Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d facelifting

tomas38, 5 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzi się jak po szynie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Mały kamyk wpadł między tarczę a klocek w tylnym kole, co powodowało uciążliwe tarcie przy hamowaniu, na szczęście naprawione na gwarancji w serwisie
5,0
Całokształt
Wspaniałe auto, dopracowane, przyjemnie się prowadzi dobrze wyciszone i możliwość dodania praktycznych opcji, polecam podgrzewaną przednią szybę, ksenony automatyczne, wykrywanie martwego pola, asystent pasa ruchu, czujniki parkowania i kamera cofania. Ogólnie wsiadając do tego auta im dłużej jadę tym uśmiech na twarzy większy :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny powyżej 2000 obrotów, wyprzedzanie nie stanowi problemu moc przydaje się by uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze. Na jeździe próbnej miałem również okazję sprawdzić 1.0 ecoboost 125km ale dosyć nierówno pracował nie wiem czy to dlatego ze model testowy i może zajeżdżony, jednak wolę 1.5 litra i 4 cylindry w aucie o tym gabarycie. Nie ma według mnie dużej różnicy jeśli chodzi o zużycie paliwa między tymi silnikami szczególnie przy prędkości autostradowej. Silnik przyjemnie mruczy trochę przypomina boksera z Subaru.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, biegi lekko wchodzą krótkie przełożenia często redukuję z 6 na 4
5,0
Układ jezdny
Perfekcyjny reaguje na każdy ruch kierowcy jedyne do czego mógłbym się przyczepić to promień skrętu ale do zniesienia
4,0
Karoseria
Lakier dosyć delikatny mało odporny na odpryski ale to chyba zawsze był mankament Fordów
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu ale mam czujniki parkowania i kamerę cofania także jest ok
5,0
Ergonomia
Zegary przyjemne i czytelne, wszystkie przyciski pod ręką, tempomat na kierownicy nic nie trzeba szukać pod spodem, sync3 działa po polsku bez problemu, ekran dotykowy chodzi płynnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo sprawnie szybko grzeje w zimie, w lecie klima mocno chłodzi
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy odpowiednim ustawieniu fotela z przodu spokojnie zmieści się kierowca powyżej 1m80. Z tyłu trochę ciasno, bagażnik w miarę pojemny ale z zestawem naprawczym. Fotele sportowe z przodu w wersji Titanium bardzo wygodne
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony przy 140km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obchodząc się delikatnie z gazem można jeździć w miarę oszczędnie jak na 150koni i przejechać prawie 900km na jednym tankowaniu w trasie w lecie (w zimie pali minimum 0.5l na 100 więcej), zbiornik 55 litrów. Przy dynamicznej jeździe musi swoje wypić
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy stosunek jakości do ceny w tej klasie. Focus wygrał z Peugeot 308 (nie podobało mi się wnętrze) i z Toyotą Auris (hybryda dobra do miasta ale w trasie pali tyle co Focus)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto nic się nie dzieje oby tak jak najdłużej, raz tylko zawiesił się sync3 ale to podobno przez aktualizacje i po chwili sam się zrestartował
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Hatchback 5d facelifting