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 i.e. 78KM 57kW
Prowadzi się świetnie, nawet w pełni obciążony, co w moim przypadku jest normą. Niestety bardzo awaryjne tuleje met-gum i sworznie przednich wahaczy. Na szczęście są tanie, ale wymiana co 10-15 tys. w ruchu miejskim (Poznań i jego torowiska) raczej wskazana - inaczej głośne stuki. Z powodu wielokrotnego przeładowania samochodu i generalnie dużego przebiegu wymieniłem łożyska tylnych kół i łożysko mocowania ramy pomocniczej tylnego zawieszenia...
4,0
~młody podporucznik R.
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.4 76KM 56kW
dobrze się prowadzi... precyzyjny układ kierowniczy i dobrze zgrane zawieszenie... to wystarcza!!! dodam ze zawieszenie wybitnie trwałe!!! dopiero po przejechaniu 160000 km rozpocząłem powoli je remontować (tylne amortyzatory, końcówki drążków kier., wahacze, ołożyskowanie tylnej belki) dodam jeszcze ze żadne z tych rzeczy nie "dopominało" się wyrażnie o wymianę... jedynie na przeglądzie koleś powiedział "wypadało by panie to już zmienić"
5,0
~G
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.9 TD 92KM 68kW
Posiadalem wersje GT z orginalnym nizszym i twardszym zawieszeniem ABS i 4x tarcze w zakretach swietnie sie trzyma latwy do opanowania i bardzo duzo wybacza poczatkujacym kierowcom, wrecz ciezko zarzucic tylem za sprawa ciezkiego przodu. trakcja tez bardzo dobrze opny nisko profilowe mimo disela i wysokiego momentu obrotowego ciezko spalic gume:) minusem jest napewno przeswit po zimie zderzak przedni do spawania:(
3,0
~_zyleta
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 i 80KM 59kW
dosc sztywny jak dla mnie zbyt sztywny (trzeba na mnie brać poprawkę wychowałem się na hydropneumatycznym zawieszeniu citroenów) alenie jest źle jeżeli trzeba cos wymienć to napewno za wczasu sie to usłyszy (dość głośna praca zawieszenia) prowadzi się nie źle na ostrych zakrętach lekko podsterowne ale bez przesady
2,0
~TOMEK
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.4 76KM 56kW
układ jezdny słabej trwałości, wybijają się wszystkie gumowe elementy - wymieniałem dwukrotnie wahacze, luzy na maglu pojawiły się przy 80 tys. i jakieś niezydentyfikowane bliżej luzy koła kierownicy ( niezależnie od magla ) , słabe trzymanie się auta w ciasnych zakrętach - trzeba bardzo uważać - ogólnie źle !!!
4,0
~Dominik
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.4 76KM 56kW
Bardzo dobrze się prowadzi. Mocno trzyma się drogi tak , że zakręty można pokonywać bez obawy przy dużych prędkościach. ja mam wersję bez wspomagania wiec kierownica nieco ciężko chopdzi ale wedłóg mnie to raczej zaleta bo dzięki temu auto bardzo fajnie sie prowadzi i czuje. Zawieszenie nie na nasze drogi. czuć każdą dziure.
3,0
~piters1579
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.4 76KM 56kW
może być, choć jak ktoś już pisał nie jest to raczej auto dla kobiety (chyba,że ma wspomaganie). wymaga też pewnych umiejętności przy jeżdzie zimą i po drogach żwirowych. no i tak jak pisałem wcześniej: w pierwszym luzy (pomimo wymiany większości elementów układu), w drugim dużo lepiej.
4,0
~morpheus
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.6 i.e. 90KM 66kW
Przesiadlem sie z wiekszego auta (polonez) i bylem w szoku, ze tak wyraznie mozna odczuc kazda dziure. Sadze jednak, ze zalezy to od wielkosci auta. W przednim zawieszeniu ciagle stuki przy kazdej nierownosci. Uklad kierowniczy dosc precyzyjny, wspomaganie doskonale spelnia swoja role.
Dziennik kosztów dla Fiat Tipo I
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~apb77 (apebe@poczta.onet.pl)
Fiat Tipo I
Hatchback 5d 1.4 76KM 56kW
Do wymiany poszły łożyska i poduszki amorków, firmowe amortyzatory za twarde na polskie drogi. Coś jeszcze delikatnie stuka po wymianie wahaczy, prawdopobnie łączniki stabilizatora. Generalnie jednak zawieszenie zapewnia auto bardzo dobre trzymanie się drogi, nie ma huśtawki na zakrętach.
Fiat Tipo I