Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VIII Hatchback 5d

Hubig1, 5 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Wersja ST-line z automatem, w zasadzie z pełnym wyposażeniem, oprócz asystenta parkowania (Driver Assistance 1) i adaptacyjnego tempomatu (Driver Assistance 5). Wydaje mi się, że nikt z konkurencji/segmentu nie oferuje tak wiele, nawet za dopłatą np. podgrzewana szyba, kierownica, fotele, lusterka, dysze spryskiwaczy. Generalnie bardzo przyjemny i ładny samochodzik. Do jazdy w mieście i trochę poza miastem. Na pewno zdecydowanie więcej plusów niż minusów. No i kurtyny powietrzne z poduszkami bocznymi w fotelach, które uratowały mi zdrowie a może i życie (E90, przy prędkości 100 km/h wjechał w lewy tył tak, że ...... samochód po dachowaniu, do kasacji). Ale użytkowałem ponad pół roku, przejechałem ponad 10 tys km więc mam swoją opinię. Gdyby ktoś chciał dopytać o cokolwiek związane z tym samochodem, chętnie odpowiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
3 cylindry, 1000cc. Mają raczej więcej przeciwników niż zwolenników. Opowiadanie, że nie słychać podczas jego pracy, że to 3 cylindry to bajka. Ktoś kto choć trochę interesuje się motoryzacją i jeździł różnymi samochodami, po ruszeniu lub mocniejszym wciśnięciu gazu natychmiast stwierdzi, że to 3 cylindry. Nie jest to bardzo drażniący odgłos (bo i wyciszenie dobre) ale słychać. Jest elastyczny i żwawy. Natomiast po co robią te 3 cylindry to nie mam pojęcia. Że niby oszczędniej? Nie, nie oszczędniej. Wprost przeciwnie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Power Shift, 6 biegowa. W zasadzie pracuje bez zastrzeżeń, ostatnio przy zmianie z 1 na 2 pojawiły się lekkie szarpnięcia. Miałem podjechać do serwisu bo to pewnie tylko kwestia oprogramowania ale teraz już nie mam po co. Myślę, że 7-mio biegowa miała by wpływ na mniejsze spalanie.
5,0
Układ jezdny
No to jest na prawdę super. Po prostu Ford. Wielu konkurentów powinno się od nich uczyć jak robić precyzyjny, dający pewność prowadzenia układ jezdny. Wersja ST-line więc trochę obniżona i trochę twardsza. Warto...
5,0
Karoseria
Trudno tu coś napisać po niespełna roku eksploatacji. Po wybraniu opcji z oknem dachowym może coś ze sztywnością bo już po dwóch miesiącach okno cichutko skrzypiało. Bardzo fajny patent z automatycznie wysuwającymi się ochraniaczami drzwi przed obiciem.
Komfort
5,0
Widoczność
Malutkie lusterka, trzeba się przyzwyczaić. Na szczęście w lusterkach sygnalizacja jadącego w pobliżu samochodu więc to bardzo przydatny dodatek. Widoczność z wnętrza bez zastrzeżeń, pomaga kamera z tyłu i czujniki ostrzegające o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony (zasięg 40m), np podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Minusem jest brak czujników z przodu jeśli nie wybierasz opcji asystenta parkowania.
5,0
Ergonomia
Bardzo ładna deska rozdzielcza, ładne i czytelne zegary. Kierownica idealnej średnicy i grubości. Nie ma się do czego przyczepić, wszystko na swoim miejscu. Jak w każdym nowym samochodzie, trzeba się przyzwyczaić gdzie co jest. Mimo, że dość wąskie to bardzo wygodne w tej wersji przednie fotele z reg podparcia lędźwiowego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie, przy mrozach ok -15 stopni nagrzewał się bardzo szybko, w lecie automatyczna klimatyzacja również bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dla kierowcy i pasażera o wzroście ok 180 cm jest OK, ale z tyłu.... na słabiutko. Ciasno bardzo. Jeśli z przodu dwie osoby o wzroście jak napisałem to z tyłu raczej tylko ktoś bardzo niski, wstawienie wtedy większego fotelika z dzieckiem.... będzie problem
5,0
Wyciszenie
Na prawdę super. Potwierdzam to co opowiadają i opisują w różnych testach tego samochodu. Jak na tę klasę samochodu jest naprawdę cicho i przy mniejszych prędkościach i przy większych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania - no to w zasadzie do tej pory tylko paliwo było lane i jedna wcześniejsza, profilaktyczna wymiana oleju. Niestety, paliwo trzeba lać często. I to nie tylko dlatego, że zbiornik raptem 42 litry (nie rozumiem tego) ale również ze względu na spalanie. Jeżdżąc w mieście a takie było główne założenie przy kupnie samochodu, w tej wersji, realne spalanie jest na poziomie 8,5-9 litrów, no chyba, że styl jazdy "emeryt" no to wtedy może poniżej 8. Tak więc przy lekko dynamicznej jeździe, zasięg na jednym zbiorniku to ok 450 km. Niestety w trasie ten samochód również nie jest oszczędny i przy dozwolonych w PL prędkościach autostradowych pali niewiele mniej. Jadąc bardzo płynnie i spokojnie trasą szybkiego ruchu z prędkością ok 90 km/h, bez gwałtownych przyśpieszeń może uda się zejść do 6,5 Ale zaznaczam, że to automat.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po dobraniu wielu dodatków zrobiło się sporo kasy, jednak uważam, że dla własnej przyjemności i radości z jazdy było warto. Jeszcze delikatna uwaga co do jakości wewnętrznych plastików na boczkach drzwi – mogłoby być lepiej. Dość łatwo się brudzą i rysują. Przyoszczędzono również na samym radiu, bo już po podłączeniu zewnętrznego urządzenia z muzyką, jakość dźwięku jest super (Bang&Olufsen) a przy samym radiu niestety ta jakość tylko dobra. Jednak tak jak napisałem na początku, za takie pieniądze, w mojej opinii konkurencja nie oferuje aż tyle (być może się mylę, jeśli tak to proszę o komentarz) więc podsumowując, bardzo polecam ten model Forda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d