Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ka I

Diacon, 9 lat temu
Silnik 1.3 i 50KM 37kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Ka I 1.3 i 50KM 37kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
3,31
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik bardziej archaiczny od wyśmiewanego 1500 z poloneza, mimo to klepany do chyba 2003 roku. Nie grzeszy kulturą pracy i osiagami jednak można go polubic za niezłą elastyczność i dobre spalanie. Co najważniejsze pancerny i idiotoodporny, chodzi nawet wtedy kiedy już nie powinien :) w moim egzemplażu jest bezawaryjny i ekonomiczny, nie spala oleju i tylko lekko się poci, nie bylo takiego przypadku żeby nie odpalił.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wszechobecna rdza, blachy przerdzewiałe na wylot.
Zawieszenie : Częsta wymiana łączników stabilizatora, slabe łozyska tylnych kół.
Inne : Krzyżak na kolumnie kierownicy bardzo szybko dostaje luzów.
3,0
Całokształt
Samochód bardzo sympatyczny w codziennym użytkowaniu na krótkich dystansach. Nie pali za dużo, jest zwinny i w miarę bezawaryjny. Za to to jak szybko zjada go korozja przekracza wszelkie granice, nawet mój Polonez tak nie rdzewiał pomimo 17 lat i skrajnego wyeksploatowania (340tys przebiegu). Samochód na dzień dzisiejszy nadaje się na złom z racji korozji na nadwoziu i podwoziu, ale czego spodziewać się po Fordzie. Poza tym auto bardzo interesujące i nie nudne jak Opel czy VW.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tak starą i prostą konstrukcje daje radę, elastyczny na niskich obrotach co bardzo lubię, troche głośny ale to jego charakterystyczny dżwięk i z czasem nawet nie przeszkadza. Jak do tej pory jedyna rzecz która nie wymagała jeszcze ingerencji poza wymianą oleju, swiec i regulacji zaworów raz na ruski rok.
4,0
Skrzynia biegów
Jedna z najlepszych skrzyń jakie miałem przyjemność użytkować( oczywiscie pomijam samochody najnowszej konstrukcji lub z niskim przebiegiem) Biegi wchodzą precyzyjnie z lekkim oporem, krutki skok lewarka i sprzęgła pozwala na szybką zmianę biegów i sprawne rozpędzanie samochodu, poza awarią wysprzęglika bezawaryjna.
3,0
Układ jezdny
Głośno, sztywno, dodatkowo często wymaga wymiany, chyba że zainwestujemy w markowe częśći, wtedy jest spokój na długo ale podnosimy bardzo wartość rdzewiejącego samochodu. Z racji sztywności dobrze się prowadzi jednak uklad kierowniczy szybko dostaje luzu na krzyżaku i kierownica chodzi ciężej niż w poldku nie wspominając o dużym luzie, po wymianie jest ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Mały samochód miejski więc komfort przeciętny, jednak można zrobić to inaczej i lepiej, na dłuższą trase męczy ze względu na dziwną pozycje za kierownicą, w mieście nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie ma problemu z obsługą poszczególnych urządzeń.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W okresie letnim oczywiście uchylna szyba i nawiew na maxa bo nie ma klimy, zimą jest generalnie słabo, brakuje zamknięcia obiegu powietrza co przy dużych mrozach powoduje znaczny spadek wydajności, dodatkowo słabo wytłumiony samochód szybko się wychładza, w porównaniu z moim obecnym samochodem(Saab 900NG) ogrzewanie jest mizerne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco (jak na taka małą karoserię) z tyłu siedzi się bardzo wygodnie jeśli nie ma się więcej niż 170cm a przed nami równiez siedzi niska osoba, nie jest to ławka jak w większości miejskich samochodów ale na prawdę wygodne siedzenie, mało miejsca nad głową i tylko dwa miejsca. Bagaznik również wystarczający jak na miejski samochód.
1,0
Wyciszenie
Słabe, zwłaszcza szum opon jest bardzo słyszalny, co przy dłuższej jeździe bardzo męczy. Silnik hałasuje ze względu na swoją konstrukcję jednak nie jest to natarczywe a przy maksymalnych prędkościach zagłuszają go opony i szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest generalnie tani w serwisowaniu, części są dość tanie chyba że bierzemy te z najwyższej półki. Spalanie oscyluje od 5l w trasie do 8 w miescie, więc nie jest najgorzej, dodam że jeżdżę raczej spokojnie więc ma to też wpływ na spalanie
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny Ka sa bardzo niskie co odzwierciedla ich odporność na korozję i ogólną jakosć samochodu. jeśli trafimy na zadbany egzemplaż lub już odmalowany to warto wydać te pare tyś zł bo samochód do jazdy na codzien po miescie lub w koło komina jest na prawdę sympatyczny i można go polubić, korozja psuje wszystko :(
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Porównując go do innych miejskich samochodów, zwłaszcza w jego przedziale cenowym, nie jest najgorzej, drobne usterki jesteśmy w stanie naprawić sami bądż nawet je zaakceptować i jeżdzić dalej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli zainwestujemy w markowe części a nie chińszczyznę będzie nawet dobrze, wymieniasz to co przy danym przebiegu psuje sie u wszystkich, zawieszenie uszczelnienia silnika, uklad hamulcowy czy kierowniczy, przy przebiegu 150tyś+ wszystko to powinno być już wymienione. Jednak korozji nikt nie ogarnie, dziury w podwoziu i profilach nośnych dyskwalifikują samochód z dalszej eksploatacji, a szkoda bo samochód może jeszcze długo i w miarę bezawaryjnie jezdzić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 50KM 37kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Ka I