Szukaj

Lista ocen Ford Focus IV (64) - Silnik

Na liście zabraknie 13 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Pawel
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Focus MK4 ma inny silnik niz MK3. Ma inna charakterystyke niz poprzednik. Tamten wyraznie slabl przed 4000obr. Obecny ciagnie do 4300 w miare rownomiernie. "W miare" bo ma delikatne zaslabniecie w okolicach 3700. W roznych egzemplarzach, ktore eksploatowane sa w mojej firmie, jest roznie. W jednych jest to mocniej wyczuwalne w innych tylko delikatnie. W moim modelu przy 2500 obr silnik wpadal w wibracje, po przekroczeniu tego pulapu wibracje...
4,0
~Piotr
Ford Focus IV
Active Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Sprawuje się bardzo dobrze, mocy nie brakuje. Przesiadłem się z diesla, więc musiałem przyzwyczaić się do nieco innej charakterystyki pracy oraz spalania większego o ok. 1 l. Dzięki doładowaniu, silnik chwyta moc już od 1,5 tys. obrotów, co pozwala jeździć na wysokich biegach. W starym 1.6 TDCI było podobnie, ale moc chwytał wyżej – od 1,8 tys. obrotów. Nie przyzwyczaiłem się jeszcze do odłączania cylindra w czasie spokojnej jazdy, kiedy...
5,0
~Santas
Ford Focus IV
Hatchback ST 2.3 Ecoboost 280KM 206kW
Silnik to fenomenalna jednostka napędowa. Mocy nie brakuje żeby się "wystrzelić" w zasadzie przy dowolnej prędkości. Elastyczność niczym w dieslu, rozkręcą się praktycznie z każdych obrotów. Dzięki temu co silnik robi z autem każda osoba którą miąłem okazje wieść na miejscu pasażera nawet wcześniej sceptycznie nastawiona co do możliwości posiadania mocno usportowionego auta po chwili zmieniała zdanie. Mam wrażenie że w aucie z nawiewów jest...
4,0
~No name
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Jego trzycylindrowa natura niesie ze sobą wady i zalety. Bez obciążenia brzmi nieco niepoważnie. Irytuje mnie czasem swoim odłączanym cylindrem i wibracją wyczuwalną (tylko) podczas odpalania. Pod obciążeniem ma natomiast dźwięk jak R6 (wiem co mówię, bo miałem taki silnik w BMW) i wyjątkowo lubi się wkręcać na obroty jak na turbobenzynę. Po chiptuningu i usunięciu GPF daje mnóstwo frajdy z jazdy (220 KM @ 330 Nm) i staje się...
5,0
~Xczar0
Ford Focus IV
Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Silnik jest naprawdę dynamiczny, a w obecnej generacji zredukowali turbodziurę do absolutnego minimum. Jeśli chodzi o kulturę pracy, to po przesiadce z 1.3 CDTI nie zorientowałem się, że to silnik trzycylindrowy. Tryb żeglowania na dwóch cylindrach trochę wprawia auto w wibracje, ale dzięki temu realne spalanie na płaskim terenie spada do około 3l/100km przy użyciu tempomatu! Silnik spełnia normę euro 6.2, bez temp!
5,0
~Andrzej
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Silnik pozytywnie zaskakuje, Jest bardzo żwawy, choć brakuje mu mocy na niskich obrotach, ale czego się spodziewać przy takiej pojemności. W porównaniu do Superba 2.0TDI 150KM, którego użytkuję służbowo, odczucia z jazdy Focusem nie są wcale gorsze. W całym zakresie prędkości samochód sprawnie przyspiesza, Duży moment obrotowy zapewnia bardzo dobrą elastyczność, a przyspieszanie przy wyprzedzaniu nie stanowi problemu.
4,0
~Zohan
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Silnik jest zadziwiająco żwawy. nie ma problemow z komfortowa jazda nawet w warunkach autostradowych. Słyszę ze silnik od wiertarki, ale jeśli już to od wiertarki udarowej, gdyż proszę mi wierzyć ze jeśli nie jeździsz po torze to nic ci więcej nie potrzeba. Kupilem to auto po wcześniejszej jeździe testowej ST. Prowadzenie w warunkach miejskich to ta sama przyjemność, bo mocy to i tak bym nie wykorzystał.
5,0
~MG
Ford Focus IV
Active Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Poza tym, że długo się nagrzewa - w zimie można przejechać 10km i dopiero wskazówka cieczy chłodzącej dobija do 90 stopni to silnik nie ma nic do zarzucenia. Bardzo elastycznie zespolony ze skrzynią. Jego max to 215 km/h ale obrotów ma wtedy koło 3500 obr/min. Pewnie można go podręcić, ale nie wiem jak zareagują podzespoły np. pasek wielorowkowy w kąpieli olejowej.
5,0
~wiktor_dębiec
Ford Focus IV
Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Do momentu jazdy próbnej miałem obawy co do silnika 3cylindrowego o poj 1,0 l. Na myśl przychodziła Toyota Yaris, którą jeździłem, a po jazdach testowych szok, jak to auto się porusza. Dziś po pół roku, 10tys km przejechanych (wakacje nad Adriatykiem), uważam, że do jazdy normalnej, przepisowej ten silnik jak najbardziej się nadaje, tak jak wolnossące 1,6. Plus za niskie spalanie.

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 15

Ford Focus IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

5,0
~Stinkpink
Ford Focus IV
Active Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Jak dla mnie silnik świetny. Pośród wielu aut miałem jednego diesla Vovlo V60 z 2008 r. 2.0. 136 KM. Przy moim stylu jazdy paliło koło 6.5 litra/100. W focusie spalanie wychodzi 4.7-4.9l/100 a lubię przycisnąć pedał akceleracji. Poza tym, w ogóle nie czuć diesla, może w chłodne dni przez pierwsze parę metrów jest słyszalny klekot. Poza tym cisza..
Ford Focus IV