Szukaj

Lista ocen Fiat Tipo II (137) - Silnik

Na liście zabraknie 40 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Krzysztof
Fiat Tipo II
Hatchback Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
Wysoki moment przy bardzo niskich obrotach. Jeżeli nie zejdzie poniżej 2000 obr. to sprawnie radzi sobie z autem. By go nie zgasić przy delikatnym puszczaniu sprzęgła (manewrowanie parkingowe) sterownik zwiększa obroty silnika do1300 co jest ułatwieniem. Dźwięk jest dla mnie ok. Trochę nierównomierny przyrost mocy ale to pewnie "wina" turbiny. Po prostu taki jego urok i trzeba się przyzwyczaić. Jest dość dobrze wyciszony i jego dźwięk nie jest...
5,0
~Newtroter
Fiat Tipo II
Hatchback Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
Napęd tego auta jest wciąż dla mnie zagadką. Zajeżdzilem juz Trabanta i trzy inne samochody z normalnymi silnikami spalinowymi (Poloneza też do takich zaliczam) Trochę sie żyje i przejechałem grubo ponad 500 kkm. Tym pojazdem jeżdzi sie inaczej niz wszystkim do tej pory. Wydawałoby się że litrowa trójka zeby to dosyć sporą budę pociągnać musi krecić sie na wysokich obrotach. Nic bardziej mylnego. Ten silnik jest podejrzanie niskoobrotowy....
4,0
~Janusz Żegota
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Jestem zaawansowanym emerytem, mam już swoje lata, jednak lubię jazdę dynamiczną tam, gdzie jest to możliwe i dozwolone. Auris zresztą daje mi namiastkę takich możliwości. W Fiacie Tipo miałem silnik 1,4, 95 KM. Prawdę powiedziawszy chcąc zachować przynajmniej w części dynamikę, jaką osiągam w Aurisie, musiałbym kręcić ten silnik do wysokich obrotów i często zmieniać biegi. Raczej tego nie robiłem i starałem się jeździć dość pasywnie, ale...
5,0
~twojIdol
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Silnik 95KM daje rade w miescie ale trzeba go krecic - ja cisne do dechy bo lubie byc pierwszy spod swiatel - stad tez duze spalanie w miescie pewnie:P Na trasie przy wyprzedzaniu trzeba redukowac ale wtedy co kupowalem w podobnych cenach nowki mialy gorsze silniki, c-elysee i 301 to bylo chyba tylko 82KM a Logan z silniczka 1,2 75KM najtanszy a najmocniejszy mial wtedy 90KM, wiec prawie to co tipo ale z silniczka 0,9litra! (nie wiem jak teraz...
4,0
~Paweł 34 lata
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Do normalnej jazdy wystarczający. Aby jechać gwałtownie i sprawnie wyprzedzać trzeba redukować przełożenia i wysoko go kręcić. Podobno inni użytkownicy dolewają olej, w moim Tipo oleju nie dolewałem jeszcze. Wymieniam go co 10 000 km i bez dolewania . Silnik nawet przyjemnie brzmi na wysokich obrotach. Mógłby mniej palić przy prędkościach autostradowych ale tragedii nie ma. Przy spokojnej jeździe nawet go nie słychać. Spotkałem się z opiniami...
4,0
~Daniel
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
T-Jet to stara dobra szkoła. Wtrysk pośredni pozwala na montaż instalacji gazowej za 3500zł. Przydaje się, bo samochód pali dość dużo. W trasie ok. 8,5l/100km, w mieście ponad 10l (mam koła 18', to też wpływa na takie wysokie zużycie paliwa). Moc wynosząca 120KM nie jest jakaś potężna, ale na pewno Tipo nie jet też zawalidrogą. Krótka skrzynia powoduje, że samochód jest wybitnie elastyczny na tle konkurencji (lecz paliwożerny). Dane z...
4,0
~Marcin
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Nie dałem 5 gwiazdek na wyrost, bo nie wiem jeszcze jak będzie ze spalaniem. (za krótko jeżdżę) Dynamika w porządku, a właściwie nawet więcej. Auto nie protestuje kiedy trzeba wyprzedzić. Odczuwalne działanie turbo zauważa się w okolicach 2,5 tys. obrotów i nie jest to nagły brutalny kop, ale jednostajna "fala". Auto bardzo szybko osiąga prędkość podróżną. Przy wyprzedzaniu wystarczy podkręcić silnik do 3,5 tys. i można zmieniać bieg, i na...
4,0
~Grzegorz
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
1,4 T-Jet 120KM - nie jest to konstrukcja wyczynowa, ale udany kompromis. Samochód prowadzi się żwawo i dynamicznie gdy taka jest potrzeba. Silnik pracuje cicho. Nie wymaga częstych zmian biegów np. podczas wyprzedzania. Przyśpiesza sprawnie na piątce jak i szóstce. Opinie użytkowników m.in. Fiata Bravo potwierdzają, że jest to jeden z najmniej awaryjnych turbodoładowanych silników, charakteryzujący się także brakiem nadmiernego zużycia oleju....
3,0
~Tomek
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Oczywiście wiadomo - 95 koni... Ale reakcja na pedał gazu jest tragiczna. Od wciśnięcia do otwarcia przepustnicy mijają 3 sekundy. To wina oprogramowania zestrojonego pod normy UE. Ale ciężko z tym żyć. Generalnie poza powyższymi - dobra kultura pracy. Martwi jednak to, że na postoju z uruchomionym silnikiem po włączeniu np. ogrzewania szyby, nawiewu pojawia się nieprzyjemna wibracja nadwozia od silnika ( przetwornicy? ). Zimny silnik mocno...
1,0
~Seti
Fiat Tipo II
Hatchback 1.3 MultiJet 95KM 70kW
I tu jest moj najwiekszy klopot z ocena tego samochodu. Nie mozna wymagac od 95-cio konnego silnika sportowej dynamiki. A jednak silnik calkiem zwawo sobie radzi z napedzaniem tego auta. Do tego ma bardzo maly apetyt na paliwo. Po 25.000 km mam srednie spalanie 4.5 l/100 km (90% w trasie). Kultura pracy tego silnika tez jest dobra. No ale jest jedno wielkie ALE!!! Silnik generuje taki halas, ze w kabinie jest tak glosno niczym podczas startu...
Fiat Tipo II