Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VI

Jacek, 7 lat temu
Silnik 1.4 TDCi 68KM 50kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 50kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Opisuje auto żony którym sam sporo jeżdżę a mam porównanie do Saxo 1.5 D syna i mojej C-5 2.0 HDi (hydro) z 2011. Ciekawe może być porównanie z Saxo (bo C5 to inna bajka).
Wrażenia
4,0
Silnik
Problemem jest turbodziura. Dla świerzego kierowcy (żona) będzie propblem dusznia silnika, zwłąsza po przesiadce z benzyny (kurs na Yaris) albo... np Saxo. Najpierw nie dzieje się nic i jak nie dodasz sporo gazu to zdławisz. Potem nagle wyrazny kop, ładnie ciągnie do 3500 rpm i powoli się kończy. Saxo ma sporo gorsza dynamike ale w całym zakresie ciągnie równo jak po sznurku. Ciekawostka - na tej samej trasie 2 auta jechały równolegle i Fiesta spaliła 6,4 Saxo...4,5l.
4,0
Skrzynia biegów
Be zarzutu z wyjątkiem wstecznego - haczy czasem. W Saxo nie haczy ale lewarek "lata" (dłuższe drogi lewarka)
4,0
Układ jezdny
Ja mam 50 lat i jeżdżę C5 więc nic dziwnego, że dla mnie za twardy, ale prowdzi się absolutnie fenomenalnie. Reaguje na każdy ruch kierownicą, daje poczucie "zrośnęcia z autem". Ale syn ma 23 i... dla niego też za twardy, bo jak juz się nacieszysz zakrętami to po godzinie jazdy nowiutką autosrtadą zaczynasz mieć dość. Auto zdaje się "produkować" nierówności których nie widać... Znowu porównanie do Saxo - na zakrętach nie poszalejesz masz wrażenie że wsiadłeś do limuzyny. Na razie bez usterek.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w szklarni. Wysoka pozycja, wiellkie szyby, krótkie zwisy. Żadnych zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Polecam wersje z regulacją kierownicy bo się przydaje. Ciekawe fotele - wyjątkowo łatow się wsiada i wysiada bo siedzisko jest na idelanej wysokości i ... prkatycznie jest płaskie bez wyprofilowania.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima (manualna) daje radę, ale w naprawdę dużych upałach (35+) już nie wyrabia. Ogrzewanie. Czas zanim poczujesz że leci naprawdę ciepłe powietrze mierzysz kalendarzem...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dobrze. Z przodu (181 cm) jak w dorosłym aucie, a z tyłu za mną też da się jechać (nawet sam za sobą, choć już ciasnawo) Bagażnik typowy jak na segment B.
3,0
Wyciszenie
Niepodzianka. Do 100, 110 dużo gorzej niż w Saxo! Potem się wyrównują i od 140 w Saxo jest głośniej. Generalnie auto nie jest ciche ale hałas nie męczy (z C5 raczej nie będę porównywał..)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mamy go pół roku. Ceny całkiem przystępne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik, skrzynia bez zarzutu. Zero zużycia oleju, nie dymi pali na dotyk - aobsolutnie nic. Zawieszenie podobnie. Robiłem drobiazgi jak tylna wycieraczka, rezystor dmuchawy opornica klimy, ręczny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDCi 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VI