Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

Webler, 6 lat temu
Silnik 1.6 Duratec 100KM 74kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nie zaskoczyło mnie pozytywnie nic. Natomiast negatywnie praktycznie wszystko. Prowadzenie miało być doskonałe, jest takie sobie - a to jedyna w miarę mocna strona tego samochodu, no i może system audio.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Usterki wycieraczek i kierunkowskazów
Karoseria : Korozja w 10 letnim bezwypadkowym Focusie, wszystkie wygniją do cna za kilka lat
2,0
Całokształt
Samochód tragiczny, kompletny bubel. Zapraszam do dalszej lektury, zaznaczam że mój egzemplarz jest wyjątkowo zadbany, absolutnie bezwypadkowy. Tandetne wykończenie, częste drobne usterki, niemożność zainstalowania gazu LPG - zdecydowanie nie polecam tego samochodu. Chyba że ktoś nie lubi gazu, toleruje tandetę i czasem lubi sobie poczyścić styki czy wsadzić z powrotem lampy wypadające z zatrzasków - to będzie zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jako że posiadam egzemplarz w wyjątkowo dobrym stanie technicznym, nie mam większych zastrzeżeń co do tego silnika, zapewnia stosunkowo dobre osiągi, jest wystarczająco elastyczny. Niestety spala zdecydowanie za dużo jak na silnik o tej pojemności w samochodzie o rozmiarach focusa 2. DUŻYM MINUSEM jest fakt, iż silnik 1,6 duratec źle toleruje gaz LPG. Instalacja gazu kończy się poważną usterką głowicy cylindrów, a wiec w połączeniu z kolosalnym spalaniem i niemożnością bezpiecznej jazdy na gazie na eksploatacji nie zaoszczędzimy.
4,0
Skrzynia biegów
Płynna zmiana biegów, poza haczącym trzecim biegiem, nie mam nic do zarzucenia. Chodzi sztywno i precyzyjnie. Wsteczny bieg niestety zawsze rzęzi, miałem ten sam problem w Cordobie 1999 r, w BMW E46 316i był on zupełnie nieobecny.
4,0
Układ jezdny
Jak na samochód tej klasy auto prowadzi się dobrze, na prostej drodze pewnie i stabilnie. W zakrętach pozwala na wiele, jednakże nie jest to ideał niestety.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest poprawna, okna są stosunkowo duże, niestety przód bardzo opada i ciężko go wyczuć, bowiem z pozycji kierowcy nie widać kompletnie nic, przy parkowaniu w niepewnym miejscu trzeba się wychylać.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jednakże umiejscowienie panelu sterowania radiem jest karygodne. Zdecydowanie za nisko, łatwo o niego zahaczyć nogą tym bardziej osobom o większym wzroście. Brak możliwości regulacji wysokości fotela pasażera jest dla mnie skandaliczny w samochodzie tej klasy. Trzymanie boczne przednich foteli nie istnieje, siedzi się jak na taborecie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko się nagrzewa, oraz klimatyzacja manualna w moim przypadku szybko schładza wnętrze. Nawiewy na nogi pasażerów tylnej kanapy w seryjnym wyposażeniu, niestety brak nawiewów na tylną kanapę w konsoli środkowej, konkurencyjny Golf 5 posiadał to wyposażenie w opcji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tego typu jest dobrze, auto ma przestronne wnętrze, miejsca na głowę pod dostatkiem.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na dobrym poziomie, na pewno znacznie lepsze niż w Megane 3 1,6 16V które tez posiadam.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód z silnikiem 1,6 16V Duratec jest okropnie paliwożerny. Średnio poniżej 8l/100 km nie udaje mi się zejść! A jestem kierowcą, który w Cordobie 1,6 benz uzyskiwał spalanie 6l/100km, a w BMW E46 1,9 benz 6,5l/100km. Samochód w doskonałym stanie technicznym, myślę że duże felgi 17 calowe zwiększają spalanie ale i tak nawet na 16 calowych nie byłoby dużo lepiej. Samochód trapią częste usterki, które są drogie w usunięciu. Części drogie, na poziomie BMW.
1,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w salonie w mojej specyfikacji kosztował 90 tysięcy złotych. Jest to auto nieskończenie tandetne, o jakości wykończenia Fiata Seicento, wszędzie twarde jak skała plastiki, tandetne szmaciane siedzenia, łatwo zarysowujący się lakier metaliczny. Szpary w nadwoziu (auto bezwypadkowe), skrzypienie we wnętrzu. Jest bardzo, bardzo źle. Golf 3 czy stara Cordoba to w porównaniu do drugiego Focusa pod względem jakości luksusowe auto. Focus 2 praktycznie nie posiada oświetlenia. Światła krótkie nie istnieją, lepsze miałem chyba w skuterze 10 lat temu. Światło cofania nie oświetla kompletnie nic. Skandal, to chyba jedno z najgorszych aut w swojej klasie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez przerwy coś. To wypadnie sobie lampka z podsufitki, to odpadnie migacz, przestaną działać wycieraczki albo kierunkowskazy. Poważniejsze sprawy jeszcze przede mną.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu nie dzieje się nic, auto jest doskonale utrzymane, jednakże znajomy kupił Focusa 2 1,6 tdci i po miesiącu pojawiły się ot tak poważne problemy z silnikiem. Po prostu kupił samochód w słabym stanie. Proszę nie oceniać Focusa 2 przez pryzmat zużytego egzemplarza.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Hatchback 5d