Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga III SUV

Kierowca Forda, ponad rok temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Kuga III SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2019-2024 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie
Inne : Prowadzenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Kiepska jakość - usterki fabryczne z półosiami i spora przeprawa przed diagnozą i usunięciem usterki. Zgłoszone i nie naprawione przez Serwis piszczenie hamulców, generalna głośna ich praca (szuranie). Piszczenie z tyłu po ruszeniu, jakby hamulec postojowy potrzebował chwili na odpuszczenie, albo łożysko? Brzęcząca szyba przednia od strony kierowcy i tylna pasażera. Zimny silnik brzmi jak klekoczący diesel. Piszczące zimą klapki nawiewów, które pracują po uruchomieniu silnika. W incydentalnych sytuacjach wyłącza się Auto Hold. W jednym z takich przypadków skończyło się stoczeniem auta i uderzeniem w słup - człowiek przyzwyczaja się do automatyki i musiałem zmienić nawyki. Zawsze ręcznie zaciągam od tego wydarzenia hamulec postojowy. Piąty i raczej ostatni Ford w życiu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeśli chodzi o moc i moment - rozsądnie minimum. Płaski teren auto sobie radzi. W terenie z podjazdami dają o sobie znać braki mocy. Okropne brzmienie zimnego silnika. Jeśli trzeba więcej mocy w krótkim czasie słychać że to 3 cylindry - brzmi jak kosiarka.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok i precyzyjnie. Czasem problem z wrzuceniem 1 biegu. Auto po odbiorze z salonu szybko wróciło do serwisu. Poszukiwania usterki trwały niemal 3 tygodnie. Okazało się, iż popełniono w fabryce błędy montażowe półosi (brak kleju). Przed usunięciem usterki skrzynia brzmiała, jakby miało się coś wewnątrz rozpaść.
4,0
Układ jezdny
Ford - wiadomo, że prowadzenie jest perfekcyjne. Utwardzone zawieszenie świetne na równej drodze. Na polskiej dziurawce międzymiejskiej stan drogi daje się we znaki w kabinie - głośno
5,0
Karoseria
Młode auto więc nic nie można szczególnego na razie opiniować.
Komfort
5,0
Widoczność
Wygodna pozycja, duże lusterka + kamera cofania. W każdej sytuacji można sobie poradzić podczas manewrów.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką raczej. Włącznik ogrzewania kierownicy bliżej pasażera niż kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi, zimą szybko odmraża przednią szybę i lusterka. Opcja Winter - polecam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo dobrze wyciszone przy normalnej jeździe, nawet przy prędkościach autostradowych. Potwierdzam opinie z sieci.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Katalogowa wartość wyposażanie 160 000 zł brutto pozwalała oczekiwać dbałości o detale. Tego zabrakło.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Kuga III SUV