Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting

hgjkgh, 6 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie jest genialne, poza tym maleńki ecoboost pomimo skromnej mocy na prawdę daje sporo radochy i dobrze radzi sibie z autem.
4,0
Całokształt
Świetne auto, z genialnym zawieszeniem, zadziornym wyglądem (w odpowiedniej kolorystyce) i bardzo dobrym silnikiem. Wszyscy jednak mają wady, jakby wspaniale było gdyby Ford miał dobrych projektantów wnętrz. Ogólnie dla moich potrzeb (auto dla 2+2 dające masę frajdy) w tej klasie istnieje tylko Fiesta i Mazda 2, oba polecam szczerze, dla mnie wygrała pierwsza dzięki trochę lepszemu zawieszeniu, lepszej dostępności ASO, mniej kobiecemu wyglądowi (fiesta st-line trochę bojowo wygląda :) )
Wrażenia
5,0
Silnik
1.0 ecoboost, fajny silnik, niewiele pali dając sporo frajdy, niemal w całym zakresie obrotów jest moment obrotowy. VW, słyszysz, da sie dobrze przeprowadzić downsizing
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynie druga w klasie po Mazdzie 2, czasami nie do końca wchodzi wsteczny, poza tym dosć krótka i bardzo precyzyjna, umożliwia szybkie zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie najlepsze w klasie, genialny na zakrętach, a wciąż wygodny. Na granicy przyczepności można wybrać między podsterownością, lub lekko zarzucić tyłem. Piszę o wersji st-line z lekko obniżonym zawieszeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, w wersji pięciodrzwiowej słupek a trochę zasłania, więc czasami trzeba się trochę pokręcić w fotelu.
5,0
Ergonomia
Hmm, stary system multimedialny oraz twardy podłokietnik to jedyne wady, szczęśliwie do klimatyzacji są normalne gałki a nie przyciski na ekranie, reszta także dobrze. Poza tym fotele w wersji st-line są genialne, na prawdę wygodne, ale jednocześnie świetnie otulają i trzymają w zakrętach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych zastrzeżeń, klimatyzacja działa sprawnie, silnik się szybko nagrzewa, więc szybko jest ciepło w aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cóż, maluch miejski z przodu jest akurat, z tyłu gorzej, podobnie jak u konkurencji. Zaskakuje brak kieszeni w tylnych drzwiach.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę doskonale, poniżej 130km/h jest na prawdę świetnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ponad pół roku użytkowania, ok 9000km, styl jazdy: dynamicznie przyśpieszam (rzadko męczę silnik powyżej 4k obrotów), ale w trasie używam maksymalnego sensownego biegu i utrzymuję stałą prędkość. Jak na taką dynamikę przy niewielkiej mocy na prawdę mało pali, podobno maleńki ecoboost dobrze wytrzymuję próbę czasu i kilometrów, ale to się okaże. Zdecydowanie polecam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po doposażeniu jednak dość drogi, zwłaszcza w st-line / titanium, ale taka cecha obecnych aut miejskich, że można niemal wszystko do nich dokupić. Kolejna wada: pełna fiesta st jest niewiele droższa, jest jednak o wiele mniej wygodna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting