Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo V Liftback

Thomas Pillar, 5 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 27 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo V Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie pneumatyczne, niskie opory toczenia, aerodynamiczny ksztalt, elektryczne wspomaganie kierownicy, bardzo niskie spalanie w trasie, wyciszenie, wysoki stosunek jakosci do ceny, duzo miejsca, atrakcyjny wyglad, szeroki wybor akcesoriow.
4,0
Całokształt
Samochod wybrala moja corka kierujac sie tym, ze "ten najbardziej do mnie pasuje". To moj 5-ty Ford , a 30-ty samochod w ogole. wiec mam doswiadczenie w jezdzie i obsludze. Jako Technik (nie samochodowy) traktuje go jak urzadzenie techniczne, wiec dbam i nie katuje. Samochod bardzo starannie dopracowany z oszczednym silnikiem 2.0 TDCI 150 koni. Moglby byc troche ladniejszy : plamy kleju na tylniej szybie, przydka cerata na gorze kolumny kierownicy, brudny kanal automatycznej zmiany swiatel, brzydkie cwieki na nadkolach z przodu. Jakbym kupowal teraz to bym wybral VW Arteona ze wzgledu na wyglad.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry diesel PSA 1997 ccm, w trasie pali 4,5 litra , wystarczajaco dynamiczny, niestety wymaga dobrego paliwa , jak w instrukcji; liczba cetanowa 55 . Kupuje tylko w Plocku ON Verva, dodaje olej do dwutaktow i cetan-booster - tylko wtedy ciszej chodzi. UWAGA - na stacjach sprzedaja OLEJ OPALOWY!. Osiagi ma wystarczajace uwzgledniajac polskie ograniczenia predkosci, w sumie to najbardziej optymalny silnik do Mondeo.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow reczna ze wzgledu na oblodzenie w zimie, wlasne paliwo, czeste jazdy na luzie i brak strat na sprzegle hydraulicznym. Na poczatku 6-ty bieg ciezko wchodzil , ale juz sie dotarl. Przelozenia zdecydowanie autostradowe i idealnie dopasowane do europejskich predkosci : 5-ty bieg wchodzi przy 60 km/h , a 6-ty przy 95 km/h
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pneumatyczne - komfortowe , kierownica wspomagana elektrycznie tez ideal. Rewelacyjnie niskie opory toczenia , z malej gorki na luzie i jeszcze przyspiesza. Duzy rozstaw osi i felgi 16 cali podnosza komfort.
4,0
Karoseria
Linia raczej klasyczna, nie zestarzeje sie szybko. Najwazniejszy jest maly opor powietrza i uszczelki wokol drzwi co obniza poziom halasu przez brak zawirowan. Szyby tez akustycznie wyciszone. Widzialem bardziej "barokowe" nadwozia , ale to sprawa gustu.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu znakomite, do tylu bardzo ograniczone : plasko lezaca tylna szyba , dodatkowo znieksztalcajaca troche obraz znacznie utrudnia jazde po miescie. Lusterko przyciemniane elektrycznie czasami razi w oczy. Wole tradycyjne obracane recznie. Lusterka bocze z zagieciami na zewnatrz eliminuja martwe pole, ale i tak zawsze ktos z boku moze wyskoczyc.
4,0
Ergonomia
Moglo byc troche lepiej: srodkowy slupek ogranicza miejsce na prawe kolano, przyciski otwierania okien sa za daleko do przodu. Kolumna kierownicy ulokowana zbyt nisko , obija sie kolanami. Fotele komfortowe zanadto, w lecie przyklejaja sie do plecow - lepsze sa sportowe bo twardsze. Miejsce na kubki tuz przed dziwgnia zmiany biegow - mocno przeszkadzaja. Konsola podlokietnika za szeroka , trudny dostep do zapiec pasow bezpieczenstwa , w zimie , w kurtce troche za ciasno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troche glosna i malo plynna, ale w poprzednich samochodach wcale nie byla lepsza. Brakuje mi naturalnego przeplywu powietrza przy szybkiej jezdzie, trzeba wlaczac halasliwy wentylator.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroscie 182 i 96 kg wagi miejsca jest wystarczajaco duzo , chociaz w SUV-ach jest jak w kempingu. Dla pasazerow miejsca jak w luksusowych limuzynach.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre , uszczelki w drzwiach i akustyczne szyby wyciszaja zawirowania , silnik diesla na niskich obrotach tylko mruczy. Mozna cicho rozmawiac i sluchac radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jezdze tylko autostradami ( dojezdzam do pracy w innym miescie ) przy predkosci 130 km/h pali srednio 4,5 l/100km - wiec rewelacja, Podkreslam tylko,ze paliwo musi miec 55 cetan i dolany olej poprawiajacy smarowanie. UWAGA - na stacjach sprzedaja OLEJ OPALOWY!
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony na wyprzedazy rocznika 2017 z upustem. Poprzednio mialem Audi A6 , drozszy jest o 60 tys, a przyjemnosc jazdy autostradami duzo mniejsza, chociaz jest lepszy po miescie. Podsumowujac to chyba zwyciezca w klasie 120 tys zl.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 6 miesiecy nic, ale to ktotki okres czasu. Ale Fordy sa w miare niezawodne. Lakier troche slaby - drobne kamyczki wybijaja lakier, ktory przeswieca na bialo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie bylo

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 19

Ford Mondeo V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo V Liftback