Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Hatchback

Mikołaj, 6 lat temu
Silnik 1.6 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 152 tys. km
Ford Focus I Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Układ elektryczny
Inne
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemny samochód, tani w zakupie i eksploatacji, dający ogromną frajdę z jazdy, praktyczny i zwyczajnie ładny. Doskonałe zawieszenie i duże możliwości adaptacyjne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spełnia wymagania do jazdy po mieście i na podróże nie wymagające dynamicznej jazdy. Do trzeciego biegu przyśpieszenie jest bardzo dobre, na czwórce słabe, na piątce go praktycznie nie ma. Dlatego wyprzedzanie tira, w dodatku wioząc pasażerów i bagaż, wymaga doświadczenia i zręczności. Spalanie zadowalające, waha się pomiędzy 6l (w trasie) do 11l (miasto w zimie).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko i cicho, jedynym mankamentem jest wsteczny, który podczas manewrów np. na parkingach czasami nie chce wskoczyć za pierwszym razem.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjnie trzyma się drogi, nawet na ostrych zakrętach kiedy nadwozie trochę się przechyla, koła nie odrywają się od podłoża. Auto jest lekkie i zgrabne jak na swoją klasę, więc można świetnie się bawić na każdym rondzie.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu ograniczona przez położenie i rozmiar tylnej szyby, trzy zagłówki nie ułatwiają sprawy nawet po opuszczeniu maksymalnie w dół. Widoczność do przodu bywa kłopotliwa dla niższych kierowców, mam 174 cm wzrostu i nie widzę w ogóle maski, mimo fotela ustawionego w najwyższej pozycji. Dlatego manewrowanie wśród innych aut, parkowanie wymaga wprawy i czasami oceniania odległości przez natężenie odbicia świateł.
5,0
Ergonomia
Focus jest przestronny i bardzo prosto zbudowany. Wnętrze można łatwo konwertować do swoich potrzeb, np. kiedy trzeba przewieść dużą paczkę. Deska rozdzielcza świetnie rozplanowana i bardzo intuicyjna, w dodatku świetnie wygląda.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam wersję X100 z automatyczną klimatyzacją, która mimo iż spisuje się znakomicie w swojej roli, jest niewiarygodnie głośna w trybie automatycznym. Częściej używam nawiewu, który jest zwyczajnie cichszy. W zimie i deszczowe dni, bardzo parują szyby od wewnątrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca z przodu i z tyłu, mimo opadającej linii dachu nie brakuje miejsca na głowę dla wyższych pasażerów z tyłu. Bez nadmiernych ubytków na zdrowiu i godności może nim podróżować 5 osób.
4,0
Wyciszenie
Moje auto ma 14 lat i sam ten fakt rzutuje na stopień wyciszenia. Ogólnie jest nie najgorzej, jednak na autostradzie przy prędkościach powyżej 120km/h jest głośno i przy paru godzinach jazdy staje się to irytujące, mają na to wpływ bardzo odstające i mało aerodynamiczne lusterka, o które uderza powietrze i spasowanie plastików wewnątrz, które trzeszczą.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakładając, że pominie się koszty naprawy awarii, Focus jest bardzo tani w utrzymaniu. Nie pali dużo, ubezpieczenie także nie jest zbyt drastyczne, jeżeli kupicie dobry egzemplarz i będziecie o niego dbać, nie powinien sprawiać problemów finansowych.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym nie można znaleźć nic innego w tej klasie, co opłacałoby się bardziej kupić. Już za kilka tysięcy złotych, możemy znaleźć przyzwoity krajowy egzemplarz z dobrym wyposażeniem, który zaspokoi nasze potrzeby i da nam radość z jazdy, w dodatku nie trzeba się go wstydzić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się drobne problemy takie jak zawieszenie się komputera pokładowego, zapalająca się bez przyczyny kontrolka kontroli silnika, mechanizm otwierania bagażnika z wewnątrz który nie reaguje (zwykle po kilku dniach znów działa bez żadnej interwencji) czy zacinający się zamek do klapy silnika. Jednak są to naprawdę drobiazgi, nie uciążliwe na co dzień, którymi mogę obarczyć wiek auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największą wadą tego samochodu jest korozja, atakuje progi, krawędzie drzwi i klapy bagażnika, błotniki i okolice lusterek. Jeżeli samochód stoi w garażu, problem nie jest tak intensywny, dlatego można na ulicach spotkać Focusy z bardzo przyzwoitym nadwoziem. Jednak gdy auto stoi pod gołym niebem cały rok, może się to na nim odbić. Warto też zatroszczyć się o podwozie, korodują także tamte elementy i warto pilnować stanu np. przewodów hamulcowych. Poza tym dobrze jest się zabezpieczyć na wypadek zwarcia w komputerze pokładowym, jeżeli silnik wychwyci jakiś błąd może się to przełożyć na np. falujące obroty.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus I Hatchback