Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi Facelifting

maksiu1, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Kombi Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ma naprawdę fajny moment obrotowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Karoseria : słabo spasowane elementy
4,0
Całokształt
Jest ok , zobacz opis, test zakończony przy 170 000 km po dokładnie dwóch latach. Focus po wirusie na ok. 200 KM. Totalnie bezawaryjnie. Przesiadka na Mondeo V Liftback 180 km A/T.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dosyć mocny , głośny na zimno , gładko pracuje po rozgrzaniu , choć czasami na wolnych obrotach słychać takie delikatne grzechotanie. Byłem w serwisie na przeglądzie i stwierdzili że jest ok.Bardzo szybko się zbiera na każdym biegu i ciągnie do wysokich obrotów. Przejechał ze mną już 60 000 i póki co żadnej awarii nie było .
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie , delikatnie czuć każde kliknięcie a skrzynia pracuje cicho
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w tej wersji ( trend sport) jest dla mnie naprawdę wspaniałe. Nie polecam osobom które jeżdżą tylko po mieście bo czasami na dziurach brakuje komfortu ale w zakręty wchodzi perfekcyjnie. Jedyny problem to fakt że od samego początku coś stuka z lewej strony a nie mam czasu podjechać do serwisu. Stukalo tak do samego końca ale nie pogarszalo się.
5,0
Karoseria
Lakier nie odprysl nigdzie, maska trochę wypiaskowana I progi.. Brak oznak korozji
Komfort
5,0
Widoczność
Słupek A nie przeszkadza , widoczność do tyłu ok
2,0
Ergonomia
Fotele kubełkowe są bardzo wygodne , choć umiejscowione wyżej niż np. w Golfe. Bardzo duży mankament jak dla mnie to brak możliwośći ustawienia fotela tak aby ułożyć lewą rękę na tapicerce drzwi a prawą na podłokietniku i móc w tej pozycji kierować .Pokonuje długie trasy i to jest naprawdę porażka że nie można podłokietnika regulować na wysokość ani go wysunąć do przodu .A więc podłokietnik jest ale bezużyteczny , chyba że będziemy jeździć z lewą ręką na kierownicy i pochylimy się na prawo
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wolno się nagrzewa a podczas mrozów , (ostatnio po -20) już po nagrzaniu kabiny gdy jest w niej ciepło , gdzieś wieje i marzną dłonie .Klima raz za mocno nagrzewa a następnie szybko schładza do zadanej temperatury. Ponadto niby na tylny rząd foteli jest ogrzewanie niestety przez dysze znajdujące się pod przednimi fotelami nic nie leci... Jednym słowem wentylacja i ogrzewanie do bani! W Mondeo jest podobnie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dobrze , choć plastiki na drzwiach mogły by być wykonane z miększego materiału , natomiast nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. W tym aucie znajduje się system Sync 3 dużym wyświetlaczem i 10 głośnikami SONY lecz niestety gra przeciętnie , gorzej niż w Golfie 6 standardowy zestaw ale dając na maxa nic nie trzeszczy .
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest doskonałe , w porównaniu do Golfa 6 1,6 TDI. Po ok 100 000 silnik zaczął pracować miękko i zrobił się jeszcze bardziej cichy. Zmienił się jednak dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem ponieważ auto jest serwisowane i nic poza standardowymi przeglądami się nie dzieje. I nic się nie wydarzyło do końca użytkowania 170 000
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie to było fajne nowe auto
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stuki w przednim zawieszeniu już od wyjazdu z salonu, zawieszający się czasami sync3 rozłącza się połączenie bluetooth,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak , nie stanał nigdy w drodze

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Kombi Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Kombi Facelifting