Szukaj

Lista ocen Ford Focus IV (57) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 20 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~bidzej
Ford Focus IV
Hatchback 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Z jednej strony ośmiobiegowy automat działa sprawnie i szybko, bez zbędnego mieszania biegami, a z drugiej potrafi mocno szarpnąć przy redukcji. Do tego spore opóźnienie ruszania po przełączeniu z R na D i z D na R. Wspomniane wady mają być rzekomo usunięte z nadchodzącą aktualizacją oprogramowania, ale póki co istnieją. ---------- Edycja wpisu po 4 miesiącach i 15000km - skrzynia działa coraz gorzej, szarpie, haczy i bez przerwy ją "czuć",...
2,0
~Paweł
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Automat jest tragiczny - działa bardzo wolno, łopatek przy kierownicy użyłem na samym początku tylko kilka razy, bo zanim bieg zostanie zmieniony, to już jest inna sytuacja na drodze. Dodatkowo potrafi niezwykle nieprzyjemnie szarpnąć, zwłaszcza przy redukcjach, np. przy hamowaniu silnikiem. Jeśli trzeba szybko zawrócić "na trzy", to nie zawróci się szybko - zmiana z D na R i odwrotnie to test cierpliwości.
5,0
~Andrzej
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Skrzynia dobrze zestopniowana, nie nastawiona na obniżanie spalania w testach jak w poprzedniej generacji. Powrót do starych sprawdzonych ustawień: 1 bieg -do 20 km/h, 2. - do 40, 3. - do 60, 4 - do 80, 5 - do 100, i 6 od 100 km/h, co faktycznie zwiększa ekonomię jazdy przy prędkościach autostradowych i obniża hałas. Drążek ma krótkie skoki, bardzo dobrze wybiera biegi, pracuje bez oporów z lekkim "kliknięciem" na końcu.
4,0
~No name
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBoost 182KM 134kW
Krótkie, sportowe przełożenia biegów w wersji 182 KM są rodem z hot-hatcha (takie same jak w Fiescie ST 1.5). Krótkie skoki oraz precyzja przełączania biegów zasługują również na najwyższą notę. Jedną gwiazdkę odejmuję za w moim odczuciu nieco za nisko "biorące" sprzęgło - trzeba używać go precyzyjnie i dociskać pedał do końca zeby w pełni wystrzeglać napęd.
4,0
~Łukasz Ptaszyński
Ford Focus IV
Active Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Daję 4 gwiazdki tylko dlatego że 2-3 razy przy bardzo dynamicznej jeździe zdążyło mi się że dobrze nie wszedł mi bieg (kiedy trzeba było szybko wskoczyć na rondo się wciąć) . Może to mój błąd, nie wiem ciężko mi powiedzieć. Może sprzęgło za szybko coś lub za płytko wcisnąłem. W innych autach i sytuacjach której wcześniej miałem takie sytuacje nie wystąpiły.
3,0
~Pawel
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Skrzynia zestopniowana inaczej niz w poprzedniku. Dluzsze przelozenia skutkuja tym, ze auto nie jest tak zrywne jak poprzednik ale 160km/h ma przy 2500obr (poprzednik przy 3000obr). Niestety nie przeklada sie to w zaden sposob na mniejsze spalanie! Wrecz mam wrazenie, ze pali nieco wiecej niz poprzednik.
3,0
~piotr_murawski
Ford Focus IV
Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Co prawda, nie jest tak paskudna w zmianie biegów jak MK3, ale czasami pracuje gładko i przyjemnie a czasami nie. Trudno szybko zmianiać biegi, co przy silniku 150KM jest kłopotem, silnik wkręca się bardzo szybko a biegi są wąskim gardłem. Rozważcie automat. Zacina się wsteczny, ale to nie nowość w Focusie.
4,0
~EcoBlue
Ford Focus IV
Hatchback 1.5 EcoBlue 95KM 70kW
0,5cm krotsze skoki i dalbym 5 gwiazdek. W wersji 95 dluzej zestopniowana niz 120-ka. Poszczegolne biegi dlugie. Na jedynce i wstecznym przy wysprzeglaniu automatyczne podbicie gazu - super! 5-ka przy 100km/h - 1750 obr. 6-ka 100-- 1500/115-1750/132km/h - rowne 2000obr/min.
5,0
~Stinkpink
Ford Focus IV
Active Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Manual. Sam lubię sterować. Jeżeli chodzi o komputer/wyświetlacz, to bardzo wcześnie sugeruje zmianę biegu - tak przy ok. 1500-1600 obr/min. Nie sugeruję się nim. Auto zdecydowanie lub niskie prędkości obrotowe.
Dziennik kosztów dla Ford Focus IV
Średni koszt przejechania 100 km
74,00 zł
5,9
l/100km
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~Gryfita58
Ford Focus IV
Active Hatchback 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Asystent zbyt szybko pokazuje aby zmienić na wyższy bieg, auto "słabe" poniżej 2000 obrotów, ale powyżej zrywne, skoczne, nawet na trasie przy wyprzedzaniu dziarskie, nie można narzekać że to 3-cylindrówka i "nie jedzie"
Ford Focus IV