Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan Facelifting

similar, 7 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford C-MAX II Minivan Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : auto idealne na rodzinę 2+1 lub nawet 2+2 - przyjemne w użytkowaniu.
4,0
Całokształt
Autko bardzo przyjemne w prowadzeniu, z zewnątrz wydaje się duże, ale w rzeczywistości to nadmuchany Focus - jest krótsze od Focusa Combi, wygodniejsze w parkowaniu, wyżej się siedzi - bardzo komfortowe wyposażenie, wysokiej jakości wykończenia, wszystko mięciutkie w środku, super system Audi (Sony) z wooferem, 9 głośników, gra extra - chyba najlepsze audio jakie miałem... Samochód cichuteńki (nasz synek momentalnie w nim zasypia) - bez względu na prędkość czy to w mieście przy 50km/h czy na krajowej autostradzie przy 130km/h czy u zachodnich sąsiadów - raz jechaliśmy około 190km/h - absolutna cisza - można swobodnie rozmawiać i słuchać radyjka - i to nawet na zimowych kołach - pod względem wygłuszenia - ideał! Spalanie troszkę za duże - czy to trasa czy to miast - mnie zawsze wychodzi 9 litrów... ale za to przyśpieszenie: 8s do 100km! rewelka - przy całkiem niepozornym rodzinnym wyglądzie - robi wrażenie... jedyny minus to prześwit - jadąc w jedna osobe wychodzi około 14cm - ale jadąc w 3 osoby z pełnym bagażnikiem - od razu robi się niecałe 10cm i trzeba zacząć uważać na wszelkie krawężniki i dziury (poprzednio miałem Subaru XV - prześwit prawie 23cm - więc różnica jest znaczna i wymaga przywyczajenia)... auto wewnątrz mam sporo schowków i bagażnik (przy dojazdowym kole zapasowym) około 480l. na małą rodzinę wystarczający... auto śliczne stylistycznie - piękny nowy duży grill - sprawia wrażenie droższego niż jest faktycznie... silnik 150KM wystarczający do tej masy (niecałe 1350kg) i gabarytu. jeździ jak Focus - odczucia są raczej sportowe niż rodzinne... w wersji Titanium - super wyposażenie i sprzęt audio o którym wspomniałem już wyżej... wygodne autko.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik nie wysilony - 1,5 benzyna ma 150KM - w sam raz, ciągnie idealnie od dołu, brak efektu turbo dziury, bardzo dynamiczny - w końcu Ecoboost Forda 2 razy z rzędu dostał nagrodę za kulturę pracy i komfort użytkowania... jeśli chodzi o spalanie - ciut za duże - czy na trasie czy po mieście, czy pusty czy załadowany - mnie zawsze wychodzi około 9l/100km - mogłoby być ciut lepiej - tym bardziej że to wynik bez klimatyzacji. silnik o znakomitym przyśpieszeniu i wybornej kulturze pracy, bez hałasu i bez drgań.
4,0
Skrzynia biegów
jedynka ciut haczy, reszta wpada super, fajna długa dwójka... ogólnie panel podpowiada jak jechać eko - na 6 biegu można już jechać swobodnie przy 65km/h i nie czuć męki silnika...
4,0
Układ jezdny
idealny - nie buja na zakrętach, ma stabilizację, nie jest absolutnie podatny na boczny wiatr - neutralny na trasie, wygodny ale bezpieczny. zawieszenie super - choć przy pełnym załadunku - auto za bardzo siada i ma wtedy stanowczo za mały prześwit - trzeba uważać na muldy, krawężniki, podjazdy...
Komfort
5,0
Widoczność
czujniki cofania przednie, tylne, boczne, kamera cofania, sygnały antykolizyjne, asystent parkowania równoległego i prostopadłego, duże szyby... Max!
4,0
Ergonomia
to nie Volkswagen - trzeba się nauczyć trochę gdzie co jest - rewelacyjne ale dość skomplikowane audio - ustawienia są głęboko pochowane w menu panela dotykowego (tym bardziej że można go bardzo mocno zindywidualizować)... bzdurą jest wg to bezkluczykowe odpalanie auta skoro i tak kluczyka trzeba użyć do jego otwarcia i zamknięcia - zatem i tak trzeba go z kieszeni wyciągnąć za każdym razem...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szyba przednia podgrzewana jak to w Fordzie, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z odrębnym nawiewem na tył, aż 12 kratek wylotowych ogrzewania/schładzania auta - słowem rewelacja w tej kwestii. podgrzewane sa też fotele i kierownica... czego chcieć więcej...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ja mam 188cm wzrostu - spokojnie się mieszczę, mam dużo luzu i moi pasażerowie też, sporo miejsca na nogi również za mną pozostaje jeszcze do wykorzystania... fotele duże i wygodne z dodatkową regulacją lędźwia - bardzo fajnie wyprofilowane...
5,0
Wyciszenie
doskonałe! Samochód cichuteńki (nasz synek momentalnie w nim zasypia) - bez względu na prędkość czy to w mieście przy 50km/h czy na krajowej autostradzie przy 130km/h czy u zachodnich sąsiadów - raz jechaliśmy około 190km/h - absolutna cisza - można swobodnie rozmawiać i słuchać radyjka - i to nawet na zimowych kołach - pod względem wygłuszenia - ideał! do tego super sprzęt audio Sony! to najcichsze autko jakie miałem do tej pory... suuuper!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mogłoby ciut mniej palić... 9l to trochę za dużo zarówno na trasie jak i po mieście, choć silnik ma bardzo dobre przyśpieszenie i wysoka kulturę pracy. głupota są te czujniki ciśnienia napompowania kół - niepotrzebny wydatek prawie 400zł, czasem po zimnej nocy włączają się bez sensu...
4,0
Stosunek jakość/cena
bardzo dobra przy max wyposażeniu Titanium - Sportswagen w VW był w tej cenie o jeden segment uboższy i znacznie głośniejszy oraz mniej dynamiczny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak - nowe auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak - nowe auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20

Ford C-MAX II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford C-MAX II Minivan Facelifting