Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VIII Hatchback 5d

Jonash, 4 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,36
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak w Mk7 FL - 1.0 EcoBoost to świetna jednostka. Wybrałbym ją nawet kupując Focusa, kosztem mniejszej mocy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Spasowanie, trzeszczenie plastików we wnętrzu.
5,0
Całokształt
Samochód miejski, ale moim zdaniem jak ktoś nie wozi dzieci to idealnie nadaje się do jazdy na co dzień: w mieście - bo małe i zwinne, w trasę - bo dobrze wyciszone, a i Europę idzie objechać - sprawdzałem, w moim przypadku fotele dają radę i nie wychodzę połamany. ;) Silnik oceniam jako najlepszy z tych 3-cylindrowych. Świetnie wkręca się na obroty, w wersji 125 KM mamy przeciągnięty maksymalny moment przez co można go ładnie kręcić pod czerwone pole i mieć przy tym fun. Lepszy niż nie jeden motor 4-cylindrowy. Skrzynia biegów precyzyjna, spalanie jak to spalanie. Potrafi odwdzięczyć się niskim apetytem przy łagodnym traktowaniu, albo spalić sporo jak będziemy cisnąć. Układ jezdny oraz zawieszenie genialne. W zasadzie jedyną konkurencją w tej klasie jest Seat Ibiza. Jednym zdaniem jest to bardzooo dojrzały samochód segmentu B. Wady? Wykonanie i spasowanie wnętrza. Cały Ford. :) Dostajemy świetnie jeżdżący samochód z fajnym silnikiem, ale wykonanie kuleje. Nowa Fiesta jest gorzej spasowana od swojej poprzedniczki, niejeden plastik potrafi we wnętrzu zatrzeszczeć. I tu przechodzimy do meritum. Można go nieźle doposażyć i zostawić sporo pieniędzy w salonie. Czy warto? Moim zdaniem nie. Gdybym miał dzisiaj ponownie kupić samochód segmentu B to .. byłaby to Fiesta, ale bez bajerów w stylu grzanej kierownicy itd. Ot gorzej wyposażona wersja, ale żeby bliżej jej było do 50 tys. zł a nie 70. Dlaczego? Bo to dalej samochód segmentu B, który mimo bogatego wyposażenia nadal jest samochodem "miejskim" ze wszystkimi jego wadami - gorsze wykonanie, spasowanie, jest mniejsze itd. Oczywiście jak na swoją przynależność jest genialny! Ale, moim zdaniem, nadal nie warty tych pieniędzy. Podobnie jak nie kupiłbym Focusa za 110 - 120 tysięcy, tak nie kupiłbym Fiesty za 70 - 80 tys. :) Oczywiście kwestia priorytetów - to jest moje prywatne zdanie. Mimo wszystko, polecam ten samochód. Naprawdę. Świetnie jeździ, ma fajny silnik, jest ładne, czego chcieć więcej?
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba najlepsze 3 cylindry na rynku. Niestety mam już wersję z filtrem cząstek stałych (GPF), przez co zapał silnika został nieco ostudzony. Ale w zasadzie jak "poprzednia" wersja tego silnika: fajnie brzmi, ładnie się kręci, a w wersji 125 KM można poczuć "to coś" gdy kręcimy pod czerwone pole. Nie poprawiono w zasadzie jego jedynej wady - przy obrotach niższych od ok. 1700 czuć wibracje, więc przy jeździe ze stałą prędkością lepiej trzymać obroty ponad tą wartość. Ogólnie polecam - silnik lepszy niż nie jedna 4-cylindrowa konstrukcja o większej pojemności.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, biegi wchodzą ładnie, nic nie haczy itd.. Wsteczny bieg jest trochę z czapy ("do góry" i szóstka). Kwestia przyzwyczajenia, ale niestety haczy się o nogi pasażera. Skok lewarka mógłby być trochę krótszy, ale z tego co miałem okazję się przekonać, to rozwiązanie zarezerwowane dla wersji ST. ;)
5,0
Układ jezdny
Jak w Fordzie i jak w poprzedniej Fieście - (prawie) rewelacja. Prawie, bo w ST-Line jest lepiej. ;) Ale to zrozumiałe. Titanium miało zapewne zachować jakiś kompromis między komfortem a "sportem" więc jest tak, a nie inaczej. W każdym razie, to i tak najlepiej prowadzący się w tej klasie samochód (może na równi z Seatem Ibizą).
5,0
Karoseria
W zasadzie nie wiem co tutaj napisać. Samochód ma rok, na razie nic in plus/ in minus na karoserii nie zauważyłem. Lakier od patrzenia się raczej nie rysuje?
Komfort
4,0
Widoczność
Przeciętnie. Ani na minus, ani na plus. Czasem słupki A nieco zasłaniają... ale to chyba przypadłość każdego samochodu.
4,0
Ergonomia
Prawie dobrze, gdyby zrobili przesuwany podłokietnik... Raczej nie ma niczego, co by się negatywnie rzucało w oczy. Schowki są, miejsce na okulary jest, na kubki jest, na telefon też. Jedynie wspomniany podłokietnik - jest wysunięty za bardzo do tyłu. Byłoby wygodniej, gdyby dało się go przesuwać. Obsługa przycisków raczej intuicyjna. Jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja chłodzi jak szalona. :D
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu szału nie ma. Jak w poprzedniku w zasadzie.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę to świetne wyciszenie. W zasadzie to postawiłbym Fiestę na miejscu 1, ale nie jeździłem Polo więc nie wiem jak sytuacja tam wygląda. Można autostradą jechać 140 km/h i normalnie rozmawiać, uszy się nie zmęczą. Jedynie większy wiatr zdradza jednak pochodzenie tego samochodu... Wtedy robi się mało przyjemnie. Ale tak jak mówię, jeździłem wieloma samochodami z tego segmentu i stwierdzam, że Fiesta to czołówka. Lepiej wyciszona od niektórych samochodów segmentu C.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Olej nadal jeden z droższych. Interwały wymian wydłużone do 30 tys. km/2 lata z 20 tys. km/rok. Co zmniejsza trochę koszty utrzymania. Czy to zdrowe dla silnika? Nie mnie to oceniać. Spalanie zależy od nogi, jak w każdym silniku. Płynna jazda 90 km/h to poniżej 4,5 L/100 km. Jazda "krajówkami" to przedział 5,0 - 5,5 L/100 km. Autostrada 140 km/h to, w zależności od warunków, 6,5 - 7,5 L / 100 km. W mieście zależy od miasta i... warunków. ;) Ale w skrócie mogę to opisać tak: można mieć zarówno 6 L / 100 km jak i 10 L / 100 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj mam największy zgrzyt, niestety. Gdybym kupował podstawową Fiestę z silnikiem 1.0 EB w kwocie ok. 50 tys. zł, to dałbym 5 gwiazdek. Mój egzemplarz był sporo droższy, bo dosyć go doposażyłem. I mam mieszane uczucia. To nie jest wada tylko Forda, ale każdego samochodu tego segmentu. Ceny poszły w górę, lista wyposażenia dodatkowego się niesamowicie rozrosła. Możemy nabyć samochód tego segmentu w kwotach 70 - 80 tysięcy zł, a czasem i sporo więcej. Tylko to dalej samochód segmentu B. Doposażony, ale nadal wyposażony we wszelkie swoje wady: mało miejsca, gorsze wykonanie, wyciszenie, oszczędności itd. W dodatku we Fieście lubi sobie co nieco zatrzeszczeć. Dlatego szczerze mówiąc, stosunek jakość/cena oceniam średnio.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczące wnętrze, szczególnie gdy jedziemy po nierównościach lub kostce brukowej. Być może to kwestia wad wieku dziecięcego. Nie ma tragedii, da się przyzwyczaić i nie zwracać na to uwagi, ale takie są fakty niestety.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, i oby tak pozostało. :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VIII Hatchback 5d