Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting

etyk 1956, 8 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Auto wygodne, ergonomiczne, dobrze wyciszone. Precyzyjne w prowadzeniu, bardzo ułożone w zakrętach, doskonała amortyzacja.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik żwawy, zdecydowanie reaguje na przyspieszanie, czuć moment obrotowy, słychać lekki charkot dobrze wyciszonego sportowca.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna klasyczna to prawdziwa przyjemność i komfort jazdy tym samochodem. Lekko szarpie przełączając biegi co raczej przypomina, że ten samochód zdecydowanie żyje i chce pędzić na 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny i czuły pozwala na zdecydowane pokonywanie zakrętów z dużą prędkością ; konsekwentnie wspierany przez ESP daje poczucie pewności, ten układ jest jakby z wyższej półki.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach doskonała, nic niczego nie zasłania, do tego duże elektrycznie regulowane lusterka boczne, wsparte systemem kontroli martwego pola.
4,0
Ergonomia
W tym aucie jest tylko to co naprawdę potrzebne i we właściwym miejscu, elegancko upakowane, czytelne przestrzennie i pod ręką. Mankamentem jest zbyt mały zakres ręcznej regulacji wysokości fotela kierowcy; może to być dyskomfort dla kierowcy o wzroście poniżej 160 cm.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wprawdzie tylko dwustrefowa jednak doskonale spełnia zadanie. Silnik rozgrzewa się błyskawicznie i w zimie może być naprawdę gorąco, nawet plus 29 st.C. W lecie chłodzi bardzo wydajnie; uwaga na gardła!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest pod dostatkiem nawet dla ponadprzeciętnych użytkowników. Jednak zbyt obszerna konsola środkowa dość mocno ogranicza swobodę prawej nogi kierowcy na wysokości kolana. To może być uciążliwe na dłuższych trasach; tu jest zbyt wąsko!
5,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Warkot silnika jest słyszalny na tyle, na ile być powinna słyszalna jego lekko sportowa charakterystyka. Niezły system nagłośnienia dodatkowo, zdecydowanie zagłusza lekko chrapliwe pomruki .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy tysiąc km wynik: 7,9 l/ 100 km. Około 60% jazda małomiasteczkowa, 40% przejazdy drogami powiatowymi, pomiędzy miejscowościami. Jazda z piórkiem na gazie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ford focus w zamyśle producenta ma zapewne być solidnym samochodem dla przeciętnego klienta. W Polsce na pewno jest samochodem przeciętnym, poprzez cenę aspirującym do wyższej półki. Za cenę wersji titanium przeciętny klient oczekiwałby wyższego standardu np. tapicerki. Stosowany zgrzebny materiał obiciowy czy plastikowe uchwyty drzwiowe to porażka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój Focus jest oseskiem. Ma jeszcze czas na dolegliwości wieku starczego. Czasem, bez wyrażnej przyczyny zacina się automatyka świateł wymagająca ręcznej korekty.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu ok. 2 tys. km brak jakichkolwiek usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting